"Ape semua ni hah?!
Aku suruh kau hantarkan file ni kat klien kita.Asal kau pergi hantar file tu pulak bodoh?!"
Aku menghempap fail berwarna hitam di atas meja.📄Asal doh ngan pompuan ni!
Lain aku suruh lain pulak dia buat!
Payah ade P.A macam taik ni!Tok..tok🚪
"Kenapa ngan kamu Ryan?
Ape pulak yang kamu tak puas hati?!"
Daddy aku masuk ke dalam pejabat aku."Hah ni daddy,P.A Ryan buat hal pulak!Dah lebih 3 kali dah dia buat kesalahan!Ryan dah tak boleh tahan dah!"
Aku mengadu semuanya pada daddy."Ape pulak dia buat kali ni?"
Soal daddy aku."Dia pergi hantar data syarikat kat klien kita.Ryan suruh hantar data pakaian yang dijual"
Aku menunjuk nunjuk ke arah fail yang sepatutnya dihantar."Huh💦"
Daddy aku mengeluh."Sorry kak liza.Ryan tak boleh buat ape² kecuali..."
Aku sengaja tidak mahu menyambung ayat."Sorry En.Ryan.Sorry🙏.
Saya tersilap.Tolonglah jangan pecat saya.Nanti siapa lagi nak carikan duit untuk belikan makanan kat anak saya.
Please🙇"
My P.A iaitu Kak liza memohon agar tidak memecat dia.Aku bukan kurang ajar ngan orang lebih tua tau!
Ingat memang jarak umur kami berbeza,buttt...jarak jawatan kali 100 kali lebih berbeza.Dia cuma P.A or kuli.Aku ni P.Ceo
or boss kedua kat syarikat ni sebabkan daddy aku first boss.Aku hanya hiraukan kisah sedih samarinda kat depan mata aku.
Aku hiraukan air mata kak liza yang banyak bercucuran hinggakakan membuatkan lantai pejabat aku mulai basah.💦Alah dia ingat kat luar sana tak de kerja ke selain kat sini?!
Kau kena usaha lah!"Sorry² kak liza saya tak terima.
Ape yang kak liza buat ni boleh menjatuhkan imej syarikat ye.
So....""YOU ARE FIRED!!!"
Aku mengucapkan ayat tu depan muka dia.Okey ni dah kali ke 10 aku pecat P.A aku dalam setahun dah aku bekerja.
Tulah aku pasrah ngan semua P.A aku yang tak boleh pakai semua.
Semua macam sampah.Aku ni jenis orang yang nak semua benda perfect or orang lain kata Perfectional.Even semua orang tak perfect tapi aku nak jugak perfect!Aku tengok kak liza keluar dengan perlahan lahan.
Alah nak sambung samarinda tadi ke kak oii."Kak liza!"
Aku memanggilnya sebaik saja dia ingin membuka pintu."Yer?"
Dia menoleh."Kalau kak liza dah kena pecat ni,bolehlah pergi audition jadi artis ke..tak pun masuk ceria popstar tu boleh jadi penyanyi ngan pelakon!"
Aku menganjing.Kak liza memandang aku dengan pandangan yang amat tajam.
😠"Kak liza harap kau akan dapat P.A yang boleh control kau!
And kak liza nak nasihat sikit kau jangan kurang ajar ngan orang lebih tua!"
Kata kak liza.
YOU ARE READING
Annoying Boss
RomantizmRyan Iqy seorang boss yang acah! Selalu memecat semua P.A dia. Kata itu tak kena kata ini tak kena. Sampai kan satu hari dia mendapat seorang P.A baru,Ika yang asal nya dari kampung.Pemaikan yang serba serebeh.Hanya ika saja yang dapat control kan R...