. . . . . . . . . . . . . .
Alice POV
. . . . . . . . . . . . . .Dua hari selepas balik dari Jepun , Jinyoung kembali sibuk . Katanya aktiviti semakin bertambah time honeymoon .
So aku biarkan je lah , harini aku nak pergi solo date . Jarang jarang dapat pergi macam ni huhu .
Jaejin aku tinggalkan kat rumah omma , takpe biarlah omma spent time dengan cucu dia .
Sekarang kaki da jejak kat shopping mall tapi dalam kepala hotak langsung tak tahu nak beli apa hikhok .
"Baju atau kasut ?"
Aku omel sendirian . Aduhh terlalu banyak pilihan dalam mall ni alahai , mula mula masuk dulu dalam kedai Gucci .
Aku beli dress , boleh pakai kalau ada pergi jenjalan ke apa en ? Tetibe ada bau yang sangat sedap . Roti uwaw
KRINGG !!
Incoming call from Omma Bae.
-phone pov-
"Nae omma ?"
"Kamu masih kat shopping mall ke ?"
"Ye , omma . Kenapa ?"
"Nanti balik belikan roti gardenia tau"
"Ok"-end pov-
Aku nak masukkan phone dalam beg tangan sekali aku ternampak seseorang yang sangat aku kenal .
BAE JINYOUNG
DAN
ELINA !!
Ohh patutlah cakap jadual ketat sebab nak pergi date dengan Elina ye ? Betullah cakap naluri aku yang Jinyoung ada perempuan .
Perempuan tu pula cousin aku ! Betapa kecewanya hati aku bila tengok Jinyoung duk dengan Elina , boleh gelak sakan .
Air mata da bergenang , mohon tabah hati . Ini mimpi je ! Jangan fikir lain ! Lantas , tangan memukul kepala dan pandang tempat tadi .
Ya , ini bukan mimpi . Ya Tuhan , dugaan apa yang kau beri kepada aku ? Hiks akhirnya , air mata menitis jua .
Pada saat aku memandang mereka , mata aku dan Elina bertembung . Terserlah riak terkejutnya bila nampak aku .
Laju saja kaki aku untuk lari dari situ , yela tak nak ganggu orang tengah dating . Kunci kereta mana ? Mana ?!
Sambil jalan laju , tangan aku bergerak pantas mencari kunci kereta di dalam handbag .
TI TITT !
Baru je aku nak masuk ke dalam perut kereta , tangan aku ditahan oleh seseorang . Itu Bae Jinyoung , aku tepis kasar tangannya .
"Alice nanti dulu ! Biar saya explain !"
"JANGAN SENTUH AKU !"
Dari panggilan awak saya , kini bertukar menjadi kau aku balik . Aku pandang wajah Elina sekilas , dia masih terkejut .
Selepas menolak Jinyoung dengan jayanya , aku masuk ke dalam kereta lalu kunci . Enjin kereta di start dan bergerak sederhana laju .
Kau nak sangat dating kan ?! Ahh aku bagi masa lagi untuk korang dating ! Sebelum sampai di rumah omma , sempat aku singgah kedai di tepi jalan untuk beli roti gardenia yang dipesan oleh omma .
Sampai saja , air mata dikesat lalu ditepek bedak compact untuk menampakkan wajah aku natural .
TINGG TONGG !
Pintu dibuka oleh omma yang sambil mendukung Jaejin . Sesungguhnya , aku rasa tak kuat nak bagi tahu apa yang terjadi tadi kat omma .
Aku tak nak dia risau . Segera aku mengambil Jaejin di tangan omma dan menyerahkan roti kepadanya . Naik pelik juga omma dibuatnya .
"Eh Alice tak nak duk singgah dulu ?"
"Ahh takpe lah omma . Alice takut Jinyoung balik awal harini . Alice tak masak lagi , banyak benda kena buat kat rumah tu"
Omma sekadar angguk lalu aku beredar terus pulang ke rumah . Alasan je aku bagi kat omma walhal rumah da siap berkemas .
Pakaian aku dan Jaejin disumbat masuk ke dalam luggage besar berwarna purple . Aku nak balik ke London , aku tak nak hadap muka lelaki brengsek tu .
Setelah barang aku dan Jaejin di letakkan dalam kereta , kami terus bergerak ke Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon .
KRINGG !
KRINGG !
KRINGG !
Incoming call from Husband Baejin.
Meh , aku bagi dia miss call banyak kali . Padan muka kau , lepas ni jangan cari aku . Walaupun hati tak rela tapi aku lagi tak rela bila dia bersama orang yang aku sayang .
Aku ke balai lepas selepas diumumkan bahawa kapal terbang akan berlepas sebentar lagi .
KRINGG !
Incoming call from Elina.
Kalau call dari minah ni , lagilah aku tak nak angkat . Buat sakit telinga je dengar suara dia !
Jadi , kapal terbang mula berlepas . Sebelum mod airplane di pasang , aku telefon dulu halmeoni . Takut dia takde rumah .
Tapi bernasib baik , halmeoni ada . Dia lagi gembira bila dengar aku nak balik sana dengan alasan nak bercuti . Penipu bersiri .
Jaejin tengah tidur dalam dukungan aku , dia tak selesa tidur atas kerusi . Jadinya , aku dodoikan je dia sambil dukung .
Maafkan saya , Jinyoung . Bukan nak buat awak terseksa tapi saya perlukan masa untuk terima kenyataan ni .
Tolong jangan cari saya untuk beberapa hari , saya nak tenangkan fikiran hm . Bila terbayangkan scene tadi , hati aku rasa terbakar haihh .
So inilah kemuncaknya , cuma tunggu pengakhirannya je pfft
+vote+comment+
YOU ARE READING
[C] Senior Bae S2 : bjy
Fanfiction[DI MINTA PARA READERS BACA SENIOR BAE S1 DULU] Dia.. Dia.. Dia permainkan aku . Hati aku sakit dan tak kuat . Depan aku , dia cukup baik tapi dibelakang , dia permainkan kasih yang aku da bagi selama ni . "Alice nanti dulu ! Biar saya explain !" "J...