Name aku Sham, aku bekas pelajar sekolah agama.... selama 10 tahun, sejak umur 7 tahun sampailah 17, aku menuntu ilmu kat sekolah agama....
Mase form 5, aku jatuh cinta la pulak dengan seorang gadis ni.... Ain namenye... kawan sekelas aku sendiri... cinta aku berbalas.... Tapi hubungan kitorang sangat terbatas... cuma boleh berbalas surat je... Kitorang kemudiannya melanjutkan pelajaran ke kolej matrikulasi yang sama... Mase tu kitorang dapat satu kebebasan yang tak pernah dapat sepanjang bersekolah agama dulu...
Kiranya kitorang ni mengalami proses 'culture shock' la.... Tapi syukur, disebabkan imej sekolah agama tu kitorang nak jaga, aku tak pernah la pegang2 tangan atau bergayut dengan Ain ni sampai tengah2 malam... bile nak jumpe pun hanya kat library... makan sama-sama pun tak pernah...
sepanjang aku couple dengan dia memang dihiasi dengan nasihat-nasihat agama yang berguna la..jadi Ain ni sayang sangat-sangat kat aku sebab tak rosakkan dia...
Perangai aku berubah bila masuk IPTA..... aku dapat kat semenanjung, tapi Ain sambung belajar kat UMS... kami berjanji untuk terus berhubungan....Episod 1 ...
Mase tahun pertama aku masuk universiti, budak-budak sekolah agama memang jadi buruan masa tu.... Bukanlah nak riak ke apa, tapi memang biaselah kan, budak-budak sekolah agama ni memang muka baik-baik... Orang kata ada 'nur' lah...Boleh bagi ketenangan.... Orang kate la, bukan aku..
Berbekalkan muka yang dikatakan ala-ala Ustaz ni, ramai la gadis-gadis yang berminat dengan aku.... Distula bermula perasaan riak dan takbur dalam diri..... aku pernah mengaku aku dah ada Ain.... tapi masih ada yang nak pada aku.... Sebab seronok sangat jadi pujaan, aku pun kalah lagi dengan godaan syaitan.....
Masuk tahun ketiga aku di Universiti, aku dah pun ada skandal dengan seorangadis ni... Ayu namanya... Ayu ni pulak setuju nak jadi yang kedua selepas Ain... Aku tak puas lagi, dalam hati aku mase tu cuba menjustifikasikan perbuatan aku ni, aku pegang prinsip "Lelaki boleh kawen 4"..... Jadi aku nak carik lagi yang boleh dijadikan kekasih hati... Aku dapat lagi sorang.... Aku sendiri macam tak percaya... Nama dia Dila (mase aku taip ni aku memang rasa sakit hati pulak dengan diri sendiri... teruk perangai aku time ni)...
Dila ni berbeza sikit, kalau Ain dan Ayu masing-masing pakai tudung dan sopan, tapi Dila ni memang artis la... rambut dia dye, pakaian pulak sentiasa tak cukup kain. Aku tertarik kat dia pun memang sebab nafsu semata-mata... Yang buat aku puas hati sebab dia ni memang hot... muka memang CUN MELECUN!... ramai yang cuba tackle dia...tapi aku yang dapat... ramai la yang jeles.. bertambah-tambah la takbur aku....Dila tak tahu pun kewujudan Ain dan Ayu.... Kawan-kawan aku naik menyampah dengan aku... ramai la yang nasihat... tapi godaan syaitan lagi kuat...
Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh berguling.. Aku silap langkah... Dila ni sentiasa jadi bualan dan perhatian lelaki-lelaki lain, jadi bila ada mata-mata yang nampak aku dating dengan Ayu, ada je la kaki yang report kat Dila.... memang ramai yang nak kitorang ni putus... Akhirnya perang besar bila Dila curi handphone aku dan tahu kewujudan Ain dan Ayu.... Dila call Ain mintak penjelasan, baru la Ain tahu yang aku dah menduakan dia... eh... sebenarnya menTIGAkan dia.... Gaduh la kami semua.... Ain mintak putus... Aku dipaksa pilih sorang je antara 2 yang tinggal tu... Akhirnya aku putuskan hubungan dengan kesemuanya sekali... Senang.... Kat hati aku, langsung tak ada rasa bersalah... aku boleh cari yang lain.. Ramai yang nak kan.... Tapi aku rasa sikit kesal, sebab aku putus dengan Ain... Antara diorang bertiga, Ain yang terbaik... Dah la 5 tahun kitorang couple... Kenapa la aku boleh buat macam tu... Ayu boleh terima dengan baik... Dila pulak macam dalam drama TV tu.... Jadi pendendam.. Dila selalu ugut aku, yang dia takkan lepaskan aku macam tu je...
Sebulan berlalu, aku yang tak serik, dapat yang no 4, Ema namanya.... Ema, yang sama macam Dila dari segi penampilan... maka berpacaranla aku sekali lagi.. .kawan-kawan yang baik dengan aku banyak dah nasihat, jangan mainkan perempuan.... tapi aku memang berlagak, tak peduli pun.. aku rasa sangat hebat sebab boleh tundukkan sorang lagi...
YOU ARE READING
Hantu dan Misteri
TerrorMakan Nasi Pucuk Paku, daun campur ciku hati-hatilah dengan hantu '..