Bab 46

6.1K 141 0
                                    

4 tahun kemudian...

*****

"ASSALAMUALAIKUM." Fikrie dan Qiswany memberi salam. Hazwin yang dipimpin oleh Fikrie dibawa masuk. Suasana yang meriah di rumah ibu bapa Amirah membuatkan Hazwin ketawa.

"Papa, tempat apa ni?" Fikrie melihat Hazwin dengan senyuman.

"Entahlah, Hazwin tanyalah ibu. Ibu kata ni birthday party Hazwin. Papa cuma ikut je." Dan Hazwin melihat Qiswany dengan keterujaan. Fikrie tiba-tiba mengaduh bila lengannya dipukul oleh isterinya.

"Betul ke, ibu?" Hazwin masih menunggu jawapannya. Kalau ni birthday party dia, memang seronok betul!

"Abang tipu Hazwin, memang malam ni abang tidur kat lantai bilik air kat dapur." Fikrie mengangkat kedua tangannya tanda menyerah.

"Tahu takut. Tepi." Qiswany menolak Fikrie ketepi membuatkan pegangan tangan bapa dan anak itu terlepas. Qiswany menyangkung untuk menyamai kedudukan anaknya.

"Hazwin, ni bukan birthday party Hazwin. Birthday Hazwin kan bulan depan? Jadi sabarlah, ya?" Hazwin memuncungkan bibirnya.

"Apa ibu cakap kalau muncungkan bibir macam tu?" Hazwin menarik muncungnya semula.

"Nanti hantu amik bibir Hazwin, lepastu Hazwin dah tak boleh nak cakap dengan ibu, lepastu papa."

"Pftttt." Fikrie yang berdiri dari tadi memerhatikan mereka berdua menahan ketawa. Baginya, apa yang Qiswany ajar supaya anaknya tidak mengeluh untuk dapatkan apa-apa memang kelakar.

Hantu? Pfttt.

Qiswany serta-merta memandang Fikrie. Fikrie berdehem dan tersenyum.

"Betul. Nanti han.. Pftt."

"Abang."

"Ya, ya. Percaya what your mother say." Hazwin mengangguk dan tersenyum.

"Jomlah. Nanti tuan rumah nunggu lama." Mereka bertiga berjalan ke arah kediaman ibu bapa Amirah.

"Que!" Amirah datang dengan senyuman yang lebar.

"Ara! Ya Allah. Lamanya tak jumpa kau." Mereka berpelukan sesama sendiri.

"Kaulah. Aku banyak kali nak jumpa kau. Tapi tak dapat-dapat."

"Alah, sorrylah. Aku banyak sangat kerja kat office. Kira untung gila punya mega aku dapat datang sini."

"Kau kan bos. Apa salahnya cuti?" Cis, mengambil kesempatan dalam kesempitan..

"Aku tak suka tangguh kerja."

"Hmm, yelah. Jom masuk tolong aku bersiap." Qiswany ditarik menjauhi Fikrie dan Hazwin.

"Wei, anak aku siapa jaga?" Dia menahan Amirah yang menariknya.

"Tak apa. Abang jaga. Wany pergilah. Lagipun tadi abang ada ternampak kawan abang."

"Tak susahkan abang?" Fikrie mengangkat Hazwin kedalam dukungan.

"Apa cakap macam tu? Nikan anak abang jugak? Kan Hazwin kan?"

"Betul! Tak apa. Hazwin nak main dengan papa."

"Jangan nakal, ya?" Qiswany ditarik terus kedalam.

"KAU nak aku buat apa? Dah ada orang lain yang siapkan kau, buat apa aku kat sini?" Qiswany yang duduk di katil Amirah yang sudah dihias cantik mengeluh.

"Sampai hati kau kan? Aku ni nervous tahu tak?"

"Bukannya kau yang kena akad. Tapi bakal laki kau. Aduhai.." Qiswany bangun dan membelek baju pengantin yang tersangkut dihadapannya.

Unexpected Love [°Complete✔°]Where stories live. Discover now