Kapitel 1

151 6 2
                                    

(Lucys Perspektiv)

''Luke Allvarligt Det är slut!''Säger jag argt.

''Men jag Kan förklara!''säger Luke.

''NEJ JAG BRYR MIG INTE DET ÄR SLUT!''skriker jag och springer ut genom dörren.Jag går hem med tårarna Sprutandes.Hemma möts jag av min mamma Som sitter och gråter i soffan.Jag springer fram till henne och sätter Mig Brevid henne.

"Vi måste Flytta till Göteborg,Imorgon.."säger hon lågt.

"VA!?VARFÖR!?"Skriker Jag.

"För..Jag fick sparken och..Din pappa och jag har...Har...Gjort slut.."säger hon Medans Nya tårar letar sig ner för hennes Kinder.

"VA!?Är det sant!?jag Måste Packa..När åker vi imorn?vart ska Vi bo?Vilken skola ska jag gå på?När börjar jag skolan?"Säger Jag stressat.

"Tyvärr Är det sant Gumman..vi Åker Klockan 11.00 Imorgon,Vi ska bo Brevid din Nya skola,Du börjar skolan På måndag,Jag kommer inte ihåg vad skolan heter,Men gå upp och packa Nu Låderna Står redan på ditt rum.."säger hon lågt och reser sig upp och kramar om dig och går ut i köket.

Jag går upp för trappan och in i Mitt rum och börjar Packa ner mina Grejer.När jag är Klar är det sent så jag går ner och tar en Macka och går upp Och lägger mig.

(Nästa dag)

Jag går upp och tar på mig mina slitna Jeans shorts Och ett Grått Linne.Jag går ner och tar en frukt och går upp igen.Jag går in i badrummet och borstar Tänderna och kammar håret.Sen kollar jag på Klocka. Och ser att den är 09.30,Alltså ska flyttbilen komma Om en halvtimma.Jag går in på mitt Rum och säger Hejdå.Mamma kommer in i rummet och säger att det är Dax att åka till vårt nya Hem I Göteborg,nu måste Jag lämna Alla Mina vänner,Och min bästa Vän Jessie.

JUSTE!Jag har inte sagt något till Jessie!

"Mamma Jag kommer snart jag ska Bara prata med Jessie!jag är tillbaka Snart"Säger jag fort och går ner för trappan Och Tar på mig skorna.Sen går Jag till GrannHuset där min Bästa vän Jessie Bor.

Jag knackar på.

"Hej Lucy!"Säger han Glatt när han får syn på dig.

"hej Jessie!Du vi måste Prata..Kan jag komma in?"Säger jag Lite Blygt.

"självklart!Så vad ville du prata om?"Säger han och släpper in dig.

"Ehm jo..Jag ska flytta..Till Göteborg..Om en Timme.."Säger du och känner hur en tår Letar sig ner för din kind...

___________________________________

Såååå vad tyckte Ni?😁❤️

Hur Kommer Jessie Reagera?😱😂

Tack för Att Ni Läser Puss!😘😘

~Vera

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 24, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Ring Polisen!Where stories live. Discover now