(Pov Noa)
We lopen achter de man aan rondjes opzoek naar overlevers.
Ik zie meer dode dan levende maar misschien is er nog iemand die onze hulp nodig heeft.
Dan horen we opeens een raar geluid uit de bosjes komen.
De begleider kijkt op en loopt er op af en we volgen hem.
Als we bijna bij de bosjes zijn komt er iemand zonder benen onder het bloed aankruipen.
'Wwwwwwwwwwhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaa!!!!!!!' Schreeuw ik.
'H-h-help m-m-me.' Zegt het ontvoeten mens.
De begleider helpt hem een beetje omhoog en tilt hem op.
'Ik ga terug om hem bij de dokters zoeken jullie veder?' Vraagt hij.
We knikken en we lopen door en de begleider loopt weg.
'Waar de fack zijn we eigenlijk?' Vraagt Anna.
'Ik heb geen idee.' Zeg ik.
'Same.' Zegt de rest.
We zoeken maar ik zie alleen maar dode mensen.
'Laten we terug gaan.' Zegt een jongen.
'Goed plan.' Zegt de rest.
Zou Jack en de andere het al weten dat we zijn neergestoord en verdwaald zijn?
En ik denk er even over na.
'Hey, gaat het wel?' Vraagt Anna dan ondertussen dat we terug lopen.
'Ja tuurlijk.' Zeg ik met een nep glimlach.
Ze kijkt me aan met een ik-zie-dat-je-liegt face.
'Oke ik ben gewoon benieuwd of Jack zou weten dat we zijn gecrasht en of ik hem ooit nog terug zie...' zeg ik dan.
'Ahww tuurlijk zie je hem terug.' Zegt Anna en ze geeft me een knuffel.
'Maar straks denkt die dat ik dood ben.' Zeg ik en Anna blijft stil.
'Wat?' Vraag ik.
'Ja het kan zijn dat die dat gaat denken maar dat kan de rest ook van ons denken je bent niet de enige.' Zegt ze daarna.
'Gelukkig niet.' Zeg ik en we lopen veder.(Pov christina)
Chloe en ik wachten bij de dokters.
Ondertussen horen we allemaal geschreeuw van mensen die pijn hebben.
'Heb jij oordopjes?' Vraagt Chloe opeens.
'Nee.' Zeg ik lachend.
'Ik wordt gek van dat geschreeuw.' Zegt ze daarna en ik lach.
'Komt u?' Vraagt een van de dokters dan en hij kijkt me aan.
Ik kijk Chloe aan en ze knikt.
'Jij bent zwaardergewond dan mij ga.' Zegt ze.
Ik knik en probeer optestaan en de dokter helpt me.
'Je hebt veel bloedverloren he?' Vraagt die.
'Ja heel veel.' Zeg ik.
'Kom maar snel.' Zegt hij.
We komen in een afgezet gedeelte en ik ga op een tafel liggen.
De dokter kijkt naar het ding in mijn rug en haalt wat andere doktoren en bij.
'Oke we kunnen hem er nu niet uit halen, hij zit tediep dan bloed je dood.' Zegt een van de doktors.
'Dat had ik al verwacht.' Zeg ik.
'Haal even een zaag dan kunnen we het een stukje korter maken dat is misschien wat fijner.' Zegt de ene dokter tegen de andere en hij loopt weg.
'Oke we gaan hem zo en stukje afzagen zodat die wat korter is niet tekort want dan kunnen we hem niet meer eruit halen. Daarna doen we er wat verband er omheen om het bloeden teveminderen. In het ziekenhuis halen ze hem er dan uit.' Zegt een dokter en hij kijkt me aan.
'Oke.' Zeg ik.
De ene komt terug met een zaag en zaagt een stuk eraf ik voel het wel omdat het ding beweegt maar de dokters houden het goed vast zodat het niet alle kanten opbeweegt en het niet nog meer dingen in mijn rug kan kapot maken.
Daarna doen ze eerst een soort heel klein kussentje van verband bij de wond en doen er verband er om heen.
'Oke we zijn klaar, maar doe wel rustig en loop niet teveel anders gaat het bloede sneller heb je een kleine kans op overlijden.' Zegt de dokter.
Ik knik en ga van de tafel af en loop terug naar Chloe.
Ondertussen zie ik Anna en Noa der ook bij zitten.
'En?' Vragen ze tegelijk.
Ik leg ze het allemaal uit en daarna wordt Chloe opgehaald.(Pov Jonah)
We zitten voor de tv en zappen wat want we hebben geen idee wat we moeten doen.
'W8 stop is!' Zegt Jack dan opeens.
Ik heb de afstandsbediening vast en ga een terug.
'Er is een tragisch ongeluk gebeurt met de .... (ik heb geen verstand van vliegtuignamen😂)
Hij is uit de lucht geschoten boven Portugal, er is geen spoor van ze, onze reddingsploegen zijn met speur honden opzoek en er zijn burgers gevraagd om meetezoeken. Heeft u iets gezien of gehoord bel dan a.u.b **********.' Zegt de vrouw bij het nieuws.
