#28

207 19 5
                                    

JAEHWAN POV

Semalam lepas dinner,kitaorg semua tgk cerita Polis evo 2.Jaelin yg ajak.Kitaorg sebenarnya,nk terus tidur lepas dinner tp si Jaelin tu paksa jugak.Kitaorg ikutkn aja sbb birthday girl kan walaupun birthday dia dua hari lepas.Tp,ada benda yg aku x puas hati dgn si Jaelin.Tahu x dia buat apa?Jom kita flashback untuk tahu lebih lanjut.

Flashback~

"Korg,jom tgk cerita. Polis Evo 2."ajak Jaelin.
"Kitaorg nk tidur la,Jaelin.Lagipun dh mlm."kata Jisung hyung.
"A'ah la noona.Kitaorg pun dah penat."sambung Daehwi.

"Ala,boleh la~~~"regek Jaelin.
"X boleh."kataku dgn lembut. Kalau kasar2,takut dia merajuk terus.
"Boleh."lawan Jaelin.
"X boleh."balas Minhyun hyung pula.

"X pa la,biar Jaelin tgk sengsorg."kata Jaelin lalu duduk di depan tv sambil pout dn peluk bantal.Kitaorg yg rasa bersalah,turut duduk.Aku duduk dekat sebelah jaelin lalu memeluk bahunya;
"Mianhae.Sekarang kita tengok sesama."Kataku.
"Nae,oppa."balas Jaelin lalu berbaring di atas riba aku.

Aku bermain dgn rambut dia sambil tgk cerita yg Jaelin pasang.Cerita melayu,ada subtitle korea.Hebat,do.Kitaorg pun terus tgk cerita tu lepas Baejin tekan 'play'. Tiba-tiba.......

"Jaelin best ke cerita ni?"soal Seongwoo hyung.
".............."tiada jawapan.
"Oit,tidur ke??"tanya Daniel. Aku pun tgk muka Jaelin,rupa rupanya dia dh tertidur.

"dia yg ajak tgk cerita,dia pulak yg tidur.Adik sapa la ni?"perli Sungwoon hyung.
"Hyung,ada masalah ke?"tanyaku dgn perlian Sungwoon hyung.
"X ada."jawab Sungwoon hyung.
"Ha,jgn nk bergaduh.Aku cepuk sorg sorg karang."Jisung hyung memberi amaran.

"Woojin,tlg hyung."kataku dekat Woojin yg ada kat sebelah aku.
"Tlg apa?"soal Woojin.
"Tlg angkat Jaelin,bawak masuk dlm bilik dia.Hyung nk angkat brg Jaelin."arahku.
"Nae."balas Woojin lalu mengangkat Jaelin secara bridal style dan bawa naik atas. Aku bangun dari duduk bersila lalu mencapai semua brg Jaelin yg di beli siang tadi.Sebelum naik ke atas,aku sempat tgk muka Daniel.Muka dia merah padam.Jeles ke der?

Lepas letak brg Jaelin dlm bilik dia,aku dgn Woojin keluar dari bilik dia lalu masuk ke bilik masing masing dan tidur.

End flashback~

Sebab tu la,aku geram dgn Jaelin.Nasib la aku sayang dia,kalau x,aku dh bantai dia puas puas.

Lepas mandi,aku terus turn ke bawah.Sekarang baru pukul 6.Aku bangun pukul 5.30. Awalkn aku bangun? Biasa ah,tgk la siapa. Eh,ter'riak' pulak.

Dekat bawah,maknae line dgn ongniel tgh tgk tv dekat ruang tamu.Jisung hyung dgn Minhyun hyung tgh buat breakfast. Sungwoon hyung x tahu kat mn.

"Awal diaorg bangun.Selalu masa ni tgh membuta lagi."Kataku.
"Awal sbb hyung paksa diaorg bangun.Diaorg tu bukak tv je tp tido."balas Jisung hyung.
"Jaelin pulak,hyung kejut ke?"tanyaku.
"X. HYung tgk dia mcm penat sangat."jawab Minhyun hyung.
"Dh siap ke?"tanyaku lagi.
"Dah.Pergi la panggil diaorg."arah Jisung hyung.aku pun berjalan menuju ke ruang tamu lalu mengejut diaorg untuk breakfast.Awal kitaorg breakfast. Pukul 6.

Pukul 6.30,kitaorg semua habis breakfast.
"Jaehwan,pergi la kejut Jaelin.Hari nikn dia kena ikut kita.Pukul 8 karang,driver dtg."arah Jisung hyung.
"Nae."balasku lalu berjalan naik ke atas. 

Bilik Jaelin,aku tujui.Sampai depan pintu bilik dia,aku terus masuk. Kelihatan Jaelin masih dibuai mimpi.Aku ke arahnya.Badanku di bongkokkn sedikit.
"Jaelin.Palli ireona.HArini kn Jaelin ikut oppa pergi company.Manager oppa nk jumpa."bahunya aku tepuk perlahan sambil berkata.
"Ermmmh."dia menggeliat sedikit.
"Palli ireona.Jaelin pergi mandi,oppa sediakan baju.Palliwa."kataku lagia.Dia yg masih mamai,mengikut arahanku.Bilik air,menjadi tumpuan Jaelin pada kala ini.

