Chapter 2

139 17 2
                                    

"Kamu dah siapkan baju sekolah kamu?" Tanya omma kepada aku

  "Sudah omma" balas aku sambil tersenyum riang.

"Nayeon!!"

Aku yang baru sahaja menyuap nasi kedalam mulut, terkejut akan jeritan itu.

"Im nayeon!!"

"Kenapa jerit-jerit ni?" Tanya aku kepada soulhee.

"Kau tanya aku kenapa?!!" Jerit soulhee

"Soulhee, kenapa anak omma ni jerit-jerit?" Tanya omma lembut. Haihh...mula lah drama.

"Omma!! Tengok nayeon!! Dia tak kejutkan soulhee pon!! Habis lambat pergi sekolah! OMMA!!" kata kata soulhee langsung mengadu kat omma.

  Aku yang dibelakang omma terkejut dengan kata kata soulhee. Aku tahu dia menipu. Sanggup dia..

"NAYEON!!" Jerit omma kepada aku. Aku tahu omma pasti memarahi aku.

"Ye...ye omma?"

"Im nayeon! Kenapa kamu tidak kejut Soulhee?!! Kamu tahu tak hari ni hari first dia untuk pergi sekolah?? Tahu tak?!"

"Ta..tapi hari ni pon hari first Nayeon...Kenapa omma...tak.....ehmm..takada apalah..jeoseohamida Soulhee-ssi." Kata aku lalu lari ke stor dapur.

   Aku terduduk langsung termenung seketika. 'Kenapa aku tak macam soulhee' tanya aku dalam hati. Pedih..

Soulhee POV

"Tengok la perempuan tu..orang belum habis cakap, dah lari.. takde adab betul.."

"Dah dah soulhee. Biarlah si nayeon tu! Emm..ada 20 minit lagi. Pergilah siap. Sempat lagi kamu nak cantik-cantik" kata omma.

"Okay omma!" Balas aku lalu lari ke bilik untuk bersiap.

Aku mengambil tuala and berus gigi lalu masuk ke dalam bilik air untuk mandi.

After 5 minutes

Selesai pakai baju seragam, aku duduk di meja makeup.

"Hari ni hari first aku kat sekolah baru..so aku kena la pakai cantik-cantik kan..hehehe" kata aku seorang diri sambil tersenyum.

Tiba-tiba terlintas satu benda dalam kepala aku.

"Kesian juga aku tengok kembar aku tadi..berdosa nya aku buat macam tu..hmm"

Soulhee Pov Is End

Nayeon yang sedang termenung, dikejutkan dengan satu suara. Iaitu suara Im Soulhee.

——

Okay guys! Hari ni ada sikit je idea la..harap maklum lol~ kalau nak tahu apa yang terjadi selepas ini, jangan lupa vote and comment for next chapter!!

You Are Perfect 💘[Nakook] JEON JUNGKOOK & IM NAYEONWhere stories live. Discover now