Prologue

13 1 0
                                    

"Our memory is a more perfect world than the universe: its give back life to those who no longer exist."

-11 April,2011
Hilton Street,Kuala Lumpur,Malaysia.

  "Lyeaaaaaaaaaa!!! Tolong mama sekejap." -A blonde woman called her daughter.

  Tiada jawapan, Hana bergerak menjengah ke ruang tamu. Kelibat dua orang kanak-kanak perempuan yang sedang kusyuk bermain patung Barbie kelihatan.

  "Ehh ehhh, thats Jennifer and Ken!!!" Lyea menggerak-gerakkan anak patung Barbie.

"Hii Barbie!" Lana mengerakkan anak patung Jennifer dan Ken.

  "Eaahhhh... Kenapa awak jalan-jalan dengan Ken ?" Lyea pout kecil. Dah tentu budak ni sukakan Barbie dengan Ken.

"Takde laaa saya teman Ken beli hadiah untuk awak.. " Nice save from Lana.

  Sekelip mata muka cemberut Lyea berubah jadi merah blushing.

"Yeayyyy Ken beli hadiahh untuk Barbie Yeayyyyyyy" Lyea melompat kesukaan.. For a moment,

"AAAAAAAA SAKIT LAAAA SAK- MAMAAAAA!!!!!"

"Mama panggil kamu dari tadi Kylie Mailyea. Do you even have ears??" Marah Hana sambil menarik telinga kecil Lyea.

"Buuuuu ade orang kene marah ahhaahhahah"

Muncul sorang budak lelaki disebalik belakang kain Hana.

Mata hazel bulatnya memandang ke arah Lana sebelum pipinya menjadi merah..

"Ken lagi suka Jenniefer dari Barbie.. Buuuuuuu!!"

  "SENYAP LAAAA ABANGG TAGUNAA UWERKKKK"

  Lyea terus bangu mengejar abangnya,Dean. Lana yang berada di sisi Hana ketawa keriangan.

"Honey,kids!!I'm home" seorang lelaki berkulit cerah tegap, berusia di awal 40-an muncul di sebalik pintu utama.

"Unclee Ariiell..~~"

Kaki kecil Lana melangkah laju mendapatkan Azriel Ahmad,papa kepada Lyea dan Dean.

Azriel terus menyambut Lana dalam pangkuannya. Lynn Alana,anak sahabatnya itu sudah dianggap as anak sendiri since Lana ditinggalkan ibu bapanya atas urusan kerja.

"Astaghfirullah.. Hantu mana yang buat rumah bersepak camni ni..? " Azriel menggeleng kepala sambil tersenyum senget,memandang ke arah isterinya. Lana tertawa melihat Hana.

Hana terkedu plus termangu melihat keadaan rumahnya yang seharian dikemas rapi menjadi tunggang langgang.

"  Kylie.. Mailyea....
Damian.... Haykal....."

   Lyea dan Dean yang tengah berlari terus berhenti bergerak sebaik sahaja mereka dapat merasakan aura grim reaper daripada Hana.

PAAAAAKKKKK PAANNGGGGGG
BUSHHHHHHH
KTANGGG

***

C.A.G.EWhere stories live. Discover now