Lepas Jaelin masuk bilik air,aku ke arah almari baju Jaelin.Pintu alamri di buka. Dua helai tshirt,short pants dgn seluar panjang,aku keluarkn dari almarinya. Seluar panjang dgn sehelai tshirt,aku letak atas katil dia.Lagi sehelai tshirt dgn short pants aku masukkn ke dlm beg sandang yg Jaelin selalu guna.Benda lain biar dia ambik sendiri.

Aku pun keluar dari bilik Jaelin bila aku dh sediakan baju untuk dia. Aku turun ke bawah dn berkumpul di ruang tamu.
"Dh kejut Jaelin?"tanya Minhyun hyung.
"Dh.Dia tgh mandi,kejap lagi dia turun la."jawabku lalu duduk di sebelah Daehwi yg masih kosong.

JAELIN POV 

Lepas mandi,aku keluar dari bilik air.Aku keluar bersama bathrobe yg dililit pada tubuh kecilku.Aku pergi ke arah katil.Atas katil ada sepasang baju dn beg aku.aku jenguk tgk dlm beg aku ada apa.Rupanya tshirt dgn short pants.Mesti Jaehwan oppa yg letak.Aku menyarungkn pakaian yg tersedia. Kemudian,sikat,getah rambut,phone dn powerbank dimasukkan ke dlm beg bersama brg yg lain.Beg itu,aku sandang di atas bahuku. Tuala kecil dicapai untuk mengelap rambut aku yg masih lembap lalu aku keluar dn menuju ke bawah.

Terkejut aku bila tgk diaorg semua dh bangun. Siap berkumpul lagi dekat ruang tamu.
"Dh siap dh?"tanya Jaehwan oppa.
"Dh."jawabku ringkas sambil tgn sibuk mengelap rambut yg masih lembap.
"Pergi la breakfast.Oppa dh masak."kata MInhyun oppa.
"Nae."balasku lalu berjalan ingin masuk ke dapur tetapi di halang oleh seseorg.
"Kalau ye pun,letak la dulu beg tu."kata Seongwoo oppa yg membuat langkahku terhenti.

Beg yg ada di bahuku,diletakkan diatas lantai.Tuala kecik tadi,aku letak belakang tengkuk.Ala yg lelaki selalu buat kalau dh siap mandi.Langkahku di atur ke dapur.

Pinggan di capai lalu mencedok nasi goreng kimchi masuk ke dlm pingganku.Aku mkn sampai habis dn licin.Kemudian pinggan tersebut dibasuh.

Aku keluar ke ruang tamu lepas minum segelas susu strwberi.Aku duduk bersila dekat atas lantai,sebelah Woojin yg kosong.Sofa dh penuh.Yg tua-tua duduk.

Sekarang pukul 6.45 pagi. Bosan do. Kenapa la kena bangun awal awal,padahal nk gi pukul 8. 

Aku letakkan belakang tengkuk aku dekat atas peha Woojin.Bukan kepala sbb rambut aku x berapa nk kering lagi.Woojin agak terkejut tp di cover dgn cepat. Buat muka cool gitu.

"Wei,nk phone kejap."mintaku.
"Nk buat apa?"tanya Woojin.
"Bosan do.Nk tgk jugak apa yg ada dlm phone ko."Jawabku.
"Nah."kata Woojin sambil menghulurkn phone dia. Aku mencapai phone dia lalu 'on' phone.
"Wah,kau main PUBG?"soalku.
"A'ah.Tp x selalu."jawab Woojin.
"Nk main."kataku.
"Pandai main ke?"tanya Woojin pula.
"Pandai."jawabku lalu membuka game 'PUBG'.

Lepas 10 minit,aku dapat bunuh dua org musuh.Woojin kata aku hebat.Aku jawab yg aku dh platinum.

Pukul 7,aku bangun dari duduk lalu pergi ke dapur. Peti sejuk dibuka. Coklat dicapai. Plastik coklat aku bukak dn buang.Coklat tu aku gigit sedikit lalu berjalan keluar dari dapur. Aku pergi ke arah beg aku yg diletakkan di tepi sofa yg Seongwoo oppa duduk.Zip dibuka dn mencari sikat.Masa tgh cari sikat tu,seong woo oppa tetiba sentuh rambut aku.
"Basah lagi.Jaelin duduk depan cermin sana tu."kata Seongwoo oppa.
"Nae."

aku pergi ke cermin yg Seongwoo oppa cakap.Dia dtg ke arahku dgn hair dryer,sikat,getah dgn hair spray.Dia duduk depan aku.Dia meng'on'kn hair dryer lalu mengeringkan rambutku.Dia pun mendandan rambut aku dn hasilnya sebegini;

Dia pun mendandan rambut aku dn hasilnya sebegini;

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Wah,cantiknya."kataku sambil meneliti rambutku di depan cermin.
"Aah,biasa je."balas Seongwoo oppa.
"Gomawo,oppa."Kataku.

Pon Pon 

"Dh,jom pergi.Driver dh sampai."ajak Jisung oppa. Kitaorg pun keluar dn pergi ke Stone entertaiment.

TBC

New update!!!!
Lepasni mungkin author akan update sbtu/ahad ataupun waktu cuti.

OPPA || WANNA ONE ||  《Complete》Where stories live. Discover now