Taufan?!

4.1K 276 146
                                    

Keesokkan harinya di hospital...

Gempa's POV

Huargh...Aku tengok sekeliling.Nampaknya hanya aku yang dah bangun.Kesiannya tengok abang-abang ni.Ada yang tidur atas kerusi,atas lantai dan atas salji?

Hmm...Pelik lah abang hoodie biru tu.Mana dia dapat salji?Eh,abang Hali dah bangun lah.

Gempa's POV end

Hali:Gem.Kau dah bangun?

Gempa:(Abang Hali cakap dengan aku ke?Tapi dia sebut 'Gem' tadi.)*tengok Hali*

Hali:(Dah kenapa dia tak jawab.Siap pandang aku lagi.Oh,betullah!Dia kan hilang ingatan!Bakalah kau Hali!)Oh,sorry.Biasanya kitaorang panggil kau Gem.

Gempa:Oh...Hihihi tak apa!Abang Hali bukan sangaja tak ingat.Tapi...*pandang bawah*Maaf ye.Sebab susahkan korang semua nak jaga saya.

Hali:*hulur air botol*Takyah sedih.Salah alien tu.

Gempa:Alien?

Hali:Eh,aku sebut alien ke?M-maksud aku...Err...

Taufan:Dia maksudkan kawan kami yang perangai macam Alien tu ha.

Hali dan Gempa memandang Taufan.Haduh...Tetiba bercakap.Nasib Hali tak terkejut sampai terenjat semua.Naya nanti.

Gempa:Hish abang topi biru ni.Terkejut Gempa.

Taufan:(Whut?!Abang topi biru?Peliknya nama!)Urm...Boleh panggil saya 'T.A.U.F.A.N' tak?Atau susah sangat Ufan.

Gempa:Err...Ok....

Thorn:Cara abang Taufan cakap tu macam marahkan abang Gempa lah.

Kalini Thorn pulak.Haduh...Kalau Nana,memang Nana dah terajang dah orang yang suka bagi nana terkejut ni.

Taufan:Kus semangat...

Gempa:Hihihi.Terbaik.*thumbs up*

Hali,Thorn Taufan:*terkejut*

Gempa:Kenapa?

Taufan:Kau...Ingat tagline kita?

Gempa:Tagline apa?Yang 'terbaik' ni eh?

Thorn Hali Taufan:*angguk*

Gempa:Hurm...Entahlah.Tetiba je otak Gempa suruh buat gerakan ni.

Hali:Mungkin benda tu yang dia ingat.

Taufan:Mungkin ada lagi benda yang dia ingat.

Thorn:Haah,mungkin dia ingat air koko Tok Aba.Kalau kita bagi dia minum,mungkin dia akan ingat sikit.

Thor,Hali dan Taufan sedang berbincang sambil berbisik didalam bulatan.Gempa yang melihat menjadi pelik.

Gempa:Err...Apa yang abang-abang tengah bincang sebenarnya?

Taufan:Takyah sibuk.

Gempa:Err,k...

Hali:(Kenapa Taufan boleh cakap macam tu dekat Gempa.Sentiasanya tersenyum je...Ini dengan muka serius ditenkingnya Gempa.Satu lagi kes.Berlambaknya kes...)*termenung*

Thorn:*tengok hali*Abang Hali okey ke?

Hali:*sedar*Mestilah.Kenapa kau tanya?

Thorn:Urm...Takde apa.Hehe.*garu belakang tengkuk*

Hali:Pape jelah.

Setelah lama menunggu akhirnya kesemua element telah bangun.Hali keluar untuk check out Gempa.Mereka pun berkemas.

Gempa,maafkan kami! | BBB Gempa | Complete [√]Where stories live. Discover now