+ thirteen

321 44 2
                                    

" dia dah takde hyunsuk " aku tak sangka dengan apa yang disampaikan.

" hyung tak tipu aku kan ? " dia menggelengkan kepala.

" sebab kematian dia organ dalaman tidak berfungsi lepastu tulang rusuk dia dah retak hampir separuh " sekali lagi aku mengalirkan air mata. benci sia macam ni.

Doctor Jin Woo meninggalkan aku keseorangan dekat dalam wad ni. lepastu kawan-kawan aku masuk dan mengelilingi katil aku.

aku memandang setiap wajah kawan-kawan aku. aku tahu dorang baru lepas nangis lagi-lagi yedam dengan doyoung. nangis tak reti cover.

" kau dah tahu kan hyunsuk ? " aku mengangguk dengan soalan seunghun tujukan.

" takpelah, jangan sedih-sedih. shopine pun mesti taknak kita sedih macam ni lagi buat dia taknak tinggalkan dunia ni. dia dah ada di tempat yang sesuai dekat situ dia dah tak disakiti " aku hanya tersenyum mendengar apa yang midam sampaikan.

" haa yang kau ni ! pahal tak sedar ? buat kitaorang risau kau tahu tak. noah dari semalam nangis sebab kau tak sedar-sedar " aku hanya tergelak dengan apa yang byounggon sampaikan.

" meh sini meh sini baby boo ku noah " aku mendepakan tangan aku dan memeluk noah. aku dengan dia telah simpan banyak perkara yang tak dapat diluahkan.

" ew gay " hekeleh dua ekor maknae ni .

" bij pls tengok muka korang berdua dekat cermin dulu. dah macam badut low class punya " dua-dua tarik muka lantak kau ler.

× skip ×
×× 5 month later ××

dah dekat 2 tahun dan masih sama seo yeon masih tak sedarkan diri. puas aku pujuk dia bangun.

aku dengan appa seo yeon dah semakin berbaik . dia pun dah mula percayakan aku dan kasi aku melawat seo yeon tapi sebulan 2 kali je weh . bulan ni aku langsung tak melawat seo yeon

" weh cepatlah kita dah lambat nak pergi college la bangang " jeonwoong dari depan pagar rumah sampai ke  bilik boleh dengar suara dia.

maklumlah aku dah lama tak masuk college sebab murung harini kira first day aku dekat college. aku harap semua berjalan dengan lancar.

< Seoul National University >

laju sia si jeonwoong drive kereta patutlah yang lain-lain tak berani nak naik dengan dia takut ajal sampai dulu.

aku , jeonwoong dan byounggon terus mencari information kaunter untuk menanyakan pejabat dimana.

sampai sahaja dihadapan pejabat. kami terus mencari kerani bahagian yang menguruskan pendaftaran pelajar baru.

" nama " garang siot dia ni.

" choi hyunsuk "
" Jeon Woong "
" Lee Byounggon "

laju siot dia type macam flash.

"nah pass pelajar, peta, buku dan jurusan yang kamu ambik. nanti masuk je terus dekat kelas takyah kenalkan diri " kami bertiga hanya mengangguk dan beredar selepas mengambil semua barang-barang tadi.

semasa kami bertiga berjalan ke kelas kami pelajar perempuan di kiri kanan asyik bisik-bisik. membawang lehtuuu tak ajak jihoon.

" asal siot pandang kitaorang gila ke?" jeonwoong ni mana boleh orang pandang dia nanti muka merah macam tomato.

" pelajar baru hyung. kau kena faham " byounggon menjawab soalan dia.

sampai saja di kelas suasana kelas menjadi sunyi sepi. baru aku masuk kelas belum aku rap stress gini.

macam biasa kami duduk bertiga sama seperti dekat sekolah dulu.

"dah dah lah tu membawang, dengar saya cakap dekat depan taknak membawang nak. apa jenis manusia la kamu semua ni " lecturer masuk tanpa bagi salam itu biasa .

" mari mulakan pelajaran "

wtf, baru 2 jam aku dah menguap. bosan weh dengan dia membebel. byounggon dah tidur. jeonwoong tersengguk-sengguk walaupun tangannya diletakkan di dagu.

lagi 20 saat...

tick tock tick tock

" kelas bersurai. " fuh aku melepaskan nafas lega. nasib dah habis weh.

kami bertiga terus beredar ke kantin. okay ni first time aku rasa makanan kantin. sebab selalunya kami bertiga ada makanan sendiri.

selesai mengambil makanan kami duduk di meja di hujung penjuru aku rasa lebih selesa dekat situ.

" dengar cerita seo Yeon dah sedar weh "

" seo yeon dah sedar ?! "

" 2 tahun koma dah sedar daebak "

seo yeon, kau dah sedar ?

TBC

TBC

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[끝]with you ; choi hyunsuk Where stories live. Discover now