. . . . . . . . . . . . . . . .
Jinyoung POV
. . . . . . . . . . . . . . . .Keadaan sekarang huru hara setelah Alice hilang tah ke mana . Bila ditanya family Alice , dorang pun tak tahu pergi mana .
Dan time tu juga aku kena marah dengan appa Alice alahai mana aku nak cari Alice ?! Sayang , mana awak pergi ni ?
KRINGG !!
Incoming call from Elina.
Aku abaikan call dia dulu , sekarang ni aku takde mood nak cakap dengan dia . Sepatutnya aku pergi show kat Music Bank tapi aku dikecualikan disebabkan hal ni .
Da dua hari Alice hilang , aku call dia tapi kata operator tak dapat reach . Takkanlah dia pergi luar negara ?
KRINGG !
Incoming call from Daehwi.
Aku angkat dengan stress . Nak makan pun takde selera haihhh .
-phone pov-
"Ahh macam mana ? Da jumpa Alice ?"
"Tak"
"Tu lah , aku da bagi tahu awal awal tapi degil . Padan muka kau"-end pov-
Panggilan dimatikan , membebel je kerja mamat ni lah patutnya sokong aku bukan lagi serabutkan kepala .
Aplikasi WhatsApp dibuka dan check ruangan chat Alice . DIA ONLINE !! Apa lagi , pantas je tangan aku taip .
Alice Muahh
OnlineJinyoung
Alice , awak kat mana ? Saya cari awak merata tempat tahu tak ?😭
✔✔ seenKenapa pula dia seen je ni ? Balaslah buat aku rasa nak nangis je lah macam ni . Pastu dia terus offline .
Apa lagi patut aku buat eh ? Tetibe instagram terlintas di kepala otak aku . Mana tahu dia ada post apa ke an ?
Bila dibuka takde satu pun dia post selama dua hari ni . Jadi aku scroll ke bawah dan ternampak gambar dia kat London dengan Woobin .
London ? Yela , London kan negara kelahiran Alice ! Aduhhh macam mana aku boleh lupa haihh
. . . . . . . . . . . . . .
Alice POV
. . . . . . . . . . . . . .Nasib Halmeoni tak tanya lebih lebih kalau tak , tak tahu aku nak jawap apa lagi . Bila duduk kat London , rasa tenteram .
Lega juga sebab tak serabut macam kat Korea , ada je masalah grr . Jaejin pula tak tanya sangat pasal Jinyoung , malas aku nak layan .
"Alice , mana Jaejin ?"
"Eh tadi Alice nampak dia main kat ruang tamu , tengok kartun"
Halmeoni segera ke ruang tamu , yela da lama juga Halmeoni tak main dengan cucunya .
KRINGG !
Incoming call from Omma .
Rasa ragu ragu aku nak angkat , mana tahu suara belah sana suara Jinyoung . Tahu tak sakit hati bila dikenangkan balik .
-phone pov-
"Ye , omma ?"
"Ni Alice kat mana ? Kenapa Jinyoung call Alice tak angkat ?"
"Bersebab Alice tak angkat , omma tanyalah Jinyoung sendiri . Malas Alice nak fikirkan balik"
YOU ARE READING
[C] Senior Bae S2 : bjy
Fanfiction[DI MINTA PARA READERS BACA SENIOR BAE S1 DULU] Dia.. Dia.. Dia permainkan aku . Hati aku sakit dan tak kuat . Depan aku , dia cukup baik tapi dibelakang , dia permainkan kasih yang aku da bagi selama ni . "Alice nanti dulu ! Biar saya explain !" "J...