Un altfel de Craciun - John Grisham
Doamne ce mi-a placut cartea asta. Citind-o am descoperit un alt John Grisham. Obisnuita cu stilul autorului (thrilere, politiste, avocati si cazuri judiciare), am ramas placut surprinsa de poveste. O comedie absolut delicioasa. Romanul in sine este o satira despre nebunia inainte de Craciun, a cheltuielilor absurde si a isteriei create in jurul acestei sarbatori. (uitandu-se de fapt care este insemnatatea Craciunului). Povestea este despre Luther Krank si sotia lui, Nora, care pusi in fata petrecerii craciunului fara fiica lor Blair (plecata in Peru pentru a lucra cu Peace Corps), satui de cheltuieli inutile, de febra cumparaturilor, de decoratiuni si cadouri, de felicitari si zambete mai mult sau mai putin sincere, decid sa ..."sara" peste Craciun si sa-si cheltuiasca economiile pe o croaziera de zece zile in Caraibi.
Dupa ce cumpara biletele, Luther si Nora se urca practic intr-un carusel ce nu mai poate fi oprit, dar care le face o gramada de probleme. Sunt fericiti cu alegerea lor, chiar viseaza la cocktailuri si soare care sa le mangaie pielea, dar ce fac cu asalturile cunoscutilor si a vecinilor care nu pot accepta si intelege cum e posibil sa nu-ti decorezi acoperisul cu un om de zapada urias, ca orice american care se respecta, sau cum e posibil sa nu cumperi felicitari si sa nu dai o petrecere de Craciun?
Autorul ne descrie cu mult umor, agitatia specifica acestei perioade (mall-uri pline, magazine inghesuite, colindatori, muzica de craciun, etc) dar pe ceea ce pedaleaza cel mai mult este modul in care Nora si Luther incearca sa scape de ochii vigilenti si plini de neintelegere a vecinilor si colegilor de serviciu.
Asta mi s-a parut cel mai amuzant. In casa lor vorbesc in soapta ca sa nu fie auziti de colindatorii ce nu mai contenesc sa le cante (sperand astfel ca le readuce pofta de sarbatorire a craciunului), se simt vinovati pentru ca refuza sa cumpere un calendar al politiei (atragandu-si astfel antipatii de neimaginat), sau brad si briose si lista poate continua la nesfarsit. În timp ce toți oamenii se înghesuie la cumpărături și își decoreaza casele și strada, Luther și Nora merg la salonul de bronzat și țin dietă, ca să dea jos câteva kilograme. Nimeni nu-i intelege si devin rapid subiectul principal de barfa al comunitatii.
Totul ia insa o intorsatura neasteptata atunci cand Blair anunta ca se intoarce acasa, impreuna cu logodnicul ei, pentru a petrece Craciunul . Nora si Luther au la dispozitie numai cateva ore pentru a face toate pregatirile necesare petrecerii din ajun.
Aceasta poveste subliniaza foarte bine faptul ca desi de Craciun lumea o ia putin razna, agitatia dand batai mari de cap, de fapt este o ocazie menita sa aduca bucurie si sa tina prietenii si familia laolalta.
Recomand cartea cu mare drag. Mi-a adus zambetul pe buze si mi-a dat o stare de bine.
-//-
Am citit cartea inainte de sarbatori, dar n am apucat sa o postez, asa ca o fac acum.
Va pup cu drag!
CITEȘTI
RECENZII CARTI (citite -2019)
DiversosA fi cititor înseamnă a-ți construi propriul paradis, pentru ca viata este o carte, si noi doar o fila din ea! Aici voi asterne gandurile si parerile despre cartile pe care le citesc (nu neaparat de pe wattpad). Mentionez faptul ca parerile sunt pe...