Doğaçlama Teori : İnsan tanrının kısıtlanmış versiyonudur

514 38 23
                                    

Bu bölümde insan ırkının, yaratıcının kısıtlanmış hali olduğu düşüncemi açıklamaya çalışacağım. Bununla şunu kast ediyorum; bana göre insan ırkının tanrının en gözde yaratığı olmasının bir sebebi var. Bu sebep ise şu; tanrı insan ırkını kendindeki tüm özelliklerden ilham alarak yarattı ve bu özellikleri kısıtladı. 

Ufak bir not düşmek istiyorum, lütfen "Sen nasıl Müslüman'sın!?" veya "Tanrı değil o Allah!" falan gibi saçma sapan yorumlar yapmayın. Hiçkimseyle dini tartışmaya girmek istemiyorum. Ve Müslüman olduğumu iddia etmiyorum ve aynı zamanda Müslüman değilim de demiyorum. Benim kendi inancım sadece beni ilgilendirir. Teşekkürler.

...

* En önemli olan özellik, yaratma özelliğidir. Tanrı, veya yaratıcı deyince akla ilk yaratmak gelir zaten. Tanrı, kendi varlığından ötürü her şeyi yoktan var edebilir. Kısıtlanmış versiyonu bizde de var. Değil mi? Biz ise, yaratmak yerine üretiyoruz. Mesela, tarladan alınan buğdayı ekmeğe çevirmek gibi. Bu yaratmak sayılmaz, buna dönüştürerek üretmek denir. Ama yine de biraz düşününce, üretmek, ya da değiştirip geliştirmek, yaratmanın kısıtlanmış hali gibi gelmiyor mu?

* Cezalandırma özelliği. Her inançta, ne olursa olsun, tanrı her zaman kötü olan şeyi cezalandırır. Örneğin, bunun için cehennemi yaratmıştır. Kötü olan insanlar cehenneme girer ve ceza çeker, bu tanrının cezalandırma şeklidir. Kısıtlanmış hali ise, meselaa... Karakollara ne dersiniz? Diğer insanlara kötülük yapan kişiler karakola gider. Aynı diğer insanlara kötülük yapan kişilerin tanrı tarafından cehenneme yollanacağı gibi.

* Ödüllendirme özelliği. Eğer iyi insanlar olursanız, tanrı size cenneti bahşeder. Ve inanışa göre de bir insanın başına gelebilecek en güzel şeydir bu. Tanrı insanı cennet ile ödüllendirir. Eğer iyilik yaparsanız tabi. Bizim ödüllendirme özelliğimiz ise, ufak bir teşekkürden geçiyor. Bana iyilik davranan insana karşı bir teşekkür ederim ve bu onun için bir ödüldür. Tatmin olmadınız mı? Peki. Olimpiyatlarda birinci gelen insanlara verilen madalyalar da, insanlar tarafından yapılan bir ödüllendirme değil midir? 

* Bu son iki maddede bahsettiğim şey aslında adil olma özelliğiydi. Ama yine de bunu ayrı bir madde olarak alayım. Adalet sağlama özelliği. Bildiğiniz gibi tanrı iyi olanı ödüllendirip kötü olanı cezalandırır. Bu herkes tarafından adalet olarak kabul edilir. O zaman insanlara baktığımızda, polisleri tanrının kısıtlanmış özelliği olan adalet sağlama özelliğine sahip insanlar olarak görebilir miyiz? Belki. Ne derseniz deyin, insanlar da adalet sağlamak için uğraşır.

* Görmek, duymak, hissetmek. Tanrı, tanrısal olarak kendiliğinden gelen özellik ile her şeyi görüp duyar ve hisseder. Peki bu özellikler bizde de yok mu? Aynısı değil tabi. Biz de görürüz, duyarız ve hissederiz. Sadece "kısıtlanmış" versiyonu. Ancak kısıtlı bir mesafedeki şeyleri görebiliriz ve kendi radarımızın içinde olan şeyleri duyup hissedebiliriz.

* Bilmek. Tanrı her şeyi bilir derler hani. Peki bilgi, insanlarca sahiplenilmiş bir şey değil midir? Öğretmeniniz tahtaya 2+2 = 4 yazar, sonra siz de 2 ile 2'yi toplayınca 4 ettiğini bilirsiniz. Ama her şeyi bilemezsiniz değil mi? Örneğin tanrı geleceği bilen bir varlıktır. Ancak, kısıtlanmış insanlar olarak biz geleceği ancak "tahmin edebiliriz". Yeterince iyi mi? Tanrıdaki o güç kadar iyi değil. Ama yine de benzer şeyler.

* Var olmak. Tanrının var olma özelliği, tamamen sonsuz olmaktır. Yani varlığının bir başlangıcı yoktur onun. Şu zamanda var oldu gibi bir şey yoktur, yani doğum günü yoktur. Ve bir sonu da yoktur. Biz insanların ise bir başlangıcı vardır. Doğduğumuz an, ya da şöyle söyleyeyim... Ruhunuzun yaratıldığı an varlığınızın başladığı andır. Ve insanların da sonu yoktur. İnsanların ruhları asla yok olmaz. İnançalra göre tabi... Yani sonsuza dek var olma özelliğimiz, tanrının kısıtlanmış olan özelliği.

* Hissetme özelliği. Daha önceki maddelerden birinde bahsettim bundan biliyorum ama bu farklı. Yani duygular olarak hissetmek. Mesela inançlara bakalım, çoğunda tanrının gazabı vardır değil mi? Bu tanrının öfke hissetme özelliğidir. Ve insanlara "Sizi seviyorum" der. İnsanlara değer verir. Bu sevgidir. Üzüntü, biri ona isyan ettiğinde hüzün duyar. Ve bu duyguların aynılarını bizlere de yüklemiştir.

* İrade. Tanrının kendi iradesi vardır. İstediği zaman yakıp yıkar, istediği zaman yeniden yaratır, istediğini cehenneme, istediğini cennete yollar. Bu iradedir. İnsanların da iradesi vardır değil mi? Ancak sadece kısıtlı olarak. Mesela tanrı iradesini kullanarak bir şeyi yoktan var edebilir, ancak biz sadece buna karar verebiliriz. Yapamayız. Neden? Çünkü kısıtlıyız.

Şimdi insan ırkına sesleniyorum. Doğa üstü şeylerden korkuyorsanız, korkmayın. Şeytanların, öfkeli ruhların, cinlerin sizleri alt edeceğini düşünmeyin. Çünkü öyle bir şey olmayacak. Çünkü yaratıcınız sizi onlardan çok daha üstün yarattı.

Örneğin meleklere bir bakın. Onlar sadece tapınma amacıyla yaratılmış varlıklar, iradeleri yok. Tanrı ne derse onu yaparlar. Karar veremezler. Hem zaten, melekler insanları koruma amacıyla da yaratılmıştır. Her inanışta meleklerin Adem önünde eğildiği söylenir. Yani onlar bize zaten zararsızdır.

Eğilmeyen bir kişi vardı gerçi. O da şeytan. Ha işte belki şimdi korkma sıranız gelmiş olabilir. Şeytanlardan korkmalı mısınız? Hayır. Çünkü tanrı bizi yarattığında "hepinizden üstün" demesinin bir sebebi vardı. Çünkü biz, insanoğlu olarak her şeyin dengeli olarak konulduğu bir varlığız. Sevgi de, nefret de eşit bizde. Mesela melekler hep sevgi dolu varlıklardır, şeytanlar ise nefret dolu yaratıklardır. Biz? Bizde milyonlarca farklı kişiler var. Ya da kişilikler. Sevgi duygusu ağır basan, nefret duygusu ağır basan, sadakatli, sadakatsiz, nefsine kanmayan, iradesinin kölesi olan insanlar... Milyonlarca çeşit insanlar var! Şimd biz bu kadar özellikle donatılmışsak, neden bizden daha aşağılık olan bir varlıktan korkalım ki? Şeytanlarda sevgiden eser bile yoktur. Onlar sadece nefret ve öfke ile doludur. 

Peki sen korkuyor musun? Tanrı seni, insanı bu kadar özenle yaratıp, senin için "En üstün varlık insanoğludur, bu yüzden hepiniz onun önünde eğilin" demiş, sen bir öfkesinin kölesi olan varlıktan mı korkuyorsun? Yapma bunu! Biz insanız. Her ne kadar şeytanın ikna kabiliyeti yüksek olsa bile... Senin bir iraden var! Buna hangi canılar sahip ha? 

İnsanoğlu olarak cidden harika varlıklarız. Bana sorarsanız, tanrı bize kendinden o kadar özellik verdikten sonra, bence daha harika bir şey daha yaratamazdı. Sonuçta... Biz onun mükemmelliğinden bir parça değil miyiz?

Ve insanlar zor bir zamanda sıkışıp kaldığı anlarda hep dizlerinin üstüne çöker ve mucize beklerler. "Tanrım, bir mucize yarat lütfen. Bir mucize yarat!"

Mucize... Mucizeymiş! Sen bir insansın. Sen zaten tanrının bir mucizesisin!

Doğaçlama DüşüncelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin