; Part 1 💚

26 3 1
                                    

* di pagi yg indah , matahari cerah menyinari tanah , burung berkicauan , bunga subur di awal pagi *

tiba tiba , suasana dipecahkan oleh suara aneh dari rumah yg dimiliki tuan byun .

AAAAAAAAAAAAAAAAAA AKU TERLAMBAT LAGI PEGI SCHOOLLLL MAK II . teriak baekhyun .

" AHAHAHHAHAHAHA , tak guna ade adik mcm kau hyun , selalu buat hal . " suara siapa tu . jadah punya kata kata tu . sape lagi kalau bukan abg baekhyun , si baekbeom .

" pft kau dh la tak kerjaa ade hati nk ganggu aku lambat pepagi ni . " kata baekhyun dgn muka dia yg baru bangun .

" laha ..... " belum habis kata kata beom puan byun datang .

Baekhyun dlm hati ; " ambik ko AHAHAHAHAHAA MAMA DTG UYEY . "

" nasib . " sambil menjeling baekhyun then blah keluar cari kerjaa .

ekhem . puan byun pura pura sakit tekak . elelele tk minum ubat batuk ke aunty ? lain kali minum tau , pesanan ikhlas dari author .

baekhyun alih pandangan ke lain .
apak ah , bape bnyak nickname ko ade baekhyun ? ah apelaa
😂

puan byun dtg dekat dgn katil anak bongsunya itu lalu melabuhkan bontot di hujung jendela . eh hujung katil .

" mama tau baek selalu lambat . jadi mama nk hantar baek sekarang . ha cepat siap nnti papa kamu tahu habis . mama percaya baek boleh berjaya . jgn ambil hati sgt kay dgn abg kamu tu . " kata puan byun sambil senyum lalu berdiri then beredar .

omma ~ iloveyouu . Kata baekhyun setelah puan byun pergi .

* act yg tuan byun pergi kerja awal awal dh * - lupa nk tambah AHAHAHA . maap

setelah 20 minit berlalu dari pukul 7:30 pagi .

baekhyun telah siap dgn pakai seragam nya .

" syg mari breakfast kejap . sikit pun jadi . mama tk nk baek sakit perut . " kata puan byun dgn tenang walaupun jam dh lambat . pftttt

" ommaniiii , baek makan dkt school je . mamaa jgn risau . ade kekawan temankan nnti . " kata baekhyun dgn gelisah . alah mcm tatau pula dak dak sch if lmbat camnee .

" baik lah klau gitu jom gerak . " kata puan byun .

setelah mengunci pintu rumah semua diorg pun bergerak ke International Incheon Art Highchool

acah je mcm ade school ni if tkde kat Korea South sana . Pft  

30 minit berlalu

" okay dh sampai . " kata puan byun .

mereka berdua pun naik bilik pejabat bersama kerana nk bagitau pengetua sooman (( pfttt acah auu . ))

sebelum mereka jumpa pengetua alah mcm biasa jumpa penolong kanan dulu tuk memastikan pengetua ade .

kaunter pertanyaan

" bole saya bantu ? "

" errr kami nk jumpa dgn pengetua . " kata puan byun dgn senyuman nk tk nk .

" ah sila ikut saya ya puan . "

mereka pun menuju ke bilik pengetua .

" sini . " dgn senyuman .

" gomawoo . " kata puan byun dgn tunduk hormat .

puan byun dgn baekhyun hairan dgr .

" ma , mama dgr tk tu ? "
" dgr dgr . "

kedua anak beranak ini memasang telinga .

shime shime koko bop ! i think i like it ~~~~~~~~

baekhyun dgn puan byun tidak melepas pandang pengetua .

berpusing saja kerusi pejabat ke arah puan byun and baekhyun punya terkejut sooman dgn kehadiran org yg sedang memerhati nya mendengar lagu tadi . uyeahh AHAHAHAHA

😅😅

" mianhae mianhae . sila duduk di depan sini . " kata SooMan .

" aahhh , gwenchanaaaa . " kata puan byun sambil duduk dkt kerusi yg disedia kan .

" oh ya , ini kenapa ni sampai bawa baekhyun ni ? " kata Sooman smbil memandang baekhyun sebelah puan byun .

" sebenarnya tuan , anak saya ni lambat lagi . dia keluar lewat dgn abg dia semalam . " kata puan byun .

baekhyun diam .

" kalau mcm tu baekhyun kamu bole naik kelas . pengetua nk ckp sikit dgn org tua kamu . " arah pengetua .

" baiklah . saya pergi ya omma . hati hati balik nnti . " pantas saje langkah ku keluar AHAHAHAHAHA .

di kelas 6GJ .

baekhyun mendengar suara bising

" yey cikgu mina takde yey ! "
" untuk subjek pertama tkde cikgu yuho "

spakkkkkkkk ! lengan baekhyun dipukul sorang dari belakang .

" aigoo sakit " kata baekhyun sambil mengusap lengan nya .

" kau tk abis abis lambat lambat . kau always late lamekk membee kurap . "

dasar munafik punya membe .

" Kauu en Chan . tegur aku jgn mengejut dari belakang lamak . bagi la salam pagi . Kau sama je dgn abg kau yg gila tu . " kata baekhyun mencebbik muka .

-------- to be continue --------
EPISODE 2 NEXT --

✓ mcm mana ff ni guys ? Im try my best thoo . if nk aku update pls support okay . aku cuba update 😜💙✌🏻 . thank you . 😆💛

• [ slow upd ] - Fïrst Löve . ❤Donde viven las historias. Descúbrelo ahora