Halli mindenkinek és újfent Boldog Új Évet!
Mivel is nyithatnánk meg az új Off Topic "kötet"-et, mint az idei első Telihold, Szuperhold, Vérhold/Holdfogyatkozás és Farkashold időszaki jelentéssel!!!
Super Blood Wolf Fullmoon!!!
Csak, hogy minden egyben legyen a click-bait "hír" oldalak címlapján. Szóval, a lényeg a következő:
Az idei első telihold január 20-a éjjelére esik. Ez oké, nem nagy kunszt, majdnem minden hónapban van telihold... néha kettő is. DE! Itt jön a plusz. >:)
Szuperhold! Vagyis a Hold piszok közel lesz a Föld felszínéhez. Szinte súrolja! A megszokott, átlagos 381.658 km helyett 357.342 km-re lesz tőlünk. ;) Ezért nagyobbnak fog látszódni, mint általában a drágalátos Hölgy.
Vérhold! Mert holdfogyatkozás is lesz, ami azért nagy szám, mert TELJES HOLDFOGYATKOZÁS lesz a mostani. Részlegest még láthatunk, de a következő teljes holdfogyi 2021 májusában lesz. És még egy érdekesség: Holdfogyatkozás csak teliholdkor lehetséges, de nem minden teliholdkor van holdfogyi. (Amolyan rovar-bogár szindróma.)
Farkashold! Az év első teliholdját hívják farkasholdnak, ami csak azért is... uhumm, mondj még szépeket...
..., mert hát végül is, akkor minden évben volt ilyen. Hogy hogy csak most említik meg? Miért olyan nagy szám? Hiszen a tavalyi egyben Kékhold (második teliholdja a hónapnak) is volt, bár nem teljes holdfogyi, igaz, de akkor is! Heh? ... *mély hallgatás*... a választ senki sem tudta...
NA SZÓVAL! A részletek, ha valaki rávetemedik, mert eléggé vakmerő hozzá, hogy ébren és tudatánál akar lenni, amikor farkassá változik és felfalja a szomszédságot:
Január 20-21-e éjjeléről van szó. Pontosabban, 21-e hajnali 4:33-kor kezdődik a buli. Itt egy táblázat, amiből lehet mazsolázgatni, hogy a holdfogyatkozás mely fázisai mikor kezdődnek. A teljes fogyatkozás 5:41-től kezdődik (ekkorra pirosodik be teljesen) és kb 1 órán át tart.
Ami a napkeltét illeti, teljes nyugi van. ^^ Jan. 21-én 7:19-kor kel fel a nap, szóval max 30 perccel előtte kezd el világosodni. Lesz idő gyönyörködni a Vérholdban. Már csak azért is, mert maga a Hold sem megy le egészen 7:32-ig.
Aki élőben szeretné követni, annak itt egy élő közvetítés, amit január 21-én, magyar idő szerint hajnali 4-kor indítanak:
https://www.timeanddate.com/live/
Képek:
.
.
.
ÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉSSSSSSSSSS...
Minthogy holdfogyatkozás sosem jár magában... Megelőzi egy részleges napfogyatkozás! VAGYIIIIIISSSSS, aki merő véletlenségből január 6-án, helyi idő szerint délután 1-2 óra felé a Kamcsatkai-félszigeten jár, annak remek rálátása lesz az eseményre. De mivel ebben az időpontban Magyarországon hajnali 2-3 lesz, vajmi kevés esélyt látok rá, hogy jó képeket tudjunk róla készíteni. Na sebaj. Úgyis csak részleges. ^^
Kellemes vadászatot! ^^
Shina
U.i.: Ne feledd, a HF a 'holdfogyatkozás' rövidítése. Nem a 'házi feladat'-é. ;)
Forrás:
https://24.hu/elet-stilus/2018/12/28/szuperhold-verhold-farkas-hold-teljes-holdfogyatkozas-januar-2019/
https://earthsky.org/?p=295245
https://www.timeanddate.com/eclipse/lunar/2019-january-21
http://naptarak.com/naptarak_naphold
YOU ARE READING
Off Topic 2.0
Random2019-es évtől. Az előző folytatása, a.k.a. kihívások, hírek, képek, rajzok, szavazások... Vagyis minden egyéb, aminek nem ajánlatos a történet menetét megszakítani. Utalgatásokra lehet számítani/OffTopic, Moonlight, Primal Instinct, Being a pet, Sh...