Hoofdstuk 5

1.4K 104 46
                                    

P.O.V Chrissy

''Z-zijn ze dood?'' Ik voel de tranen in mijn ogen langzaam maar zeker komen. De jongens luisteren aandachtig mee.

''Oma?''

Weer geen reactie.

''Oma, z-zijn ze dood?'' vraag ik nogmaals, zo rustig mogelijk.

''Wat?! Nee lieverd, tuurlijk niet'' Een zucht van opluchting verlaat mijn mond. Maar waarom is ze dan zo verdrietig?

''Oma, wat is er? Waarom heb je gebeld?''

''Lieverd, ik weet niet goed hoe ik dit moet vertellen...'' Je kan de aarzeling in haar stem horen. Zenuwachtig verplaats ik mijn gewicht naar mijn andere been.

''Toe maar'' Ik wacht onrustig op haar antwoord.

''Oké dan'' Ze zucht even diep en gaat dan verder. ''Je ouders hebben een bebloed mesje onder je bed gevonden. Je vader was woedend. En als dat nog niet het ergste was, vonden ze ook nog een onafgeschreven brief met een nogal pijnlijke inhoud''

Het wordt ijzig stil in mijn hoofd. Hoe weten ze het van dat mesje? Ik verstop het altijd heel goed. Ik hoor oma's stem weer.

''Chrissy, je ouders waren razend, hopeloos maar ook gebroken. Je bent wel hun kleine meisje, weet je dat?''

Een traan rolt over mijn wang.

Waarom, waarom in godsnaam behandelen ze mij dan zo slecht? Waarom?! Ik luister weer naar wat mijn oma te zeggen heeft.

''Ze hebben je ingeschreven bij een afkickkliniek''

Bam!

Het voelt alsof mijn wereld instort. Een afkickkliniek? Hoe kunnen ze? Ze proberen mij niet eens te helpen.

Voor ik het weet heb ik de telefoon erop gegooid en ren ik naar de deur. Ik laat hem met een klap dichtvallen en ren het appartement uit. Weg van de jongens, weg van de wereld, op weg naar de vertrouwde plek. Het enige ding wat mij momenteel kan helpen. Het enige wat mijn leven van mij kan wegnemen.

De brug.

Het spijt me héél erg dat het hoofdstukje zo kort is, en ook dat ik heel lang niet meer heb geupdated, voor mijn doen. Momenteel zit ik in een rot situatie thuis, en ga ik ook naar een maatschappelijk werkster waardoor ik niet zoveel vrije tijd meer over heb. Echter zal ik proberen vaker te updaten en wie weet zet ik vandaag nog een wat langer hoofdstukje online ^_^

Comment/Vote/Follow?

Super bedankt voor de leuke reacties, het vrolijkt me erg op!

X Nouk

Missing you ➳ L.HWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu