Kami pulang berasingan,berpisah dekat airport bila dah sampai korea,hati aku lain matcam bila sampai korea.nak lagi tae dah kembali ingat.
Aku letih aku penat,ingat nak pulang terus kerumah sampai rumah,kereta mama taehyung dekat garaj aku terpandang.
Apa aunty buat dekat sini?
Aku masuk heret bagasi aku.mama taehyung,mama aku dan nenek bercerita dekat ruangtamu.semua senyum pandang aku.
Bagasi aku tinggalkan bila pembantu membawanya naik kebilikku.ingat nak menyapa sekejap dan nak tahu apa yang diorang cakap.
Tapi belum sampai lagi.aunty datang memeluk aku dengan tersenyum bahagia.
Hmm.mesti taehyung dah bagitau dia yang ingatan dia dah balek seperti semula.aku hanya tersenyum paksa takut aunty kecewa lak dengan aku dihari bahagia.
"Hyo~ Finally Tae dah ingat kat Hyo"
Aku senyum ft memeluknya jugak tapi dia perasaan aku tak macam selalunya.
Memang aku sangat berharap ia pulih seperti biasa kembali normal dengan kenangan kami dulu.tapi itu dulu masa aku bukan sesiapa lagi,masa aku masih menjadi bahan ejekan dimulut nya,masa aku masih dipandang remeh dan miskin olehnya.bukan sekarang.
Sekarang aku lebih kepada tenang.taknak fikir pasal benda lain selain kerja dan puaskan hati sendiri.kalau boleh jauh lagi pemikirkan aku daripada bercinta atau khawin.
Mama dan nenek sangat memahami aku kata mama takpa! Nak kawin umur 80 pun takpa! Asalkan hyo bahagia dengan pilihan hyo dengan hidup hyo.
Sebab hidup hanya sekali.
Setelah habis bercerita aku meminta diri untuk berehat.aku masuk kebilik menuju kealmari dan tengok satu kotak berisi kenangan lama aku.dalam tu ada gambar dan dairy lama yang pernah aku tulis. Terselit satu gambar aku dan taeyung pororo ditepi swimming pools.gambar ni aunty yang ambil katanya buat kenangan.
Gambar ni lah pelepas rindu aku masa taeyung kembali normal.aku berjalan menuju ketongsampah dan buang gambar tuu.letak kotak kat tempat nya semula dan tidur.
Aku takboleh stress esok dah kena masuk kerja semula.
●
Mama masuk kedalam bilik aku untuk bangunkan makan malam.mama terpandang akan gambar didalam tong sampah,gambar itu dia ambil.
Dia sangat mengenali anak gadisnya . Jihyo bukan seorang pendendam.hatinya sangat lembut.tak ingin mengganggu jihyo ia keluar mesti penat sangat sampai takbangun.
●
Hyo turun kebawah,pagi sudah tiba.
" kamu dah turun kerja lagi harini? Kan baru pulang kemarin? Esok jelah,nanti sakit lagi macam mana? Rehat kamu kena cukup"
Nenek yang aku kasihi itu kalau takbising taksah tau.
Aku mengucup dahinya dan dahi mama..morning kiss la katakan
" Eh-takpa.lagipun hyo dah tidur satu malam,penat apanya.takpenat pun "
Kataku sambil letak handbag dan duduk atas kerusi,Lepas breakfast baru aku gerak pergi office.dekat lobi langkahku terbantut bila nampak someone yang tidak asing dimata.
Mulanya nak buat derkk..jee..tapi dia terlebih dahulu menuju kearah aku dan dan terus memeluk aku.
Tapi aku cepat menolak, bila semua pegawai pandang aku semacam.gila!!
aku naik keoffice sambil tutup mukaa..dia pulak ikut aku dari belakang sambil senyum.Dalam lift setelah pintu tertutup baru aku membuka mulut.
" Jimin-ah , are you crazy? "
marahku dihadapannya,dia tersentak dengan aku dan mula tunduk macam org tak buat salah.
YOU ARE READING
Tae|Tistic
FanfictionSehari takjumpa,rasa rindu nak mati Sekali jumpa,rasa nak sepakk sampai mati pororo? Itik? Kambing? Aiskrim? Tuu sahaja yang ada dalam kepala hotak dia and oneday,I'LL miss my pororo kimtaehyung