bab 1

16 4 0
                                    

Izzamir kalut berlari ke sekolahnya yang bernama Sekolah Kebanggsaan Bukit Damansara yang berada agak jauh dari rumahnya. Dea bukan rajin nak datang sekolah cuma nak letak beg dan nak tanda kedatangan yang memaksudkan dea datang hari ni lepastu blah lah macam hari-hari sebelum ni. Sedang dea berlari dia terlihat dari kejauhan yang pagar sekolahnya dah nak tutup,semakin laju dea melangkah.

DI KAWASAN SEKOLAH

Dia sedang berjalan selamba di kawasan taman berdekatan padang sekolah pada waktu rehat. Tetiba dea terdengar suara seseorang budak menangis,lepas dea mengalihkan pandangannya ke arah datangnya bunyi tangisan tu lekas dia berlari menolong seorang budak perempuan tahun satu yang nampak macam diejek oleh 2 orang budak lelaki seumurnya(darjah enam).Selepas pembuli dua orang tu nampak dea terus mereka lari sebab dalam sekolah memang dea ni dianggap budak bermasalah. Izzamir memalingkan tubuhnya daripada budak perempuan tu dan mula melangkah pergi tapi langkahnya terhenti bila budak perempuan tu memanggilnya semula.

"Kau ni bukan ke gangster sekolah? Kenapa kau tolong aku? Kau nak apa dari aku? Akuta ada duitlah nak bagi kat kau"Gadis kecil tu menyoal banyak sangat sampai Izzamir tak tahu nak jawab apa.

Disebabkan budak perempuan itu cakap banyak izzamir pun mengalihkan mukanya dan terus melangkah pergi. Budak perempuan itu tergamam melihat izzamir melangkah pergi.

Budak perempuan itu memanggil semula izzamir tapi izzamir dah malas melayannya.
"Tadi orang nak tolong banyak tnya plk soalan bila orang dah pergi sibuk pulak memanggil."Izzamir hanya berkata dlm hati. Sejahatnya dia tetap jaga hati orang tau.

******
Ok sampai situ je dulu k sapa yg rasa seronok sila nantikan sambungannya ye ;-).

BUDAK NAKALWhere stories live. Discover now