" Aya mari kita bergambar dulu"... Kata P. Mabushi ibu kepada Aya.
"Baiklah"..... Kata Aya sambil mengunci kerusi roda nya agar tidak bergerak kerana ingin mengambil gambar.
"Satu, dua, tiga!!! " kata encik Hayashi ayah kepada Aya.
Sekeping gambar yang amat bermakna telah pon diambil. Setelah itu meraka segera bergerak ke tokong untuk berhajat.
"Saya nak kakak Aya cepat sihat"kata adik bongsu Aya yang bernama Asami Kun Chan.
Seluruh keluarga Aya tersenyum kerana bangga dengan sikap Asami yang ikhlas inginkan kakak nya sembuh walaupun tahu itu tidak akan terjadi kerana setiap detik penyakit Aya semakin merebak tetapi tidak berjangkit kerana dahulu Aya kemalangan hinggalah menyebabkan sarah di dalam badan rosak menyebabkan Aya lumpuh dan sedikit demi sedikit tidak boleh bergerak atau berjalan compang sekali pon malahan bercakap dan selepas semua itu berlaku Aya tidak lagi dapat bernafas kerana saraf akan terhenti ketika itu berlaku tetapi disebabkan Aya adalah seorang wanita yang kuat die tetap akan buat yang terbaik untuk hidup.
"Aya mari sini ayah angkat"kata ayahnya sambil tersenyum untuk membawa Aya turun anak tangga di tokong.
Baiklah mari kita pergi!!!!! Jerit Aya dengan perasaan gembira.
***
Aya!!! Jerit saki dan juga nina di hadapan pagar sekolah.
Selamat pagi.... Balas Aya
Mari kami tolong.... Kata nina.
"Baiklah, terima kasih kerana banyak susahkan awak semua". Kata Aya.
"Tak mengapa awak adalah kawan kami.... Kami akan lakukan yang terbaik untuk Aya... "Kata nina lagi.
Terima kasih sekali lagi...!!! Sambil menunduk tanda terima kasih.
Mereka membawa Aya menaiki tangga di sekolah HIBASHI ini adalah sekolah pelajar terbaik di situ.... Nina dan saki membawa Aya dengan berhati2 agar tidak terjatuh.
***
Sewaktu di makmal Aya dan Asau ditugaskan untuk menjaga makmal tersebut."Asau awak nk ambil bidang apa selepas tamat pengajian ni? "Katab Aya.
"Awak nk tahu tak walau pon saya memerlukan bantuan seseorang untuk bantu saya tetapi saya juga akan berusaha apa yang saya nak lakukan. Saya nk balas balik kebaikan mereka. Jadi saya ingin menjadi seseorang yang membantu mereka walau apa cara sekalipun. "
"Saya tahu dengan keadaan saya yang cacat ni pasti amat sukar kan tapi saya juga nk jadi matahari yang sentiasa hidupkan dunia"
"Jadi saya hanya ingin menjadi diri saya sendiri dan ini hidup saya saya ingin menentukan nya sendiri. "Kata Aya dengan kata2 yg terpendam di dalam hati.
"Awak nk tahu tak dulu ada seseorang yg sangat saya sayang juga pernah cakap macam tu. Buatlah pilihan sendiri jika tu terbaik untuk kita. " kata Asau.
Boleh saya tahu siapa yg awak maksudkan?
"Abang saya. Dia telah menjadi doktor untuk membantu semua orang sama seperti awak. "
Jadi dia berkerja di hospital mane?
Die bekerja di tokyo.
Di mana dia skarang?
Die dah meninggal dunia tiga tahun yang lalu.
Ooohhh, maaf. Saya betul2 tak tahu.
"Tak mengapa, awak kata nak bantu semua orang kan jadi tolong saya bersihkan di belakang. "Kata Asau sambil melempar berus kepada Aya.
nantikan bab yang seterusnya........
YOU ARE READING
Patutkah air mata ini menetes..
RomanceKrue Ayashi (aya) Seorang wanita yang menderita tentang penyakit yg dihadapi kerana penyakit yg dimiliki tidak boleh sembuh malah akan menjadi semakin teruk.... Disebabkan penyakit yang ditanggung nya die tidak dapat melakukan ape yang dua inginkan...