Hii, dit is mijn tweede boek ;)) Ik hoop dat je het leuk gaat vinden ;))
Nog thanx op alle reacties van mijn vorige boek, lvu all ;)) xx
Oh en foto van hoofdrolspeler April aan de zijkant ;))
-
PROLOOG
Ik loop samen met mijn beste vriend Liam door de lange winkelstraat van London. Ja, je ziet het goed, ik heb geen beste girly friend zoals de meeste meisjes hier. Ik heb een beste vriend. De rede waarom ik geen meisjes beste vriend heb is omdat jongens gewoon makkelijker zijn en ze rodellen niet. Ook zijn onze ouders heel goed bevriend met elkaar.
Liam tikt me aan. 'April, er zitten mensen naar je te wijzen.' Ik draai me om naar Liam. 'Waar dan?' 'Niet meteen kijken maar rechts voor je.' Ik knik, wacht 10 seconden en kijk dan om. En inderdaad er staan 3 mensen naar me te wijzen en kijken. Heb ik iets raars aan? Zit er iets op mijn boven lip? 'Li, zit er iets geks op me?' Hij bekijkt me langzaam van top tot teen, dan haalt hij zijn schouders op en schud hij nee. Ik besluit om maar gewoon door te lopen en trek Liam enthousiast mee naar een etalage. 'Ah kijk dan! ❤ Dat moet ik hebben!' Ik tik op de ruit, daar liggen de mooiste paar hakken die ik ooit heb gezien. 'Wow April, ze zijn inderdaad heel erg mooi. Maar kijk naar de prijs, dat kan je nooit betalen..' Ik knik teleurgesteld, als ik nou een baantje had.. Maar ik ben 15 en mag nog niet ergens vast werken.
Dan komen die 3 mensen op ons afgelopen. 'Hallo, wij zijn opzoek naar nieuwe modellen voor de nieuwe collectie van Marc Jacobs, oftewel Louis Vuitton.'
Dat is het moment dat mijn leven veranderd.
-
Nu, 4 jaar later.
Ik loop op de set en ril van de kou, dit keer is de set niet in een warm land maar in de koude bergen.. Als ik thuis ben ga ik chocomelk maken hoor! Maar dan bedenk ik me dat ik een afspraak heb met ene James. Geen idee wie het is maar mijn manager Jade zei dat het goed was om eens een vriend te zien. Dat snapte ik niet maar het boeit me ook niet zoveel. Als Jade het zegt zal het wel zo zijn. 'April! Marc Jacobs kan hier elk moment zijn dus kom hier!' De zenuwachtige stem van Tim schalt door de bergen. Ik kreun en ren er naartoe. Omdat Marc Jacobs komt is iedereen in rep en roer. Voor mij is dat niets nieuws maar omdat ik met nieuwe mensen werk is het weer een gekkenhuis.
'April, je moet daar gaan staan samen met uhm.. Lizz.' Ik glimlach, Lizz is een hele goede vriendin van me. Helaas is ze meestal bij een andere shoot. Dan worden mijn ogen bedekt door handen. 'Raad eens wie er achter je staat?' Ik gil. 'LIZZ!' Ik draai me om en geef haar een knuffel. Wat heb ik haar gemist, de laatste keer dat ik haar zag is een maand geleden. 'Meiden, ik snap dat jullie het gezellig hebben maar veel tijd heb ik niet meer.' Tim klinkt ongeduldig, aan Lizz' blik te zien denkt ze hetzelfde als ik. Altijd weer die bieuwe gestresste mensen... Ik zucht en trek Lizz mee de berg op, hopelijk gaat deze ochtend snel voorbij..
-
Eindelijk zijn Lizz en ik klaar met de shoot. 'Aprilliee, ga je mee wat eten?' Ik knik. Maar dan herinner in me de afspraak met ene James weer. 'Sorry maar ik kan niet.' Ze lacht teleurgesteld. 'Andere keer?' Ze knikt en geeft me een knuffel. Dan loopt ze naar een ander meisje.
'April! Schiet eens op! Over een halfuur moet je al bij het restaurant zijn waar je hebt afgesproken!' Jade klinkt ongeduldig en ik spring snel in mijn schone kleren. Natuurlijk van Louis Vuitton. Ik pak mijn tas en mobiel en ren naar de auto. Jade hoor ik nog wat roepen over Payne maar ik loop door. Ik herken de naam wel ergens van maar ik kan het zo snel niet plaatsen.
Ik stap de auto in en rij naar het gegeven adres. Daar aangekomen zie ik een jongen met zijn rug naar me toe om zitten. Voor de rest is er ook echt niemand, oh jawel. 2 oude mensen.. Ik denk niet echt dat zij "James" zijn. Ik grinnik en vraag aan de over of er iemand is die James heet. Hij knikt en wijst naar de tafel met de jongen. Ik loop er naartoe en tik hem op zijn schouder. Hij draait zich om en kijkt me lang aan zonder iets te zeggen.
Ik herken hem ergens van maar kan het zo snel niet plaatsen. 'Hey April, ken je me nog?' Ik frons en denk nog dieper na. Opeens weet ik het, hoe heb ik zo dom kunnen zijn!?
'LIAM!' Ik geef hem enthousiast een knuffel. Ik en mijn beste maatje echt gemist. Het contact is jammer genoeg verwatert omdat de afstanden zo groot waren. Ik heb hem nu al 3 jaar niet gezien. Wat heb ik die vertrouwde bruine ogen gemist zeg..
'April.. Je bent zo veranderd..' Hij staart me met halfopen mond aan. 'Positief of negatief?' Ik grijns en plof tegenover hem neer. 'Positief, zeker weten positief..' Ik bloos, dat hoor ik niet iedere dag van mijn beste vriend. Zou hij nog steeds de beste vried gevoelens hebben of is dat veranderd? Ik heb gehoord dat hij nu in een grote boyband zit. Zo raar.. Door modellenwerk en x-factor zijn onze wegen gescheiden. En ik heb het niet eens gemerkt.. Wat voor vriend ben ik?
-
De middag was heel gezellig en Liam vertelde me dat hij precies hetzelfde probleem had met de afstand. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Ik merk wel dat ik hem vreselijk heb gemist, ik wil het nooit meer laten verwateren. Ik besef hoeveel hij betekent voor me. Als Liam die dag niet zo graag naar de stad wou voor een cadeau voor zijn oma, dan was ik nooit model geworden. Ik ben hem heel dankbaar.
POV Liam
Wow, gewoon in een woord wow.. April is veranderd, maar zeker niet negatief. Ze is veel volwassener geworden en ze is zo knap.. Dat was ze altijd al maar hoe ze er nu uitziet, prachtig gewoon.
Ik ben blij dat Paul op het idee kwam om oude vrienden op te zoeken en in de clip mee te laten spelen. Dat zorgt voor de band met elkaar die op moet vallen. Ik weet zeker dat dat bij mij en April gaat lukken.
-'
Dit was het eerste hoofdstuk van My life as a model/singer. Ik hoop dat je het leuk vondd! ;)) xx ik probeer trouwens ook sneller te uploaden. Maar ik heb er weer helemaal zin in! X
JE LEEST
My life as a model/singer || Liam James Payne || Dutch fanfic ||
RandomLiam en April waren beste vrienden totdat de lange afstand hun uit elkaar hield. Na 3 jaar ontmoeten ze elkaar weer. Is alles weer hetzelfde of zijn er nieuwe gevoelens? ||