Peter Pan

36 1 2
                                    

Liemannen gick hem och tittade på tv. Han var glad och sen så hoppar Peter Pan in genom fönster rutan och börjar dansa. Liemannen gillar också att dansa så han började dansa. Dom stod och dansade ända till liemannen svimmade av trötthet. När han vaknade var lien borta, nu klarade inte liemannen detta längre, han hoppa ut genom fönstret och följde efter glittret som Peter Pan lämnade efter sig. Han sprang och sprang och till slut bara slutade spåret av glitter. Han undrade varför det bara tog stopp, han kollade upp och nu såg han. Peter Pan hade sprungit in i ett fyrverkeri och var just nu påväg upp i luften. Liemannen såg detta som en chans. Han tände på ett annat fyrverkeri och flög efter Peter Pan. Han höll på att komma ifatt när Peters fyrverkeri sprängdes. Liemannen lyckades sträcka ut handen så att liemannen fånga Peter Pan. Liemannen skrek var är min lie. Sedan vände liemannen Peter Pan upponer och skaka honom och tillslut trilla lien ur Peters tröja. Liemannen blev så glad så han hoppa av fyrverkerit och dök efter lien. Han fick tag i den och landa sedan på en studsmatta så att han flög hela vägen hem. Han flög in genom fönstret och landade i soffan. Det var en sista sak han skulle göra nu. Han köpta ett kassa skåp och låste in lien. Vad kunde gå fel nu tänkte liemannen.

Hur liemannen fick sin lieWhere stories live. Discover now