[ KIMTAEHYUNG!!!! ]

308 57 3
                                    

"- kamu tahu tak! Hyo dah beri kamu peluang kedua lepas apa yang kamu dah buat,tapi kenapa kamu buat dia macam tu? Mama bahagia sangat bila hyo kata dia cuba untuk terima kamu lagi..tapi kenapa kamu..-"

Tak mampu puan kim berkata apa-apa lagi,dia takut jihyo terbangun,dia juga takut apa yang akan keluarga hyo buat jika tahu anak daranya.

Kepalanya diurut perlahan,buat hal betul lah anak lelaki sekor pun susah.

Terlebih lagi nak jelaskan dekat hyo apa yang dah jadi bukan senang,macam mana kalau hyo benci dengan keluarga nie lagi teruk lepas ni macam mana?

Macam macam bermain dimindanya,jihyo dari semalam taksedarkan diri akibat ubat tidur yang beri taehyung.dia pun taktahu nak cakap apa lagi.

Taehyung duduk menghadap lantai tak mampu nak kata apa-apa berani buat,baru berdiam diri pulak.

" sekarang nie,mama taknak masuk campur lagi.Kalau hyo lapor polis,mama takkan jamin.mama lagi sanggup kamu meringkuk dalam penjara "

Kaki puan kim dirayu.

" mama maafkan tae mama "

Hati keibuaannya hilang,dalam dunia ini bukan senang bagi seseorang untuk memberikan peluang kedua.
Dia sudah menyayangi jihyo seperti anaknya sendiri.lagipula jihyo bukan orang biasa seperti dulu,ia mengetuai syarikat terbesar.

" mama,tae buat semua nie sebab tae sayang hyo,nak dia jadi milik tae "

Airmata yang bergilir-gilir keluar itu diusap tidak peduli akan taehyung yang merayu dibawah kaki.

" takguna kamu minta maaf dengan mama,kalau hyo tak maafkan dan takterima kamu lagi,mama takkan anggap kamu sebagai anak mama lagi"

Taehyung biarkan dibilik itu dan menuju kebilik jihyo.

Ia melihat jihyo yang tidur dengan tenang,sampai hati anaknya memperlakukan jihyo sebegini.airmatanya kembali mengalir memikirkan apa yang bakal terjadi.

Tetiba jihyo bergerak sambil memegang kepalanya.

☠ Jihyo Pov☠

pengelihatan aku yang kabur beransur terang,Ah! aku mabuk teruk kesemalam?Tuu laa kau hyo,hampir sebotol kau minum wine.

biliknie? Bukan bilik tae ke?
Kepalanya terasa sakit perlahan-lahan menghilang.

EH? Aunty ada kat tepi baru pulak aku perasaan.

" Jihyo-ya,kamu okay? "

aku mengangguk.

" Mianhae Aunty,mesti hyo menyusahkan aunty kan? Hyo minum banyak sangat semalam sampai taksedarkan diri pulak "

Bertuah punya sehun,dia tinggal aku kat sini,takbawak aku pulang sekali?yaishhh!

Aku melihat wajah Aunty yang kemerahan seperti lepas marah dan menagis,nie mesti gaduh dengan anak dia.

Aunty tak berkata apa apa dihadapanku,selain melihata aku dengan penuh kesedihan.

Laa? Pesal pulak daa?

Tae|Tistic Where stories live. Discover now