'D-d-dat is h-h-het v-v-v-vliegtuig van h-h-hun....' zegt Daniel huilend.
De rest is spraakeloos en ik zie dat ze tranen in hun ogen hebben.
'Ze zijn dood!' Zegt Corbyn huilend.
'Nee bro rustig ze zijn sterk ze hebben het overleefd we gaan gewoon heel goed het nieuws in de gaten houden.' Zeg ik om hem op zijn gemak testellen.
Ik zet de tv uit en we zitten allemaal sprakeloos op de bank.
'Zet de tv aan straks zeggen ze nog wat!! Roept Zach huilend.
'Wow rustig.' Zeg ik en ik zet hem weer aan en zap wat naar andere journaal zenders.
Het gaat bijna overal over het zelfde met de zelfde informatie.(Pov Jack)
Na ongeveer 15 minuten gezapt tehebben komt er eindelijk wat nieuws.
Iedereen is dood stil.
'We hebben het laatste ontvangst net binnen gekregen waarbij u de piloot hoort zeggen dat ze een noodlandig gaan maken etc.' Zegt de vrouw en daarna horen we de piloot wat zeggen.
'de .... moet een noodlandig maken , we zijn net geraakt en de linker vleugel staat in de brand ik kan het moeilijk onder controlen houden,Over.'
'Oke u noodlandig is geaceppteerd probeer zolang mogelijk door te vliegen tot bij een goed gedeelte.' Zegt een stem van de andere kant.
'Oke bedankt *allemaal keiharde knallen*...........................'
'Dat was het gesprek tussen de piloot en de man bij het vliegveld zoals u heeft gehoord is het op het laats dood stil na de knallen we denken dat die toen is neergestoord.' Zeg de vrouw van het journaal.
We zijn dood stil en huilen zacht.
'Heb ik eindelijk met der is ze dood.' Zeg ik huilend.
'Ik kan niet zonder Chloe leven.' Zegt Daniel huilend.
'Ze zijn niet dood en Daniel haal geen gekke dingen in je hoofd.' Zegt Corbyn.(Pov Anna)
We wachten op Chloe die nu geholpen wordt.
Ze komt lopend terug.
'Je kan weer lopen!' Schreeuwt Noa.
'Wat is dat rare ding om je been?' Vraagt Christina.
'Ik heb geen idee hoe het heet maar ik kan er meelopen nu als we weer in de bewoonde wereld zijn moet ik wel naar het ziekenhuis maar oke.' Antwoord ze.
'Ja same.' Zegt Christina.
'Oke iedereen is geholpen.' Zegt een van de doktoren.
'Oke we gaan met de mensen die kunnen lopen en daar de kracht voor hebben hulp zoeken.' Zegt een begleider.
'Waar is de piloot?' Vraagt een vrouw.
'Dood..' zegt een andere man.
'Oke wie kunnen er mee?' Vraagt de begleider aan de dokter.
'euhm de enige die moeten blijven zijn jij, jij, jij en jij.' Zegt de man en hij wijst naar 3 onbekende en Christina.
'Oke let's go.' Zegt de begleider.
We geven Christina een knuffel.
'We zien je snel weer.' Zeg ik en ze knikt en we lopen weg.(Pov Zach)
Ik zit op mijn mobiel heletijd techecken bij het nieuws.
Het band-acc wordt helemaal volgespamt door fans met vragen of hun er echt inzaten.
Het is raar dat ze er zijn achtergekomen dat hun er inzaten maarja instagram is gewoon het social-nieuws.
'Hoe de hel weten ze dat hun in dat vliegtuig zaten?' Vraagt Jonah opeens.
'Geen idee ze komen overal achter.' Zegt Corbyn lachend.
'Jupp en ze weten ook alleen van Jonah en Brooke en Corbyn en Christina.' Zeg ik.
'Ja maar een paar hebben het geraden van mij en Chloe of shippen ons.' Zegt Daniel.
'Ja same.' Zeg ik.
'Bij mij niet zo erg maar misschien is dat omdat het pas net aan is.' Zegt Jack.
'En nu zijn ze dood...' zegt Corbyn weer sad.
'Jupp en heb ik eindelijk een twin is ze dood...' zeg ik met tranen in mijn ogen.
'Nee nee nee het is nog niet bevestigd dus we gaan er niet vanuit oke?' Zegt Jonah.
'Oke.' Zeggen we tegelijk.
---------------------------------------------------------
Vergeet niet toestemmen! 💗
JE LEEST
Why Don't We? S2 {Dutch}
Fanfic(completed✔️) Het vervolg van "Why Don't We?" S1. Als je S1 nog niet hebt gelezen raad ik je aan om eerst die telezen💗 Het vervolg van de vliegtuigcrash de meiden vermist en de wdw boys besluiten ze tezoeken. Met ups en downs zal het hun lukken om...