part 1

445 10 2
                                    

ehemmm ..... maka bermulalah fanfic saya yg x seberapa bagus ni .. hope enjoy ( maybe ) kalau ade beberapa kesalahan mohon tegur ye ...

         { starts! }

" wahh jinja? ". terjerit asilah dan aisyah a.k.a. bestfriend aku ... ouhh lupa ... aku hana .. kitorg mmg bff dr kecik lg ... maklumlah ... our mother ni pon bff ... kemana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi ye takk ?? kekeke

" iyee .. buat ape aku nk tipu korang .. permohonan kita diluluskan ... tpi macam mne boleh diluluskan tu aku tak tau ... " bebel aku ...

haishh kitorg bertiga mmg ade mohon nk kerja kat SM Entertainment tapi tak tau pulak sesenang ni ...  ahahah

" soo bila kita boleh mula?? kita kerja ape?? ". tanya si Aisyah bertubi2

" haa .. kita mula 2 minggu akan dtg ... and kerja ape .. tu aku tak pasti ... kene tanye SooMan lah ". kata aku dgn tenang ...

aku mula perhatikan kawan aku yg lagi sorang ni haa .

' apelah yg asilah berangankan tu?? ' hurmm ...

" Asilah ... ape yg kau fikir tu?? " tanye aku
" hehe aku pikir psal kerje ni lah ... aku pikir kalau aku dpt kerje jadi co manager artis .. aku nk Infinite.. ". kata Asilah sambil tersengih..
'laa itu rupanya yg difikir kawan aku ni haa .. adehh dia ni.. '. gumam hati aku sambil tersengih .. 

{ satu minggu lima hari dah berlalu }

" woi korang dah kemas belom barang korang ... lg 2 hr kita akn fly to Korea ... ". ucap aku ketika hubung bff aku gne Skype ..

"dahh !! semangat ni ... hahaha   !XD " kata dorg serentak ...

" okay kalau macam tu korang dapatkan rehat yang cukup .. takut korang keletihan nanti .. byee". kata Aku pula lalu tutup Skype dan tidur

[ sementara itu ...]
*kmpln EXO, Infinite dan Red Velvet dipanggil SooMan ...

" okay .. saya nak beritahu korang .. yg korang akan dapat co manager yg baru ... semua perempuan and dr Malaysia .. soo i want you to behave yourself and jgn buat malu orang Korea .. Arraso? " kata SooMan dalam bahasa korea ...
" Arraso! ". ucap mereka serentak .. 
" ohh ye .. masing2 mahirkan diri korang dgn bahasa inggeris sbb dorg tak mahir lg bahasa korea .. dan korang kene study pasal muslim sbb dorg ni semua muslim .. okay?  " kata SooMan ..

" okay ! ". kata mereka lalu beredar ke dorm masing2 ...

[ skip to EXO's dorm ]

" Suho .. hyung tau pape tak pasal co manager kita tu?? " tanya si maknae Sehun ..

" ntah hyung tak tau pape pon psal bnde ni .. btw jom study back pasal muslim .. guys! korang ade info pape x pasal muslim ni ? ". tanye Suho kepada member2 yg lain ...

time tu masing2 berkumpul di ruang tamu dorm mereka ..

" yang aku tau .. muslim's x mkn daging khinzir.. sbb mmg x boleh makan ". kata Kyungsoo sambil bermain games di handphone dia ..
" jinja? mane kau tau??  " tanya Chen separuh menjerit ..
" Chen-shii .. jgn lah menjerit .. sakit telinga aku ... ". kata baekhyun sambil mengusap telinganya ..
" ouh .. mianhae .. hah .. mane kau tau Kyungsoo? " tanya Chen kat Kyungsoo ... haihh mcm xde soalan lain jew
" internet of course .. aku kan suka bace bnde baru ..". kata Kyungsoo sambil memandang ahli2 nya yang lain ... dia dah berhenti main games di phone-nya ..

" ouh ... mcm tu .. hurmm takpelah .. korang semua kalau nak tidor ... pergilah .. hyung nak tau lagi lanjut pasal muslim ni memandangkan  korang ade yg ngantuk and dah tido ... ". kata suho yang terprerasan yang Tao, Lay, Xiumin, Kai ngan Luhan dah tido ..
"arraso .. night hyung .. ". kata mereka semua lalu masuk ke bilik masing2 kecuali Suho, Sehun ngan Chen . Masing2 buat research pasal muslim sehingga pukul 2 pagi .. lepas tu masing2 membuat keputusan utk masuk ke bilik masing2 kerana ngantukk ...

{ two days later... ! }
*lepas turun dari flight ..

" warghh penat gila kat flight tadi .. ". keluh Asilah ..

"hurm .. korang ni dari Malaysia ke? korang ke yg mohon kerja kat SM Entertainment tu? " tanya seorang lelaki secara tiba2 dlm Bhse Inggeris ..
" urm yes.. ". balas kami serentak .. " so.. do follow me to SM Entertainment please .. ". ucap lelaki itu ..

kami mengikuti lelaki itu tanpa banyak membantah ..

[ dalam office SooMan ]
" okay .. korang boleh start kerja esok... ". kata SooMan
" boleh kami tau kami ni kerja ape? " tanya Aisyah ...

serious curious gila sbb masing2 tak tau kerja ape ..
" ouh korang x tau lg eh? .. korang jadi co manager utk ahli2 k-pop yg famous tu". kata SooMan...

apalagi .. terloncat gembiralah kami sbb impian jadi nyata ..
Selepas sign kontrak .. kami dijemput oleh ketua group masing2 ..

" wahh! ... "

a flight to Korea ...Where stories live. Discover now