Ljubav može opisivati snažan osjećaj kao zadovoljavanje osnovnih emocionalnih potreba, pruža najintenzivniji osjećaj bliskosti. U govoru obično označava međuljudsku ljubav, no ona može označavati ljubav prema državi, cilju, sportu i slično. Međuljudska ljubav je odnos između dvije osobe veći od same naklonosti jedne prema drugoj te je usko vezana s međuljudskim odnosima (ljubav između članova obitelji, prijatelja...). Neuzvraćena ljubav se odnosi na one osjećaje ljubavi koji nisu uzvraćeni. Isto tako postoje mnogi psihološki poremećaji kao što je erotomanija.
Klasična podjela ljubavi
philia - prijateljska ljubav, ljubav koja drugome želi dobro, ljubav kojom drugome želimo pomoći, temelj je svakog zajedništva
eros - ljubav koja je obilježena čežnjom za onim što se ljubi. To je ljubav usmjerena prema osjetilnome svijetu (vid, dodir, okus...).
Eros je i ljubav prema samoj ideji ljepote je rođenje u ljepoti i dobroti. Agape je ideal ljubavi, uključuje milosrdnost, zauzimanje i brigu za bližnje. Krajnji smisao te ljubavi je potpuno se posvetiti dobru drugih po cijenu vlastitoga života. Ova vrsta ljubavi nadilazi prijateljsku i erotičnu ljubav.Dijeli se na:
ljubav prema - amor Dei ljubav prema bližnjemu - caritas Božja ljubav prema ljudima - Deus est caritas
√((6/2) )+√((6/2))=√3+√3=2√3
Prema Stenbergovoj teoriji, ljubav ima tri komponente: prisnost, koja obuhvaća osjećaj bliskosti, povezanosti i vezanost u ljubavnim odnosima, zatim strast, koja obuhvaća nagone koji dovode do romantike, fizičku privlačnost i seksualnu konzumaciju te predanost koja kratkoročno obuhvaća odluku da se voli drugu osobu, ali na duge staze, ulaganje truda u održavanju ljubavi.
Svaka osoba koja doživljava ljubav, također doživljava i određenu količinu ljubomore, odnosno kompleksnu reakciju koja se javlja kao odgovor na percipiranu prijetnju koja može uništiti ili prekinuti neki odnos koji je osobi važan. Ljubomora ima složenu prirodu sa svojim emocionalnim, kognitivnim i bihevioralnim komponentama. Također, važno je i zadovoljstvo vezom, koje ovisi ne samo o izračunu koliko nam je veza korisna, već u ovu jednadžbu treba uvrstiti i doživljaj osobe o vrsti odnosa koji smatra da zaslužuje, kao i o razini očekivanja od alternativne veze, odnosno o percepciji vjerojatnosti boljeg odnosa s nekim drugim. Cilj rada je ispitati odnos ljubavi, zadovoljstva vezom i ljubomore kod studenata koji su u vezama i spolne razlike s obzirom na različite vrste komponenata ljubavi, zadovoljstva vezom i različitih vrsta ljubomore. Korištenjem Multidimenzionalne skale ljubomore, Skale procjene kvalitete veze te Sternbergove skale ljubavi nisu dobivene statistički značajne spolne razlike s obzirom na različite komponente ljubavi te zadovoljstvo vezom. Dobivene su statistički značajne spolne razlike s obzirom na emocionalnu vrstu ljubomore, odnosno žene su ljubomornije na emocionalnu prijevaru u odnosu na muškarce, dokazima druge vrste ljubomore nisu dobivene značajne spolne razlike. Zatim, dobivena je pozitivna povezanost zadovoljstva vezom sa emocionalnom ljubomorom, negativna povezanost zadovoljstva vezom sa kognitivnom ljubomorom te nema povezanosti sa ljubomorom. Također, dobivena je negativna povezanost sa ukupnom ljubomorom. Nadalje, dobivene su pozitivne povezanosti emocionalne ljubomore sa odanosti, strasti i ljubavi ukupno što znači da što su veće razine odanosti, strasti kao i ljubavi ukupno, to je osoba više emocionalno ljubomorna. Međutim, značajna povezanost nije dobivena za intimnost. Nadalje, dobivene su negativne povezanosti kognitivne ljubomore sa intimnosti, odanosti i ljubavi što bi značilo da što je kognitivna ljubomora veća to su razine intimnosti, odanosti i zajedno sa ljubavi manje, dok nije dobivena značajna povezanost sa strasti. Naposljetku, nisu dobivene značajne povezanosti ljubomore te ukupno ljubomore sa različitim komponentama ljubavi.