İşte beklediğiniz bölüm geldi.
İlk olarak Türkiye'de insanların anlayamadığı mevzuyu açıklayayım, yani Paganizm nedir?
Paganizm, kökenleri dünyanın kadim doğa dinlerine uzanan bir inanç biçimi ve bu dinlerin genel adıdır. Yani Şamanizm ve Tengricilik dediğimiz eski Türk dinleri Paganizm bünyesindedir.
Günümüzde Neopaganizm ya da çağdaş Paganizm adıyla yaşatılan bu dinin inanılabilecek pek çok türü demek doğru olursa türü vardır. Yanlış anlaşılmasın bu semavi dinlerin mezhepleri gibi değil, daha çok bölgesel farklılıktır. Yani bir bölgede Ana Tanrıça'ya Gaia diğer bölgede Kybele denmesi gibi. Yanlızca isim değişir, figür, inanış, tapınma gibi mevzular değişmez.
Bunların harcinde Paganizm düşünüldüğü gibi putperestlik değildir. Paganlar doğaya inanır, doğa temellidir. Düşünce dinlerine benzer bir şekilde insanın yükselişi ve inanış felsefesine dair farklı bir görüşleri vardır. Açmak gerekirse : Evren, Dünya, yaşadığımız boyut, biz insanlar ve hayvanlar hepimiz enerjiden oluşuruz. Bu bilimsel olarak kanıtlanmış bir şey ayrıca. Elbette en eski din olduğu için düşünce yoluyla ortaya konmuş bir fikirdir ama şu anki bilimsel çalışmalar bunu destekliyor. Neyse, bunca enerjinin çıktığı bir kaynak olmalı dersek bu büyük bir enerji kütlesi olmalı. Bu enerji kütleside Tanrı, Kami, Allah ya da her ne diyorsanız o oluyor. Bizim görüşümüzde Tanrı ve Tanrıça'nın bir olduğu form bu. Onlardan diğer enerjiler çıkıyor, biz, evren, dünya, görünmeyen varlıklar ve daha nicesi. Ana Tanrıça ve Gök Tanrı iki ayrı güç olarak ortaya çıkıyor daha sonra ve böylece diğer doğal güçler ortaya çıkıyor. Yani mitolojilerde Tanrı dediklerimiz. Bu enerjilere isim vermek daha kolay değil mi? :)
Her neyse kendimi misyoner gibi hissetmeye başladım yeter.
Peki ben nasıl bu dini buldum? Şey, işin aslı, büyü ve cadılıkla ilgili araştırma yaparken keşfettim. Paganizm'in Wicca'lık dene bir kolu(?) var. Bir sitede Wicca büyüleri başlığı altında Tanrıça'lar ve Tanrı'lar ile ilgili dualar bulunca biraz kafayı yedim, çünkü mitoloji manyağının biriyim... Neyse biraz araştırınca Paganizm'i keşfettim. Paganizm'i seçtim çünkü, anaerkil bir din. Bu çok önemli bir konu. İkincisi doğa tabanlı bi din. Doğayı koru, herkese saygılı ol diyor. Daha ne desin? Başkasına zarar vermediğin sürece ne istersen yap. Hem özgürsün hem de başkalarına, doğaya saygılı olman gerekiyor. Daha güzel bir din olabilir mi?
Onun dışında cezalandırılma falan muhabbeti genelde aynı ama fark, kötü biri yok. Çünkü herşeyde kötülükte iyilikte olabilir. Şeytan gibi bir şey yok yani.
Ben işte bunlar yüzünden Pagan oldum. Hayat görüşüme uyan din bu çünkü. Ve ben aynı zamanda bir Wicca'yım soran olursa. Şunuda ekleyeyim her Wicca Pagandır ama her Pagan Wicca değildir. Sevdiğim bir ilahiyi multimediaya koydum. Umarım misyonerce bir yazı olmamıştır -_- En korktuğum o da...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bana Neye İnandığını Söyle Sana Kim Olduğunu Söyleyeyim
Документальная прозаDin seçmeye çalışma sürecimde yaptığım araştırmaların sonuçları...