Hayran Kurgu Yazmaya Başlarken

4K 221 151
                                    

Herkese merhaba sevgili hayran kurgu severler!

Bugün taslaklarımızı yazıp yazmaya başlıyoruuz!! Hadi bakalım, yaratıcılığımızı konuşturma zamanı! Ama unutmayın, bu şimdilik elimizdeki taslak. Hikayemizin hamurunu iyice yoğuruyoruz ama henüz tam mayalanmadan şekil vermeye başlamıyoruz. Siz taslağınızı oluşturup ilk adımınızı attığınız anda birkaç küçük tüyodan sonra hep birlikte hikayenizi süsleme aşamasına geçeceğiz. İyi şanslar!

 İyi şanslar!

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


Şimdilik aklınızda sadece bir kurgunuz, bir hikayeniz ve karakterleriniz var. Biz sizin için kısa bir hikaye hazırladık. Takıldığınız yerlerde örneğe bakabilirsiniz.



Kapak/Video: 

☛ Ekleyeceğiniz kapak kesinlikle ama kesinlikle hikayenizin içeriğiyle ilgili olmalıdır. 

☛ Kullandığınız resimlerin HD kalitesinde resimler kullanmanızı öneririz. Kullanmanız gereken kapak boyutu ise 512x800 piksel olmalıdır, aksi taktirde yaptığınız kapağı eklediğinizde sadece bir kısmı görünür. 

☛ İlk defa kapak yapıyorsanız 3-4 karakteri bir kapağa sığdırmak isteyebilirsiniz ama bu  pek hoş görünmeyebilir. Bu yüzden hazırlayacağınız kapak sadece, hoş bir fotoğrafın üzerine uygun bir yazı tipi ekleyebilirsiniz. Eminim ki kapağınız öyle de çok güzel görünecektir.

☛ Bu konuda yaratıcı olmanız da çok önemli. Çünkü insanlar kitabın içeriğinden çok önce kapağı görüp ilgilerini çekerse özet kısmına bakarlar. Bu yüzden çok sık kullanılan, aynı tür kapakları yapmanızı tavsiye etmeyiz.

☛ Hikayenize ait video hazırlamak tamamen sizin isteğinize kalmış. Eklemek istiyorsanız yazıları olabildiğince kısa ve resimleri, gifleri ya da filmlerden kareleri uzun tutun. Slow bir müzikten ziyade daha heyecan verici bir müzik, şarkı, melodi ekleyin.



Emekleme: İmla

Bunu söylemeden geçmek istemiyoruz. Bu kural sadece hayran kurgu için değil, tüm hikayelerde geçerlidir. Hikayenizi ilk yazmaya başladığınızda kelimelerinizin yazımının doğru olduğundan, gerekli yerlerde doğru noktalama işaretlerini kullandığınızdan emin olun. Bu hikayen hamurunuzun unu yumurtasıdır. Ne kadar özen gösterip doğru yazımı ve noktalamayı kullandığınızda insanların ilgisini daha çok çekmiş olursunuz.



Birinci Adım: Giriş Yazısı

Hikayenize ilgi çekecek, kısa, özetleyici birkaç cümle ya da kısa diyaloglardan oluşup ardından bir-iki cümlelik kısa bir paragrafla biten bir giriş cümlesi hazırlayın. Unutmayın, yazınız spoiler içermemeli. Ne kadar açık ve net yazarsanız o kadar ilgi çekici bir başlangıç yapmış olursunuz.

Hayran Kurgu Nasıl Yazılır?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin