Tekanje i pakanje

430 50 13
                                    

Počela sam čitati neku knjigu na wattu te sam vidjela da je jako zanimljiva te sam prešla na drugo poglavlje koje je bilo zanimljivo te sam se zabuljila u knjigu te sam zaboravila da moram ići u dućan te sam onda brzo skočila iz sobe te sam obula tenisice te sam uzela novčanik i mobitel te sam istrčala iz kuće te sam krenula u dućan.

Vidjela sam da nemam dovoljno novaca pa sam se trkom vratila doma pa sam iz ladice u kuhinji uzela još novaca pa sam ih spremila u novčanik pa sam opet istrčala iz kuće pa sam krenula u dućan.

Kako vam se sviđaju prethodne rečenice? Pretpostavljam da sad kolutate očima i mislite si "kome bi se ovako nešto moglo sviđati". Dobro mislite. Nikome! No, naišla sam na dosta priča koje su toliko nakrcane ovim veznicima kao da drugi ne postoje. A pogledajte što sam našla na prvoj stranici koju mi je google ponudio na upit "veznici".

sastavni: i, pa, pak, te, ni, niti

rastavni: ili

suprotni: a, ali, dok, god, nego, no, već, pa, pak, kad li, kad ono, kad to, a to, a ono

isključni: samo, samo što, tek, tek što, jedino, osim, osim što

zaključni: dakle, zato, stoga

izrični: da, da li, kako, gdje, e

vremenski: čim, dok, kada (kad), kako, pošto, nakon što

uzročni: jer, budući da, što, gdje, kako

namjerni: da, kako, (ne bih) li, neka

posljedični: da, te

poredbeni i načinski: kako, kao, kao što, nego, no

pogodbeni: ako, da, kada, (kad) li

dopusni: premda, iako, ako i, makar

Ako sve to nije dovoljno, postoji i dobra stara točka poslije koje dolazi nova rečenica. Zato lijepo molim manje tekanja i pakanja, ovi naši jezici su dovoljno bogati da nude i druge opcije. Recept za izbjegavanje je i opet jednostavan: pročitati prije objave. Zašto? Da bi priča bila lijepa, čitkija i pitkija. Pišem ovo iz perspektive nekoga tko ih je do sada objavio nekoliko i odgovorno tvrdim da je ponovno čitanje poglavlja prije objave nužno. Sigurno, ali sigurno ćete vidjeti neku grešku ili otkriti da nešto može i bolje.

***

Jedno kratko poglavlje sa samo jednom temom, a mislim da će i buduća biti takva, lakše mi je tako.

Ahh! Te činjenice! 🔛Donde viven las historias. Descúbrelo ahora