Emmyth 2: Nandor

1.1K 55 2
                                    

Heeyy mensen!!(ik zag dit in het boek van @anniekvakantiefreak: Riv, en ik dacht, laat ik het ook maar doen)
Dit is het vervolg op Emmyth (eh, duh, logisch) en ik hoop dat iedereen het wil lezen! Voor de mensen die geen zin hebben om het vorige boek helemaal te lezen (ik raad je aan om het wel gewoon te lezen, want dat is gewoon veel leuker, en dan krijg ik meer reads ;), maarja) is hier een soort (LANGE)inleiding/uitleg of hoe ik het ook moet noemen:

Emmyth is een elf. Ze woonde in Nandor samen met haar ouders en zusje Inaya. Als ze dertien is geworden wordt ze ingedeeld bij haar-hoe zal ik het eens beschrijven- soortgenoten. Ze word getest op eigenschappen en karakter en komt terecht bij de boselfen. Ze heeft er erg naar haar zin en ontmoet een vriendin (Nesryn) maar dan wordt ze op een dag meegezogen on een tornado. Niemand weet wat er is gebeurd, maar ze komt terecht in de mensenwereld.

Airyn is een gewoon tienermeisje. Als ze op een dag op een grasveldje zit, komt er iets uit de lucht vallen. Het blijkt Emmyth te zijn. Ze is zwaar gewond en Airyn en haar ouders zorgen voor haar tot dat ze weer gezond is. Op een dag vertelt ze het hele verhaal over wie ze is en waar ze vandaan kwam.
Een jaar later is Emmyth in de samenleving van de mens opgenomen. Ze gaat naar school, heeft vriendinnen en doet alles wat een normaal tienermeisje ook doet. Alleen is ze dat niet. Op een dag klapt ze haar vleugels uit en Julia (iemand uit haar klas) ziet het. Zo kwam het dat Julia ook te weten kwam dat Emmyth een elf is. Alles gaat goed, totdat er op een dag vreemde mannen aan de deur staan. Ze nemen Emmyth mee en houden haar gevangen in een lab. Airyn vertelt alles aan Daan(de broer van Julia en een klasgenoot van Airyn en Emmyth) en samen bedenken ze een plan om haar te redden. Ze voeren het uit, en, met succes. Emmyth gebruikt haar krachten om de geheugens van de labmedewerkers te wissen, zodat ze haar niet meer kunnen traceren. Ze wist ook het geheugen van Julia, want misschien gaat het nog een keer mis. Een tijdje later is er een schoolfeest en Emmyth word gevraagd door Tim. Heather zit ook in de klas van Emmyth en is heimelijk verliefd op Tim, maar hij kiest voor Emmyth. Heather had al een hekel aan Emmyth, maar nu is het nog erger geworden. Airyn is gevraagd door Daan, die was al verliefd op haar sinds groep vijf. Op het feest zoenen Emmyth en Tim en sindsdien zijn ze onafscheidelijk.
Emmyth begint steeds meer van haar krachten te ontdekken. Ze probeert het weer te veranderen, maar veroorzaakt een storm. Gelukkig kan ze het stoppen dankzij haar boek. Het is een boek dat ze op een dag in haar kamer vond. 'Voor Emmyth de boself' stond erop. In het boek staat alles over elfen en hun krachten enzo. Het is een groot hulpmiddel voor Emmyth als er weer eens iets fout gaat. Helaas kan het boek ook wel eens voor problemen zorgen, want als Airyn het boek doorleest komt ze een hoofdstuk tegen dat aangeeft dat mensen in elfen kunnen veranderen. Airyn is heel jaloers op Emmyth omdat ze allemaal handige en leuke gaven heeft en daarom wil ze natuurlijk ook een elf worden. Ze zoekt de boom op die in het boek beschreven word en drinkt het sap. Ze transformeert in een waterelf. Ze heeft alle basiskrachten van de waterelfen en ook nog drie basiskrachten die iedere elf heeft. In het boek staat ook dat het fataal kan zijn als een mens de transformatie doorgaat, maar het is gelukkig goed afgelopen.
Emmyth word 15 jaar en voor haar verjaardag word ze meegenomen naar een bos. Als ze hoog boven de bomen zweeft komt Airyn haar achterna gevlogen. Emmyth mist haar thuis, maar laat het niet merken. Als ze thuiskomen arriveert er een doos met een briefje erin. Er staat op: Ik weet heus wel wie je echt bent.
Julia blijkt niet te zijn wie ze lijkt. Haar echte naam is Nesryn. Ze probeert vanaf het begin al Emmyth te vermoorden. Emmyth en zij, zijn zussen. Ze zijn ook nog eens dochters van de koning en koningin te zijn, maar toen Emmyth geboren werd, waren de ouders nog veel te jong. Ze werd in een pleeggezin geplaatst. Emmyth is de oudste van de twee zussen, dus als de koning en koningen overlijden, heeft zij het recht op de troon. Nesryn is furieus, omdat zij koningin wil worden, ze wil er daarom voor zorgen dat Emmyth nooit meer terug keert. Tot nu toe heeft ze zich verborgen gehouden, maar ze vergeet een keertje om haar masker weer op te doen, dus Daan ziet haar ware gezicht. Hij haalt Airyn en Emmyth erbij, maar voordat hij het hele verhaal kan uitleggen moet Emmyth weg. Ze loopt naar buiten en ziet Tim lopen. Ze rent naar hem toe, maar hij ontvoert haar! Als ze weer bij komt zit ze in een huisje in het bos samen met Tim. Emmyth wil natuurlijk een uitleg voor dit alles. Tim blijkt ook niet te zijn wie hij lijkt: zijn echte naam is Fin. Emmyth had hem al een keer ontmoet in de elfenwereld toen ze naar haar nieuwe huis wilde gaan, maar door haar vleugels niet naar binnen kon. Verdere uitleg volgt en Fin legt alles uit over Nesryn en haar acties. Het blijkt ook dat zij verantwoordelijk was voor de tornado die Emmyth naar de mensenwereld bracht. Airyn heeft inmiddels uitleg gekregen van Daan en snapt ineens wat er allemaal gaande is. Ze vliegt naar het bos, waar ze Emmyth, Fin en Nesryn aantreft. Ze zijn aan het vechten, althans, ze gebruiken hun krachten om elkaar te bestrijden. Ze zijn allebij koningklijke elfen, en ze hebben dus alle krachten. Emmyth kwam daar net pas achter en weet dus nog niet hoe ze ze moet gebruiken. Nesryn staat daardoor sterker, maar Fin, Emmyth en Airyn vechten met z'n drieën tegen haar en zorgen er voor dat ze in de gevangenis beland. Helaas voor hen, want een paar weken later zegt de hoofd krantenkop: 'Gevaarlijke door elfen geobsedeerde gevangene ontsnapt.'
Oke, hier even een beschrijving van de personages:

Emmyth: Ze heeft groen haar en groene ogen, maar sinds het labincident zit er een rode lok in haar haar. Ze houdt van de natuur en is ook het liefst buiten. Ze heeft chartreuse(dat is een speciale kleur groen) vleugels en in het midden staat in het glinsterend oranje de omtrek van een kastanjeblad. Emmyth heeft als één van haar krachten wijsheid en is daarom ook heel erg slim. Ze zit op het VWO+.
Airyn: Ze had wit haar, maar dat is blauw geworden nadat ze transformeerde in een Waterelf. Ze heeft ook blauwe ogen. Ze is de beste vriendin/zus van Emmyth. Ze is (in boek 1) verliefd op Daan. Ze zit ook bij Emmyth in de klas. Als elf heeft ze babyblauwe vleugels, met marineblauwe randen. In het midden zitten golfjes die bestaan uit witte glitters.
Daan: Hij heeft blond haar en blauwe ogen. Daan is in tegenstelling tot zijn vrienden, geen elf. Hij zit op de zelfde school als Emmyth en Airyn, maar niet in de zelfde klas. Hij doet havo. Hij is smoorverliefd op Airyn. Hij is ook een van de beste vrienden van Emmyth.
Fin: Hij heeft bruin haar en bruine ogen. Hij had eerst blauwe ogen, maar dat waren eigenlijk kleurenlenzen. Hij is twee jaar ouder dan Emmyth, maar toch zijn ze samen onafscheidelijk. Hij is Emmyth in de tornado gevolgd om haar te beschermen tegen Nesryn. Zijn vleugels zijn bruin met een Karmijn rode rand. Er staat een donkeroranje kastanjeblad in het midden.
Nesryn: Ze heeft rode haren en groene ogen. Ze is de zus van Emmyth, maar doet er alles aan om haar om zeep te helpen. Ze heeft alle krachten en maakt daar ook veel gebruik van. Haar vleugels zijn diephemels blauw, met randen in het Cyaan. Er staan turkooizen golfjes in het midden.
Oké, dat waren de hoofdpersonages. Verder heb ik denk ik niks belangrijks meer te vertellen, dus, eehh,
Doegg, veel plezier met lezen!!!! X Noa

Emmyth 2: NandorWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu