~Berdel~

11.2K 233 13
                                    

"Herkes su gibi 'dir duyar ,görür ama üzüldükleri halde sadece su gibi bakarlar.Her olaydaki gibi bunada sustular."

Buke o sabah olacaklardan habersiz kalkmıştı.Her zaman ki gibi okuluna gitmek için hazırlancaktı.Bir gürültü koptu balkona çıktı baktı. Abisi bir adamın önünde diz çökmüş yanında ise Şilan diz çökmüş durumda kenarda annesi ve kardeşleri hıçıkara hıçkara ağlıyor babası ise bir kelam demenden bakıyordu.O adam kimdi ne oluyor du orda diye aklından geçirken. O adam belinden silahı çıkarıp havaya ateş etti.Buke direk merdivenlerden hızla inerek onların yanına indi.

Buke:

-Ne oluyor burda ? Abi ne oluyor kim bu adam !

Şilan ,Buke 'ye ağlamkatan bitap olmuş gözller bakar.Buke herşeyi anlamıştı.

Buke:

-Yoksa Şilan abla ,abin Rezan Ağa mı ?

Sustular hiç bir şey demiyordu kimse .

Rezan Ağa :

-Mahmut oğlunu canın bağışlarım elbet bir çaresi var .

Mahmut:

-Nedir ağama ?

Mahmut 'un yüzünde oğlunu canı bağışlanacak diye bir gülümseme oldu. Rezan Ağa Mahmut 'du kenara çekip fısır fısır konuştular .

Rezan Ağa Şilan 'ın kolundan tutarak :

-Kalk Şilan konağa gidyoruz ...

Rezan ağa ve Şilan gideler .

O zaman dan sonra ağzını bir açan bile olmamaıştı .Buke akşam okuldan geldiği zaman kapıda babasını ciddi bir ifade vardı.

Buke :

-Baba hayırdır?

Mahmut :

-Hayır kızım hayır

Pis sinsi bir ifade oluşmutu Mahmut 'un yüzünde. Buke herşey den habersiz masumca bir ifade gülümser :

-Yoksa Rezan Ağa abimleri af ettip nikah kıymalarına izin mi verdi ?

Mahmut :

-Heeee verdi.Hemde iki düğüne izin verdi.

Buke:

-İki düğün derken ? diğer şanlıs ikili kim ?

Mahmut :

-Kim olacak Rezan Ağa 'ın oğlu Baran ile senin düğünü kızım .

Buke taş kesilmişiti,bir şey söylemedi söylemedi hayıkırmak istyordu avazı çıktığı kadar hayıkırmak istiordu ama yapmadı dudakların aralmaya bile güç bulamdı.Babası başını okşadı .

Mahmut :

-Hanım de haydi iki üç güne düğün var sizi oturuyorsunuz böle de haydi ama .

Buke bir kaç adım atı gözleri doldu göz yaşları bir deniz gibi taştı dalgaların kıya vurcasına göz yaşları süzüldü .Vucudunda ne kadar güç varsa toplayıp avazı çıktığı kadar bağırdı

-HAYIR !!! asla evlenem ölürüm de evlenme !!!!

Mahmut:

-Nasıl evlenme he ne demek kızım kafayı mı yedin Baran tek oğlan Rezan ağa öldümü bu toprakların hepsi Baran ' a kalacak yani senin olcak burda bir sürü kız onla evlenmek için can atar.

Buke :

-Bak kendi ağazın ile söyledin o can atan kızlar evlensin ben dotor olcam Azad 'ı ve Azad gibi çocukları iyileştirceğim anladın mı beni .

Mahmut okalı bir tokat atar.

-Git Buke elimden kalmadan git yoksa gebertirim seni.

Buke yanağını tutarak düştüğü yeren kalkar:

-Ben zaten öldüm baba. Ben eğer onla evlenirsem ölürüm sen ha sen öldürmüsün ha yarı ölmüşüm her gün acı çekeceğimden ise bir kaç dakkiacık can acısı mı beni korkudacak ! Hadi gebert beni hadi baba !

Mahmut 'un elbet içi sızılamıştı ama tek kızı ol olduğu gibi en nefret ettiği onu doğduğunda lanet okumuştu ona ama nerden bilcekti onu ihtaçı olduğunu üzerine yürdü art arta sayızı tokat atı ve Okul Üniformasın yakasından tutup havaya kaldırdı.

-Evlenceksin dedim anldın mı beni .Yoksa abinde Şilanda ölcek anladın mı beni BERDEL yapcağız.

Buke hayat 'ın üstüne kara bulut gibi çöken o kelime" BERDEL " kulağında defalrca çınladı."Berdel berdel berdel berdel "deflarca çınladı susturmak için elinden gelni yaptı avazı çıktığı kadar bağırdı.

-Hayır !!! Asla onların günahın bedelin niye ben çekiyorum .OOO Şilan zilisi abimin koynua gir diye ben mi dedim ?

İlk defa böyle bir laf etmşiti ilk defa ayıp bir kelime kullanmıştı.Babası ona bir tokat daha attı .Bu canın çok açıtmışıtı.Kalktı yerden bir hışımla koştu hiç ara vermeden kırların içden dikenlerin içine geçerken koştu . Durakladı derin derin nefes aldı gözlerini yumdu ve kollarını açtı bir adım atı...

Arkadaşlar umarım beğenirsiz bir kaç yazım hatası var biliyorum ama ne yapayım Türekçem iyi değil :)

BerdelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin