1. Verhuizen.

100 1 0
                                    

Ghislane heeft alles in gepakt en zet het in de verhuis wagen. "Zullen we gaan lieverd?" Vraagt haar moeder Patricia.

"Laat Ghis effe afscheid nemen man. Jullie kunnen morgen toch weg? Dan kan ze nog effe met haar vrienden enzo. Ik slaap wel op de bank." Zegt papa David. Ik glimlach naar hem. Mijn moeder kijkt boos, maar ik voel dat ze nu geen ruzie wilt maken op het

laatste moment.

^_^_^

"Heeeeey Ebbs" geen geluid. "Ebby reageer nou ff dit is niet leuk !" Ik word altijd zo zeneuwachtig als niemand aan de andere kant van de lijn niet reageerd. " BROEHAHA." Ik gil kort ik besef dat het Asher is. "Ohhhh, sukkel ik schrok! Waar zijn jullie ? Ik ga morgen pas weg..." Ik hoor gefluister aan de andere kant. "We komen naar het bankje in het park Ghis!" Opgehangen. Ik haat het zo als ik vraag waar iemand is aan de telefoon en die andere zegt dat hij eraan komt. Aarghhhhh hoofd kookt.

^_^_^

Als ik aan kom lopen zie ik Ebby raar voor Asher staan dansen. Ik glimlach.

Ebby ik en Asher zijn al heel lang vrienden, sinds de basisschool. Ebby is een knap slank meisje met volle lippen, bruin dik haar, grijsgroene ogen en kan heel goed dansen ze zit op HipHop. Asher is echt heel knap dat moet ik toegeven, elk meisje valt voor hem. Asher heeft humor, bruine krullen en ijsblauwe ogen. En ik ? Ik probeer een beetje hip en cool te zijn. Ik heb gewoon golvend bruin haar, bruine saaaaaie ogen en de steil van Ash en Ebbs.

Asher merkt me op en zegt "Heey Ghissie Pissie!" Hij staat op en omhelst me. Het is langer dan normaal omdat ik ze morgen niet meer zie. Ebby komt aan gerend en kust me op de wang en omhelst me. Aan het gesnuif dat ze maakt te horen moet ze tranen. Ik ga op het bankje zitten en ze volgen me. Het is een helelange tijd stil. Dan begin ik maar... "Jongens ik ga jullie echt heel heel heel erg mis-..." " sssstttttt, ik geniet van dit moment je verpest het." Asher doet zijn ogendicht na wat hij heeft gezegd. Ebbs springt op en rent weg. Ik heb geen zin om erachter aan te gaan. Ik geniet ook. Als Ebbs alleen wilt zijn dan laat ze dat merken. Maar dit keer liet ze het niet merken.

En zo zitten we echt heel lang.

"JONGENS JONGENS!" Gilt Ebbs terwijl ze terug naar ons remt met een grote papieren tas. Ik denk dat ik inslaap gevallen ben. Ik merk nu pas dat mijn hoofd op Asher's schouder ligt en haal hem er snel vanaf.

Ik mocht met Ebbs en Ash wat friet ofso eten als avondeten. Dat had ik Ebbs al verteld. En het lijkt erop dat ze friet heeft gehaald.

"Voor ieder 1 grote patath en 1 kroket." Ash lacht en ik moet ook lachen. Ebbs verdeeld het eten en iedereen eet geluid loos hun eten. Zo eten Ebbs, Ash en ik altijd. Niks zeggend, binnenkant van de kroket als saus gebruiken voor de patat.

Als we klaar zijn is het al laat en moet ik naar huis. De tranen schieten in mijn ogen en ze merken dat ik geen zin heb om te praten. Ik doen 1 grote groeps knuffel en ik geef ze zelf allebei een kus op de wang. En dat doe ik echt nooit alleen bij verjaardagen enzo.

^_^_^

Eindelijk thuis. " BETER DAT IK MORGEN GELIJK VERTREK!" "WAT MIJ BETREFT MAGJE NU OOK GAAN!" Ze hebben weer ruzie hoor. Arghhhhh hoofd kookt. " IK BEN THUIS!" Zeg ik op de zelfde booze toon als zij. Ik moet lachen ok mijn reactie. Ik ben al dat geruzie wel gewend en het is altijd weer ' sorry ik had nooit boos moeten worden' enzo bleh.

Ik slaap in het grote tweepersoons bed met mijn moeder. Mijn vader slaapt op de bank. Ik check mijn berichtjes en trek mijn pyama aan. Ik lig meteen K.O door het eten.

^_^_^

"Lieverd wordt wakker, dan kan je rustig douchen en ontbijten. Anders moet je haasten." " uwh, Mam, hoe laat is het ?" "7 uur, ik wil 9 uur weg." Ik stap uit bed. Mijn. Moeder is al helemaal klaar ze doet nog de laatste dingetjes. Ik doe mijn kleren uit en stap onder douche. Als ik uit de douche kom ben ik al klaar wakker. Ik trek kleren aan en doe een beetje make-up op.

Van twee kanten.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu