Hana dan Eun ha melangkah masuk ke dalam bilik pengetua. Eun ha seakan tidak percaya , apabila matanya melihat satu sosok yang sangat dia kenali iaitu Kim.
Mereka berdua terus saja bergerak ke depan meja pengetua. Eun ha berada di antara Kim dan Hana.
"Eun ha , ceritakan dekat saya apa yang jadi. Saya nak tahu daripada mulut awak sendiri." Kini pengetua mula bersuara.
"E-erh saya bergurau saja." Eun ha seakan gementar ketika menjawabnya.
"Bergurau ? Oh jadi beginikah cara awak bergurau ?." Pengetua melempar beberapa keping gambar dan meletakkan satu telefon pintar yang sedang memainkan satu video.
Eun ha hanya diam. Jari dimain olehnya. Ya dia takut.
"Bergurau sampai awak sanggup gunting baju Hana ? Cara itu kah yang panggil BERGURAU ?" Balas pengetua sambil menekan perkataan bergurau itu.
Eun ha hanya tertunduk malu.
"Jelaskan dekat saya. Apa yang awak rancang sebenarnya" pinta pengetua.
Namun , Eun ha terpaksa mencerita kenapa dan apa rancangannya kepada hadapan mereka.
" WHAT ?! awak sanggup nak bahayakan nyawa orang ?!" Pengetua hanya mengeluh selepas dia membuka mulut.
"Saya akan ambil tindakan kepada awak. Awak dah terlalu melampau. Saya akan panggil ibu bapa awak datang ke sekolah dan saya akan discuss mereka. Oh tidak lupa juga kawan-kawan subahat awak itu." kata pengetua dengan nada mendatar.
Lalu pengetua memanggil guru kelas Eun ha untuk membawanya ke bilik tahanan. Eun ha pun berlalu bersama dengan guru kelasnya.
"Jadi perkara ini sudah tersebar ?" Tanya pengetua.
"Sudah. Tapi saya cuba sedang upaya untuk memadamkannya." Balas Kim.
"Hmm. Terima kasih sebab awak berterus terang. Tapi awak pun saya akan ambil tindakan." Balas pengetua.
Namun Hana cuba untuk mencelah ,
"Tapi , kalau tidak keberatan saya ingin pengetua meringankan sedikit tindakan atasnya. Kalau tidak , mungkin saya masih jadi mangsa mereka. Saya harap pengetua dapat mempertimbangkan permintaan saya." Kata Hana lalu menunduk.
"Baiklah. Kalau begitu yang awak inginkan Hana , saya akan meringankan tindakan ke atas dia." Balas pengetua itu sambil tersenyum.
"Terima kasih , terima kasih banyak." Balas Kim. Dia seakan tidak percaya. Dengan apa yang dia buat selama ni kepada Hana , tapi Hana masih memikirkan dirinya. Betapa malunya dia untuk bersemuka dengan Hana.~~~~~~
Di rooftop ~
"So macam mana kau pancing dia ke bilik pengetua Hana ?" Tanya Kim sambil melihat pemandangan daripada atas tersebut.
Jadi Hana pun menjelaskan kepada Kim yang membuatkan Kim agak terkejut.
" like seriously ? Kau ada tali pinggang hitam?" Tanya Kim.
Hana hanya mengangguk , "ya dulu aku aktif. Tapi sejak umur 16 macam tulah , aku stop" balas Hana.
"Asal kau stop ?" Tanya Kim namun dia mungkin tahu kenapa dab sebab apa Hana mula berhenti.
"Aku rasa kau tahu jawapan dia." Itu saja yang di jawab oleh Hana.~~~~~~
Dirumah~
Sesudah mandi , seperti biasa Hana akan mengerjakan kerja rumah yang telah dibekalkan oleh cikgu-cikgunya.
Namun , sesuatu terlintas di fikirkan. Jungwoo.
Sudah lama dia tidak berborak dengan pujaan hatinya itu. Hana mengambil keputusan untuk mesej Jungwoo sebelum dia masuk untuk tidur.
Selepas habis mengerjakan kerja rumahnya itu. Laju saja tangannya mencapai telefon miliknya dan membuka personal chat nya dengan Jungwoo.
Ha__na
Hai ?Awak busy ke ?
Hana hanya menunggu mesejnya di balas. Namun sudah 20 minit tiada apa-apa notification yang masuk. Seen pun tidak ada. Ya mungkin dia sedang sibuk. Hana mengerti itu.
Laju saja Hana meletakkan telefonnya di atas meja kecil tepi katilnya itu.
Baru saja dia ingin melelapkan matanya ,
Ting ! Ting ! Ting !
Bunyi itu berterusan masuk dan membuatkan Hana terus membuka matanya lantas mencapai telefonnya.
Ya itu mesej daripada pujaan hatinya itu. Mengelik hatinya melihat. ( 😑 )
Dia pun membuka chat tersebut.Ha__na
Hai ?
✅✅
Awak busy ke ?
✅✅Jungwoo ♡
Hai !!
✅✅
Maaf awak saya baru habis dance practice. By the way awak dah tidur ke ?
✅✅
Maaf buat awak tertunggu 😭.
✅✅Ha__na
Ohh maaflah saya menganggu awak tengah practice.
✅✅
Saya belum tidur lagi pun. It's okey. 😊
✅✅Jungwoo ♡
Fuh~ nasib baik ^^
✅✅
Awak. Ada something yang saya nak tanya awak haritu. Tapi lupa pula. Itu pun kalau awak tak keberatan ? 😜
✅✅Ha__na
Apa dia ? Nampak macam serius je ?
✅✅Jungwoo ♡
Awak ingat tak masa awak bagi saya surat sebelum awak pergi tu ?
✅✅
Awak ingat takkkkk ? 😛
✅✅Hana mula pelik. Sudah tentu dia ingat hari pertama dia bertegur dengan buah hatinya itu.
Ha__na
Oh yang itu , saya ingat. Kenapa ye ?
✅✅Jungwoo ♡
Sure eh yang awak ingat ?
✅✅Ha__na
Ye. Saya ingat. Kenapa ??Hana mula gelisah. Ada something pelik ke dengan dia masa tu ?? Aduhhh malu la kalau ada something dekat muka dia ke or rambut dia ? Ya tuhan di mana mahu Hana meletakkan mukanya.
Jungwoo ♡
Okey. Jadi awak ingat tak perkataan awak yang ni ?
✅✅Ha__na
Yang mana ye ?
✅✅Jungwoo membuatkan Hana tidak tentu arah. Apa yang Hana dah cakap dengan dia sebelum ni ? Sesuatu kotor ? Sesuatu yang menjijik kan ??
YOU ARE READING
You Are My Favourite Person [ Jungwoo ]
RomanceBerceritakan tentang seorang gadis yang berjuang untuk menempuhi kehidupannya.. dan cuba untuk menjadikan angan-angannya menjadi kenyataan.. pelbagai masalah yang sering ditempuhi olehnya namun gadis itu mengambilnya sebagai ujian kepada dirinya.. s...