Lisenin İlk Günü

2.6K 44 18
                                    

Kısa hikayede #201, mizahda #604. olmuşuz. Mutluluk dansııı.. 

Şimdi konuyu zayıflamaya çekmeden önce bir şeyden bahsetmek istiyorum. 

Lisenin İlk GÜNÜ... 

Şimdi diyeceksiniz ki bu kitap böyle konuları yazmak için mi yazıldı? Hayır. Ama insanlara yardımcı olmak için yazıyorum. 

Bir kere canlarım cool olma çabasına hiç girmeyin. İlk günden bu havaya girerseniz yanlız kalırsınız. Zaten o gün kimse orda birbirini tanımıyor. Kimse size yiyecekmiş gibi bakmaz. Ne kadar sıcakkanlı olursanız o kadar iyi olur sizin için. İletişimde önemli tabii ki. Kendinizi kanıtlama çabasına girmeyin bırakın insanlar yavaş yavaş tanısın sizi. 

İnşallah samimi bir sınıfa düşersiniz diyorum çünkü benim sınıfımın erkekleri tam anlamıyla bir rezaletti. Hepsinden özür dilemiyorum, kusura da baksınlar. Hepsi gelinlik kız gibi naz yaptı arkadaşlar. Biz kız halimizle gittik isimlerini sorduk. Hala cam kenarıyla ödev paylaşmaktan başka bir diyalogum yok. Lise ortamı kesinlikle çok önemli. Çünkü orda tanıştığınız çoğu insan gelecek zamanlarda da yanınızda olacak. Ve lisede yaşadığınız anıların hiçbirini unutmayacaksınız. Kimsenin dedikodusunu yapmayın içinizde kalsın arkadaşlar. Ve kimseyede tam anlamıyla güvenmeden sırrınızı anlatmayın. Hatta kimseye anlatmayın. Kimsenin dedikodusunu yapmayın dedim. NEDEN?

Çünkü benim şuan en yakın arkadaşım ilk dönem nefret ettiğim kızdı. Şimdi aramızdan su sızmıyor. Lise de arkadaşlarınızı iyi seçeceksiniz. Her çeşit insan var çünkü. Ve asla ve asla ilk haftadan gidip de biriyle çıkmayın. Yapan mallar var çünkü şimdi birbirlerine kanka diyorlar. asfvgbh. Çok dalga geçiyorum.

İlkokulda aynı seviyede insanlarla okumuyordunuz ama lisede belli bir puanla alınmış yani sizin gibi insanlarla beraber olacaksınız. Kimse kimseden üstün değil. Hee bu üstünlüğü siz sağlayabilirsiniz. Mesela bizim sınıfta ingilizcesi daha iyi olan iki kişi var. Ne zaman yanlış bir cümle kursak onlardan yardım istiyoruz. Ya da almancada tüm sınıfa kopya verdiğim doğrudur. (Benim önüm boştu kağıdım elden ele dolaştı o an kahkaha atmamak için kendimi sıktım.) Kendinizi geliştirin. İlk gün dediğim gibi cool olma çabasına girmeyin. Bazılarınız vardır kimseyle arkadaş olamaz. (bir tanesi ben) olamaz değilde tanışmaz diyelim. Eğer öyleyseniz sizinle tanışan insana samimi davranacaksınız boru surat olmanın bir anlamı yok. Kendinizi kanıtlama çabasına da girmeyin. "Ben" diye konuşmaya başlarsanız adınız kendini beğenmişe çıkar. Karşınızdaki insanı tanımak için sorular sorun. Ve karşınızda ki size soru sormadığı sürece kendinizi öne atmayın. Küfür olayına dikkat çekmek isteyeceğim. Küfür etmeyin arkadaşlar hiç yakışmıyor. Coollukla bir alakası yok yani. Bizim sınıfta hiç ağzına küfür almayanlar küfür edince ağızlarına hiç yakışmadı. Yani starbucksa gidip "Ne demek şalgam yok!!" derseniz daha az dikkat çekersiniz. Ağzınızı bozmayın boşa yani.

İlk gün cool olma çabasına girersek ne olur ; Fenomen olmaya çalışırken menemen olursunuz...

Ask.fm'den bana sormuşlar 2000lilerle dalga geçecekmisin? Kendinizi ezdirmediğiniz sürece kimse sizinle dalga geçmez arkadaşlar. Ben ilk gün baya atar yapmıştım. "OKULUN EN BELALI ÇOCUĞUNA" (Kapıyı suratına kapatıp, hala kürtajla alınma şansın var demiştim. Tüm sınıf alkışlamıştı.) He gene ezen olur mu ? Olur. AYAK BASTI PARASI istemişlerdi bizden. Sonra okuldan atıldılar böyle bir şey olursa müdüre yada görevliye gidin. Adınız ispikçiye çıkmaz. Rahat olun, bir tanıdığınız varsa onunla dolaşın, sonuçta orda uzaylılar yok herkes sizin gibi insan gençler.

Sorularınız olursa mesaj atabilir, yorum yapabilirsiniz, yada ask.fm linkimi verebilirim. İnşallah sorularınıza cevap olabilmişimdir. 

Şimdi esas konuma geçeyim. 

Bu kitabı yazmaya başladığımdan beri kilo veremedim. Neden? Çünkü ben çok çabuk bıkıyorum. Ama ne yaptı Ada ablanız. En beğendiğim pantalonumun içine giremedim bugün. Sizede tavsiye ederim çok işe yarıyor. En beğendiğiniz kıyafeti asın kapınızın üstüne. Onun içinde kendinizi incecik mi hayal ediyorsunuz, yoksa kilolu olarak mı? Şöylede bir şey var yemeğe devam ederseniz asla onları giyemeyeceksiniz. 

Bir an en sevdiğim kıyafetimin içine giremeyince dedim çikolatayı cipsi kesiyorum. KESİN. 

Diyetisyene gitmedim gerek duymadım ama arkadaşım gitti bende ondan bir kaç tavsiye aldım. Sorularınız olursa sizin için sorabilirim.

Örneğin nesfit yemek yerine yulaf ezmesi yiyebilirsiniz. Çünkü onlar çok şekerli oluyor. Migrosda doğal yulaf ezmeleri var.

Öğlen sebze yediyseniz akşam tavuk balık yada et yiyebilirsiniz. Yada tam tersi şekilde. 

Sabah kahvaltsınında da eğer ara öğünde yoğurt falan yiyecekseniz çok sıkı yapmayın. Haşlanmış yumurta yiyebilirsiniz bir tane. Kesinlikle öğün atlamayın.

Bol bol su için, gazlı içeceklerden kaçının. Makarna pilav bunları kesin. Beyaz ekmek kesinlikle yemeyin. Çayı şekersiz içemiyorsanız arkadaşlar içmeyin. Tuzu, şekeri azaltın. 

Bol bol su için ama her şeyde olduğu gibi suyunda fazlası zarar. Her 20 kiloya 1 lt su düşüyor yani 60 kiloysanız 3 lt su içmeniz gerek vs. 

Akşam 8den sonrada hiçbir şey yememenizi tavsiye ederim. Otururken bile elinizi kolunuzu oynatarak spor yapabilirsiniz. BOŞ DURMAYIN HAREKET EDİN.

BİR GÜN HER ŞEY İSTEDİĞİNİZ GİBİ OLACAK. Sorularınıza açığım yardımcı olabildiğim kadar olurum. Sağlıcaklaaa Kalııın. 

Şişman Kızın GünlüğüHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin