♔BAB 021♔

28.3K 401 69
                                    

❀⊱┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄⊰❀

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

❀⊱┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄⊰❀

𝕾ekali lagi. Tenungannya tepat dihalakan pada sebotol ubat pencegah hamil. Dia tidak boleh memakan ubat ini buat sementara. Itulah kata Dr.Rina kelmarin.

Qhyla menghelakan nafasnya. Saat dia sedang sibuk menyiapkan kerja sekolah,
dia terfikirkan pula ubat pencengah hamil. Sudah beberapa hari Farhan tidak menyetubuhinya. Perkara itu bagus. Kadang-kadang jika Farhan mahu, itupun cuma yang ringan-ringan saja.

Malah, tidak lebih dari itu.

Seharian ini juga, Isyraf tidak banyak bercakap dengannya. Asal mahu bertanyakan khabar tentang Fatimah, lelaki itu seperti hendak mengelak saja darinya. Qhyla mengetuk-ngetuk pencil mekanikal di atas meja belajarnya.

"Mestilah dia selalu nak mengelak. Sebab Makcik Fatimah tu bukannya ibu kandung dia pun. Hmph!" Gumam Qhyla sendirian sambil meletakkan semula ubat pencegah hamil di atas meja dengan perasaan kesal.

Qhyla berfikir lagi. Jika Fatimah memang benar ibu kandung lelaki itu, kenapa wajah mereka langsung tidak seiras? Hal ini kerana Fatimah memiliki warna kulit yang lebih gelap berbanding Isyraf yang putih melepak. 

"Hmm..." Qhyla mengecilkan matanya.

Aneh. Sangat aneh!

Kreakk...

Terdengar seseorang membuka pintu biliknya. Qhyla segera menoleh. Gerangan tersebut adalah Farhan. Lelaki itu kembali menutup pintu dan perlahan mendekatinya.

"Dah siap kerja sekolah?" Tanya Farhan dengan senyuman nipisnya. Dia berasa senang melihat kerajinan gadis ini sepanjang waktu mengulangkaji pelajaran.

Qhyla menganggukkan wajah.

"Saya dah siapkannya. Farhan pun kan pernah cakap, tak baik kalau kita menanggung-nangguhkan kerja." Kata Qhyla. Dia terus bangun dan memandang Farhan yang merenungnya lekat.

"Qaisara."

"Ya, Farhan?"

"Kau pergi siap sekarang." Suruh Farhan tiba-tiba membuatkan Qhyla terkejut dan hairan. Lelaki ni mahu mengajaknya keluarkah? Qhyla melirik jam di dinding. Pukul 5.15 petang.

Nampaknya Farhan sedang merancang sesuatu acara buatnya. Qhyla tersenyum manis.

"Baiklah, saya faham. Tapi sebelum tu, izinkan saya untuk solat asar. Boleh kan?" Kata-kata Qhyla mengejutkan diri Farhan.

S1: Demi My Slave (In-Editing...)Where stories live. Discover now