Chapter 24

418 19 10
                                    

Jongin pov


Sudah lama aku tak berjalan dekat seoul, sudah 5 tahun aku tak jejak disini disebabkan banyak hal berlaku sampai aku sendiri tidak boleh kawal jadi aku berpindah di Amerika dan pulang ke Seoul setelah Mummy dan daddy aku merindu aku menyuruh ku pulang.



Aku merancang mahu berjalan jalan ke taman tema berseorangan diri. Lagipon aku sudah tiada sesiapa lagi, dulu aku berpunya keluarga aku buat macam tiada keluarga. Hidup ni belum berakhir aku masih boleh mencari dia dan mengaku semua kesilapan yang lama dan mahu mula kan hidup baru.


"Mummy daddy jongin nak bersiar di taman tema. Lagipon Jongin mahu ambil udara segar."


"Ouhh mummy ikut boleh?"


"Boleh"


"Ouh jinja?! Aigoo!!! Mummy lupa yang mummy ada meeting dengan kawan mummy mian"


"Ahh gwenchanaeyo."


"Dah makan nanti dah sejuk tak sedap pula haha"


"Nae jemput makan mummy daddy"

--

Setelah 16 minit untuk sampai kesana aku dapati taman tema sudah ramai orang kunjung. Aku mengunci pintu dan memasang sweater jackets ke tubuh ku kerana cuaca terlampau sejuk. Lalu aku teringat akan dia yang aku tidak benarkan dia masuk ketika sejuk.


Aku menggeleng kepala, "haish jongin kenapa kau fikirkan macam tu, sekarang kau relax and have fun" kekadang aku terfikir orang macam aku ni perlu ke fun sana sini setelah menyakitkan hati orang lain.


Aku membeli soda dan juga hotdog yang dijual murah tapi sedap. Kemudian aku ternampak sepasang keluarga yang cukup bahagia tengaj menikmati ice cream dan anak mereka terlalu comel. Aku cemburu sedikit. Dulu aku memiliki keluarga seperti itu tapi aku telah menyakitkan hati mereka.


Tengah aku berjalan seorang budak kecil melanggar aku dengan kuat sampai dia tergolek jatuh. Kakinya berdarah. Aku rasa kesian lalu menolongnya. "S-sakit.. appa" budak kecil itu menangis sambil melihat aku.


Orang ramai mula mendekati aku, kerana suara budak kecil itu terlalu bising. "Anak siapa itu." "Kenapa dia menangis" "lelaki ni ke yang marah budak ni" "kenapa kaki budak ni berdarah"


Aku gelisah aku segera membantu budak kecil itu. "Hi, mian ahjusshi tak nampak awak" . "Awak okay?" Tanya aku kepadanya, dia hanya memuncung dan mengosok mata dia. Sampai kelihatan merah, dimana orang tua nya sekarang, kenapa meninggalkan dia seorang diri. Kan sini bahaya meninggalkan anak.


"Siapa nama?" Aku menanya dia. Kerana aku tidak tahu apa nama dia, muka dia terlalu comel apabila meniup kaki dia yang sedang sakit dan berdarah, aku terus mengambil sapu tangan aku dan meletakan di luka tersebut.


"Joohyung.. joohyung nak appa.." dari tadi Budak kecil yang bernama joohyung ini menyebut appa, dari tadi ke dia berjalan dengan appa dia?


"Appa....appa"


Tangisan dia semakin kuat, comel sungguh apabila dia memuncung dia kelihatan seperti aku suka memuncung apabila sesuatu bende terjadi. Aku tertawa kecil. Aku pon meniup sekali kaki dia. Mungkin dia rasa selesa apabila aku meniup.


"Appa..." Dia memanggil lagi, aku memandang sana sini tapi tiada siapa keluarga joohyung yang sedang cari dia. Aku ternampak kedai menjual air mineral untuk membasuh luka budak kecil ini. "Sebentar ye ahjusshi beli air mineral. Joohyung tunggu sini. Jap lagi ahjusshi datang semula."


Aku meninggalkan dia sat, aku terus beratur untuk membeli air mineral setelah beberapa minit beratur kerana panjang dan orang ramai, aku risau akan budka kecil itu. Lalu ada orang menyentuh bahu aku. Aku memusing melihat orang itu. Aku terkejut melihat orang yang aku sudah lama tidak jumpa.


"K-kyungsoo?"


Mata kyungsoo, wajah kyungsoo, bibir kyungsoo semuanya sama hanya badan dia semakin mengecil. "Jongin!"


Jongin end pov



"Jongin!"


Mata Jongin membesar apabila Kyungsoo pon terkejut juga. "Gomawo, saya pergi d-dulu" kata kyungsoo dingin, kenapa sekarang perlu jumpa dia pada waktu macam ni. Kenapa god kenapa.


"Kyungsoo wait!"


Jongin mahu menarik lengan Kyungsoo. Tapi Kyungsoo menepis. "Jangan ikut saya" katanya, jongin terkejut dengan perkataan Kyungsoo yang terlalu lama dingin buatnya.


"Joohyung kaja kita pergi dari sini, appa rawat joohyung dekat rumah." Joohyung kelihatan bangang dia tidak tahu kenapa Appa dia seperti ini selalu appa kalau sikap macam ni apabila dia menyebut pasal daddy dia. Kyungsoo mendukung joohyung sampai lah ke kereta dengan muka yang penuh kebencian


"Kyungsoo! Wait!"


Kunci kereta kyungsoo hampir jatuh apabila Jongin menarik lengan Kyungsoo. "Mwo? Lepaslah!" Setelah itu, kyungsoo membuka kunci kereta dia meletakkan Joohyung di seat depan dan memakaikan tali keledar.


"Kyungsoo! Let me explain"


"Awak nak explain apa? Dan kenapa awak kembali, saya tak minta pon awak kembali pada waktu macam ni. Pleas lah jongin pergi dari hidup saya."


"Tapi awak masih wife(husband) saya lagi, saya tak benarkan awak pergi sebelum saya explain semua ni"


"Jongin awak ni tak faham bahasa ke? Saya sudah cakap lagi please let me go jangan buat saya ulang lagi. Saya pergi dulu, dan tolong jangan follow saya."


Kyungsoo pon masuk ke dalam kereta dia dan pergi dari situ. Jongin tergamam kerana kyungsoo sudah berubah, berubah tidak macam dulu yang selalu mendengar segala cakap dia. Jongin tidak tahu dia pon mencari parking kereta dia dan segera mengikut belakang Kyungsoo, dia perlu tahu dimana kyungsoo sekarang tinggal.

Vote, Comment, Share

Exo smlm guys, omaigod lelagi exoxnct monster omg!!! Oke stay tuned for the next chapter. Tak sabar nak buat Kai bahagia dengan Kyungsoo balik, lpstu end lah story ni. :))) Maybe krng fikir happy kan? But no.

ᴛʀᴇᴀᴛ ʏᴏᴜʀ ʙᴇᴛᴛᴇʀWhere stories live. Discover now