Nigel stond klaar aan de rand van het podium. Hij trok nog een keek aan zijn oranje jasjes. Hij had echt een hekel aan de kleur oranje, maar hij moest nu eenmaal de trends volgens niet?
‘En hier is uw gastheer van vanavond: Nigel Flickerman!’
Nigel sprong het podium op en zwaaide naar het publiek. Ze joelde en juichte en hij maakte een paar buigingen.
‘Dank u, dank u! u bent te aardig voor me.’ Hij liet zijn beste lach zien. ‘Vanavond zal ik u kennis laten maken met de tributen uit district 7!’
Hij liet de mensen even gaan.
‘Maar eerst gaan we kijken naar de een samenvatting van district 6!’
Het publiek werd stil en de lampen gingen uit en hij ging in zijn stoel zitten.
Als eerste kwam de hoorn in beeld, er werd langzaam uitgezoomd en de tributen kwamen in beeld. De klok telde af en bij 0 rende het grootste deel naar de hoorn. Er ontstonden hier en daar wat gevechten en de eerste doden konden worden geteld.
De teller stond op 10 toen de gevechten ophielden.
Yugo kwam in beeld. Die hele lange jongen. Hij had zich weten te verstoppen onder een tafel, maar daar werd hij snel onder vandaan gehaald door Caleb en Tion. Tion werd snel gedood en na een mooi gevecht moest ook Yugo eraan geloven.
Vervolgens kwam er een groep in beeld. Hier had Nigel op gewacht, dit vond hij het beste moment van deze ronde.
De muur van de kamer sloeg weg en de vloer zakte in. De groep werd langzaam naar het gat getrokken. Dit alles koste hen 2 groepsleden.
Het volgende was Neo die luisterde naar een mededeling van de spelmakers.
Ze hadden wat dingen overgeslagen merkte Nigel.
Neo renden rond als een kip zonder kop maar dat kon hem niet redden van de dood.
Het volgende was ook een goed moment geweest en Nigel ging er goed voor zitten.
Randy, Cos en Dindi zaten samen in een coupe en er ontstond een kleine ruzie, op dat moment sprong Caleb vanachter een bar vandaan en na een mooi en hevig gevecht was Caleb de winnaar.
Ze gingen meteen door naar de finale op het dak.
Als eerste kwamen Nagi en Pinno het dak op zorgde dat ze weg kwamen van de deur. Niet lang daarna kwam de tweeling het dak op. De jongen werd meteen gedood door een mes van Pinno. De meid werd razend en opende een aanval die werd verijdeld door Caleb die nu ook het dak op kwam.
Nu waren de laatste drie over. Je zag Caleb praten en praten en zijn gepraat had effect. Pinno keerde zich tegen haar vriendin en de winnaars van district 6 waren bekend.
‘Zo ziet u maar mensen. Soms gaan ze ver om te kunnen winnen. Maar genoeg van district 6, laten we verder gaan met district 7!’
Hij pakte zijn kaartjes erbij en trok nog een keer aan zijn oranje jasje.
‘Laten we beginnen met Mecra Lote!’
Ze kwam het podium op in een blauwe jurk bezet met kleine steentjes. Ze ging op de bank zitten en keek zenuwachtig het publiek in. Nigel zag dat en probeerde haar gerust te stellen.
‘Nou Mecra je ziet er goed uit! Wat een prachtige jurk die je daaraan hebt!’ Merca begon te blozen.
‘Dank je wel.’ Zei ze zacht.
‘Nou Merca we zullen het eens hebben over hoe jij strak de show gaat stelen in de arena.’
Ze keek even naar Nigel en weer naar het publiek. ‘Nou Nigel ik weet het niet hoor, ik weet niet hoe ver ik ga komen. Ik ben nou niet echt bepaald goed.’
JE LEEST
The 100th Hungergames '4e kwartskwelling'
FanfictionHet is honderd jaar gelden dat de bevolking van Panem zich tegen het Capitol keerden. Nu ervaren ze de gevolgen in de 4e kwartskwelling.