Aku duduk dihalaman rumah,hampir 12tengahmalam,cuaca yang makin sejuk itu langsung takterasa dikulitku.
Aku hanya memandang bintang dan bulan,keindahannya membuat aku terpukau.
bila cuaca makim sejuk,aku masuk ikutkan hati nak tidur luar je malam nie.cantik langit tu buat aku takboleh nak moveon.
Aku masuk kebilik,telefon yang ada atas katil aku capai.
15panggilan takdijawab dari KimtaehyungtakgunaMalaonBerukTenukBongok↩
"Pahal pulak dia call aku tengah malam ni? Dah gila?"
Aku biarkan fon diatas meja lampu tidur tepi katil,baru nak matikan suis lampu.telefon kembali berdering aku pun angkat.
"Kau dah takda kerja ke? Kenapa nak ganggu orang tengahmalam?"
"Maaf ini isteri encik kim taehyung ke?"
"Isteri? Apa kau merepek nie? Aku kawin pun tak lagi! "
" oh maaf,tapi kat sini tertulis isteri kesayangan,jadi kami call lah cuma nak bagitahu yang Encik kim ada dekat balai polis sekarang ni"
"HAAA? Balai polis? Dia buat apa kat situ?"
"Dia memanduk dalam keadaan mabuk,dan sekarang dia tengah tidur taksedarkan diri,kami dah keluarkan saman,sekarang nie kalau boleh nak puan EH cik tolong ambil dia kat sini"
Takpernah takmenyusahkan hidup aku tau dia ni.aku tukar baju menuju kebalai yang diberitahu.
Aku masuk dan menuju kekaunter.
Belum sempat bertanya taehyung menuju kearah aku dalam keadaan masih mabuk."EO? Song jihyo? Jihyo-ya~"
Semua pandang aku dan dia yang tengah berpeluk.tapi dia yang peluk aku bukan aku yang peluk.
aku diminta tandatangan satu kertas dan bawak dia keluar dari situ,dah lah aku perempuan aku pulak yang kena bawak dia! Ishh!
Aku masukkan dia dalam keretanya,aku duduk dibahagian pemandu.aku pakaikan dia tali pingangg.
Then masa tuu juga dia bergerak dan kitorang hampirrr ter😘😘😘
Hhhahahaha fhm?
Aku cepat cepat kembali membetulkan posisi dudukku.
Dia pulak meracau macam orang takbetul entah apa yang dia cakap.aku pun taktahu
" jihyo-ya~ aku sayang kau sangat-sangatt tahukan?"
Dia mencapai tanganku.
"YA! duduk diam diam,kau nak exident lagi sekali ke?"
Aku memukul kecil bahunya.dia kembali tidur.lepas tu dia bangun balek cakap lagi macam org takbetul.
"My wife song jihyo!!"
Aku tampar mulut dia sekali.
"Ya! Kau takboleh duduk diam ke?"
YOU ARE READING
Tae|Tistic
FanfictionSehari takjumpa,rasa rindu nak mati Sekali jumpa,rasa nak sepakk sampai mati pororo? Itik? Kambing? Aiskrim? Tuu sahaja yang ada dalam kepala hotak dia and oneday,I'LL miss my pororo kimtaehyung