. . . . . . . . . . . . .
Elina POV
. . . . . . . . . . . . .Syukurlah photoshoot Jina da selesai tapi en tak sangka si Hanbin kenal aku . Walhal kami tak pernah berbual mahu pun berjumpa .
Popular sangat ke aku sampai artis pun kenal aku ? Eh jap jangan nak perasan Elina , maybe Alice da cerita kat dia pasal aku ke .
"Alaa tak sangka photoshoot da habis , wehh tolonglah aku nak photoshoot dengan Hanbin huarghh"
Bersungguh betul Jina merayu kat aku , eh hello takkan aku nak duk melutut depan ceo syarikat untuk bagi kau photoshoot dengan Hanbin . Hek no .
Jatuh maruah aku dibuatnya kalau macam tu , baik kau je pergi erghhh . Jina ni pun satu gedik sangat aduhh -_-
"Hello hello jaga sikit kelakuan kau tu , kita still kat set photoshoot tau bukan kat rumah kau"
Marah aku . Terus Jina berdiri sambil membetulkan bajunya yang sedikit terlipat ke atas .
"Halah hm akanku rindu dikau Hanbin"
"Aduhh dengan semua artis kau cakap benda sama . Berubahlah wahai Jina"
Jina mula menyilangkan tangan di dada dan memandang aku dengan jelingan tajamnya .
"Elehh macam aku tak tahu apa kau buat"
"Apa aku buat ? Kau tak tahu pape da lah"
Jina memegang kedua dua bahu aku lalu pusingkan badan aku supaya hadap mukanya .
"Elina , bukan aku tak tahu kau selalu berhubung dengan bjy"
Terbeliak mata aku , eh mana dia tahu siak ? Aduhhh bocor da rahsia . Janganlah dia hebohkan .
"Shh ! Aduhh mana kau tahu ?"
Aku berkata dalam nada berbisik . Jina , kau jangan buat hal . Risau giler aku dibuatnya kalau rahsia ni tersebar .
"Aku nak call omma aku tapi kredit habis . Da alang alang aku tahu password telefon kau , aku buka . Tu yang tetibe chat si dia masuk , terkejut aku . Grr sanggup kau kan ada affair dengan dia , kesian bini dia"
Ni rasa nak tampar muka minah ni , yang kau pergi cakap kuat tu kenapa tetan ?! Orang dengar giler !
"Nak kaki ke bontot ? Mulut tu tak reti nak diam eh ?"
"Wehh , aku nak kau sedar tau . Dia tu lelaki yang da kahwin tau , jangan cakap aku je yang kena jaga kelakuan , kau pun sama"
Selepas berbicara , Jina berlalu pergi meninggalkan aku yang speechless habis . Aku rasa dia salah faham , maybe .
Bila di pandang sekeliling , ada mata mata memandang . Halah halah janganlah korang semua salah faham . Aduh Jina !
Segera aku mengejar Jina yang terlebih dulu laju dari aku . Eii ni yang rasa nak cili mulut dia grrr
"Elina"
Oh gosh Hanbin guys . Hm nak apa ni ? Tetibe je panggil aku , pasal Jina ke tepikan dulu .
"Ahh ye ?"
"Kau sepupu Alice kan ?"
Otak proses lepastu baru angguk . Sebenarnya , aku tengah fikir sama ada dia nak serang aku ke apa hm
"Sepupu terbaik Alice tapi perampas suami orang rupanya"
Sah dia dengar perbualan aku dan Jina . You jerk ! Tunggu kau Jina ! Lepas ni , aku kerja kerjakan kau !
"Apa kau merepek ni ?"
"Aku terdengar tadi , tolonglah jangan buat tak tahu . Ada gak penumbuk ni kena muka kau"
Kan betul haihh Jina kalau aku kena tumbuk , kau yang bakal aku kerjakan ! Habislah hidup aku hm
"Wahai Encik Hanbin , selepas ni free ke ?"
"Free . Kenapa ? Kau nak ajar keluar ? Tak cukup nak rampas suami orang pastu nak cari yang lain pula"
"ADUHH ! IKUT JE LAH AKU . ISY ! AKU TAK HAMAK PUN DENGAN KAU !"
Aku berlalu pergi dengan panasnya aduhh Jina kau memang nak kena dengan aku . Bersabar je lah Elina .
. . . . . . . . . . . . .
Alice POV
. . . . . . . . . . . . .Aku segera lari ke balkoni , nak lari dari situasi kekok katakan . Tapi takpe lah , kiss suami sendiri bukan suami orang lain .
Tetibe aku jadi panas adehh tangan aku mengipas muka yang da merah plus panas . Fuhh fuhh janganlah menonjol sangat malunya .
"Sejuknya"
"OII KAU !"
Rupanya dia ada kat sebelah aku sebelum ni halah halah nasib tak tertampar muka kau lah .
"Eh eh ok tak ?"
Dia memegang bahu aku sebab dia nampak aku macam tak seimbang . Aku just angguk isy takde kerja lain ke dia ni ?
"Da jom , keluar . Saya lapar"
"Ok , sebelum tu"
CHUPP !
Aku terkaku . Apakah ? Terkebil kebil mata aku bila kena kiss balik dengan Jinyoung . Naik merah balik pipi aku huaa
"Kena kiss dulu nanti nak pergi jenjalan da takleh huhu"
Aduhh selepas balik dari jenjalan kan boleh awaknya alahai tapi aku ni cakap macam rela je dicium olehnya .
•••
Di Tokyo , aku tiba di sebuah taman kehijauan . Cantik sesangat !
"Tangkap gambar satu family jom ?"
"Ok hehe"
Jinyoung memberikan telefonnya kepada warga Jepun supaya ambik gambar kami sekeluarga .
KLIK ! KLIK !
Orang tu mula kembalikan telefon Jinyoung , bila di tengok gambar yang diambik wahh cantik !
"Saya post instagram tau"
Aku angguk sambil melihat jarinya lincah memilih , menaip dan post . Aku malaslah nak like gambar tu dulu sebab nak tumpukan kat vacay kami huehue .
bae.jinyoung_w1
Tokyo , Japan
❤ Liked by itsdshazal , real__pcy and 214 others
bae.jinyoung_w1 d-2 in japan 💓
Views comments
paraparada_ goodluck bro 🌚
voirsoucide_ ohh patutlah minta cuti panjang rupanya nak pergi bercuti
kimjuncotton comel sangatlah keluarga awak HAHAHAHA
nak terkucil aku tulis chap ni HAHAHA kepada yang nak tahu hints untuk ff seterusnya silalah check my twitter (@simonsays_dhil)
sebab aku decided nak ikut style macam ff Revenge dan Creepy Highschool , isi form untuk jadi main cast huhu 🌚
+vote+comment+
YOU ARE READING
[C] Senior Bae S2 : bjy
Fanfiction[DI MINTA PARA READERS BACA SENIOR BAE S1 DULU] Dia.. Dia.. Dia permainkan aku . Hati aku sakit dan tak kuat . Depan aku , dia cukup baik tapi dibelakang , dia permainkan kasih yang aku da bagi selama ni . "Alice nanti dulu ! Biar saya explain !" "J...