Bilinmesi Gereken 10 Terim

2.2K 143 121
                                    


Alternative Universe (AU)

Daha önce var olan karakterlerin veya kurgunun üzerine yazılmış, yazarın hayal gücüyle şekillenmiş bir dünyadır. 

Örnek: Zayn Malik'in şarkıcı değil, sıradan bir garson olduğu hikaye.


Ship / Slash

İki kişiyi birbirine yakıştırıp onların romantik ilişkisini desteklemek.  

Örnek: Sherlock Holmes-Molly

Aynı durum eşcinsel hikayeleri olduğunda 'slash' adını alır.

Örnek: Harry Potter-Draco Malfoy


Crossover

Birden fazla fandoma ait karakterlerin, terimlerin ve ortamların kesiştiği hikayelerdir.  

Örnek: Batman (DC) - Iron Man (Marvel)


Flashback

Bir film veya TV programı, izleyicilerin karakterin geçmişinde olan bir şeyi görmesini sağlamak için mevcut olayları askıya aldığında olur.  

Örnek: "O an birkaç yıl önceki kadın gözlerinin önünde belirmişti. Daha genç, daha dik, daha neşeli. Elindeki kağıtları özenle masaya bırakıp, ne kadar da mükemmel bir iş yaptığına bakarmış gibi geri çekilip masasına baktı. İşte o an kalbinin ilk defa bu kadar derinden çarptığını hissettiği andı. Beş yıl öncesi..."


Plot Twist

Olay akışında beklenmeyen ani değişikliktir, genellikle ironik olur.  

Örnek: Infinity War'da Thor'un Thanos'u yendiğini sanıp gereksiz sevinen Marvel hayranlarının ifadesi ve Thanos'un bir anda elini şıklatmasıyla aynı derecede şaşıran Marvel hayranları.


Sequel / Presequel

Daha önce yazılmış bir önceki kurgunun devamı olan bir hikayeyi ifade eder.  

Örnek: Fısıltı (Becca Fitzpatrick) (1)

                Çığlık (Becca Fitzpatrick) (2)

Şu an aktif olarak yazılan hikayeden önceki olayların anlatıldığı, ilk hikayenin de ilkidir.


Faceclaim

Hikayelerde bir karakteri fiziksel olarak tanımlamak/göstermek için kullandığınız, karakterinizin temsil ettiği model/oyuncu. 

Örnek: Susan Pierce - Nina Dobrev


Cliffhanger

Bir kitabı okurken tam heyecanlı kısmında durmanız gerekir çünkü YAZAR ORADA BÖLÜMÜ BİTİRMİŞTİR.  

Örnek: Tüm nefesler kesilmiş, tüm gözler tek bir noktaya bakıyordu. Asansöre. Asansöre değil, asansörden çıkacak kişiye. Etraftaki sessizliği bozan kısa tok bir sesten sonra kapı açıldı.


Daha fazla hayran kurgu terimine göz atmak istiyorsanız 'Hayran Kurgu Sözlüğü' adlı çalışmamızı inceleyebilirsiniz.

Hayran Kurgu Nasıl Yazılır?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin