Kapitel 1
~D/N 'sperspektiv~
Jag vaknade av att jag hörde min lillebror och min mamma från nedervåningen. De grälade om att min lillebror skulle ha någon skjorta på sig.
Jag kollade på klockan och den var 16.00, jag hade sovit efter att ha ätit lunch och dansat och det var på grund av att jag var väldigt trött och sov länge.
Juste idag kl 18:00 ska vi gå och äta på fin restaurang med någon barndoms kompis som jag umgick med mycket när vi var små, våra föräldrar är väldigt nära vänner så de har bjudit in oss på middag för de tyckte det va då längesen .
Jag vet nt ens vem den där barndomsvännen är mamma pratar i om att det är nån kille.
Jag kan ju inte direkt veta det var ju så länge sedan .
Iallafall nu måste jag komma tillbaka till verkligheten jag måste faktiskt hörs mig iordning .
Jag går in till badrummet för att fräcsha upp mig lite .
jag tog ansiktsmask och rakade benen efter gick jag in i duschen och skjölde av sedan så vira jag en handduk runt kroppen och en runt om håret jag gick in i rummet och gick fram till min garderob för att välja det är ju vinter så jag valde att ta på mig ett par svarta tighta byxor och en pösig röd långärmad tröja med paljetter på volangerna längst ner. Tänkte att man kunde få in lite jul stämning med lite rött.
Jag märkte att mitt hår torkade av sig själv redan så jag satte på plattången, medans jag vänta de på att den skulle bli varm tog jag fram lite smink jag tog på lite vitögonskugga som passa perfekt till mina brun/gröna ögon,maskara,concealer och dutta på lite rött läppglans .
Nu var plattången väldigt varm så jag tog fram den och börja försiktig dra igenom plattången genom mitt mörka bruna långa hår .
Nu var jag klar och klockan var 17:45 mamma ropa på mig från nedervåningen när jag kom ner glodde alla 3 på mig både mamma,pappa och lillebror alla stog med deras munar formade som O.
Vad är något fel?? sa jag och de kom tillbaka till verkligeheten
Mamma:nej inte alls det är bara de att du är så vacker.
Tack sa jag och log .
Jag tog på mig mina mini pumps och så satt vi i bilen och var på väg till resturangen.
~5 minuter senare ~
När vi kom fram var vi vid en väldigt hon resturang för sånna typ rika eller vad man nu ska säga.
När vi kom i så såg vi familjen som vi skulle träffa de vinka åt oss att komma hit.
~Oscar's perspektiv ~
Ja här sitter jag och. Väntar på att nån barndomsvän t mig ska komma som jag inte ens kommer ihåg eller vet vad hon heter.
Jag vet bara att det är en tjej för att mamma sa de .
~5 minuter senare~
~fortfarande Oscar's perspektiv~
Mamma kollar på mig och nickar åt familjens håll och där ser jag henne hon var såååå fin hennes hår allting wow sluta Oscar sluta jag kom tillbaka till verkligheten av att mamma sparka lite lätt på mig . Våra föräldrar hälsade och vi hälsade också hej sa jag jag fick ett hej tillbaka inget mer .
Ohhh undra vad hon heter hon är så fin!!! Hennes ögon hennes vackra mörka bruna hår hela hon är perfekt.
Jag har fastnat med blicken på henne när hon efter en stund märker det viftar hon med handen och jag vaknar ur mina tankar . Vi sitter bara där och kollar på varandra när jag hör att våra föräldrar pratar om nån semester vadå för semester ? Frågar jag Joo för i tiden när ni va små brukade vi varje jul åka till Spanien i vår lagom stora stuga sa tjejens mamma .
Jaha va säger ni fråga min mamma .
Ska bli roligt med lite sol och bad tjejen håller bara med mig och inget mer.
Hon sa inte mycket jag tror hon inte sa mycket för att hon var blyg .
Nu var kl 20:00 och vi hade ätit klart och bestämt om när vi skulle åka till Spanien och vi ska beställa biljetterna imorn .
Jag måste prata med daff om detta och se det är okej .
~D/N's perspektiv~
Killen som satt mitt emot mig var hur snygg som helst men vi prata inte särskilt mycket och jag våga knappast så blyg som jag är .
~10 minuter senare hemma ~
~fortfarande D/N 's perspektiv~
När vi kom hem frågade jag mamma vrf hon inte berättat om stugan innan hon sa bara att hon aldrig tänkt på den innan .
Jag gick upp till mitt rum och kastade mig på sängen direkt jag var så trött att jag inte orkade ta bort mitt smink elr sätta på mig pyjamas .
YOU ARE READING
Längesen - tf novell
FanfictionAtt välja en av de är svårt . Men det är ändå han jag dras lite extra till , han som jag känner mig säkrast med....