"judulnya adalah 'The Ending'.. satu kisah tentang hubungan manusia dalam menghadapi penghujung cerita cinta mereka..
kisah tentang manusia yang mahu mengikuti jalan-Nya..
mereka hanya ada satu pilihan.. iaitu, perpisahan...
ianya adalah satu kisah cinta yang dipendam.. satu kisah cinta tanpa suara.. unspeakable love..
keraguan... ketakutan... rasa bersalah.. mungkin juga ia adalah satu pengorbanan...
saya juga baru pelajari, mungkin ia juga adalah satu benda yang kita sebagai 'selfishness'.. mungkin juga ia adalah satu obsesi.. dan kisah ini adalah mengenai kisah mereka yang mahu lari dari sikap pentingkan diri sendiri itu.. dan penghujungnya adalah perpisahan.. ini lah penghujung cerita..
tapi adakah mengejar cinta adalah satu sikap pentingkan diri sendiri?
mungkin orang mengatakan, inilah jalan terbaik untuk mereka, tapi diri saya tetap tidak boleh dari mempersoalkan tentang soalan tentang 'kenapa'..
kenapa... kenapa hanya ada satu pilihan?
kenapa sesetengah orang boleh memilki, tapi satu golongan lain dikecualikan? orang kata sebab 'ia' adalah nafsu.. sebab itu ia harus ditinggalkan..
tapi benar kah ia adalah nafsu?
ianya adalah kisah mengenai insan yang cuba mengetahui apa yang dimahukan oleh Tuhannya.. kerana manusia itu ada kelemahan.. ada batas permikiran yang kita tidak boleh jangkau biarpun kita mahukan jawapannya..
maka, persoalan itu akan terus hidup..
persoalan mengenai 'kenapa'..
kenapa? dan kenapa?"
-Unspeakable Love-
YOU ARE READING
Small Thoughts on Life
PoetrySekadar perkongsian akan kehidupan sebagai seorang insan yang biasa