Jam sudah menunjuk kan pukul 9malam.
Aku merengangkan tubuh,hanya tinggal aku saja didalam syarikat,semua sudah pulang termasuk setiausahaku.Mom📞
Panggilan dari mama masuk.aku menjawab nya dengan cepat.
"Nae,eomma"
Kataku sambil menjepit telepon dipipi.sambil membuka fail lain.
"Kenapa tak pulang lagi? Esokkan masih ada,hyo kena banyak rehat.hyo berbadan dua bukan macam dulu lagi"
"Nae,hyo memang nak pulang lah nie"
"Hmm..mama dah suruh taehyung ambil.dia kata akan tunggu dekat lobi"
"Haa? Kim taehyung?"
"Iya.tae"
"Mama! Kenapa mama su-"
"Turun sekarang dia dah tunggu tuu.lepastu malam nie mama&nenek takmasak sebab kitorang pergi party cucu menantu kawan dia kawin.so mama dah kata kat tae suruh ajak kamu dinner"
Panggilan mama matikan lepas habis cakap.aku dah agak dah! Lately nie mama pelik.asyik nak kaitkan aku dengan tae.kemarin katanya nak minta teman pergi pasar tapi dalam last last dia suruh aku pergi dengan tae dengan alasan lutut dia sakitlah,tapi keluar jugak main golf dngan kawan.
Lepastu minggu lalu.dia suruh aku pergi butik ambil baju dia tapi atlast? Dia suruh kim taehyung hantar aku.atas alasan? Takut aku memandu then nanti tetiba sakit perut.
Aku capai handbag.fail bertaburan dekat meja malas aku nak kemas.tiada mood,aku menuju turun kebawah.terlihat kimtaehyung yang masih berpakaian kerja berdiri dihadapan kaunter.
Aku menuju kearahnya.dia tersenyum sambil melihat aku menuju kearahnya.
"Kenapa kau selalu nak ikut cakap mama?"
Soalku setelah tiba.
"aku tak ikut.tapi aku yang nak"
Katanya dengan lembut.tanganku diraih kitorang keluar.tapi sampai luar aku cepat-cepat tarik bila rasa tak selesa.
"Hantar aku pulang je"
Kataku setelah duduk sambil pakai seatbelt
"Pergi dinner dulu takboleh ke? Sebab aku dah tunggu kau daritadi untuk dinner"
Katanya sambil pandang aku.
Aku menghela nafas.
"Okay fine"
_________
Aku taksangka tertidur dalam perjalan menuju pulang kerumah mybe sebab penat sangat kot.sedar-sedar je dah ada atas katil lepastu nampak kelibat tae duduk atas kerusi tertidur sambil duduk.
Aku pandang dia.keliru antara benci dan sayang,jimin atau dia.korang rasa mana patut aku pilih? Bagi aku sebab why antara diorang menjadi pilihan korang.
IneedyourHelp😍
Taehyung terbangun,dia memandang aku.cepat-cepat aku duduk.
"Eo? Dah bangun?"
Aku angguk.
"Kenapa tidur kat sini? Sehun pergi rumah kawan dia.tidur bilik dia lah"
Katanku seakan-akan menjemputnya untuk tidur sekali dirumahku.
"Boleh ke tae tidur sini?"
"Kalau sudi tidurlah sini"
Sebab taknak niat aku untuk ajak dia tidur sini tu kentara so kena pakai "kalau sudi".so benda tu terpulang pada dia kalau nak stay boleh kalau tak nak pun takpaa.aku just perlawaa jauh kot nak pergi rumah dia lepastu dah tengah malam.
YOU ARE READING
Tae|Tistic
FanfictionSehari takjumpa,rasa rindu nak mati Sekali jumpa,rasa nak sepakk sampai mati pororo? Itik? Kambing? Aiskrim? Tuu sahaja yang ada dalam kepala hotak dia and oneday,I'LL miss my pororo kimtaehyung