KAPITEL 1
Omars perspektiv
Jag hoppar upp ur sängen och springer ner för trappen och ner för källartrappen för att väcka Elin. Jag rycker upp dörren och hoppar upp i Elins säng och börjar hoppa så att hon ska vakna.
-Omar sluta fem minuter till, säger Elin med sin hesa morgonröst.
-men vi ska ju börja flytta idag, säger jag surt.
- kan inte vi göra det imorgon, gäspar Elin fram.
- men imorgon säger du samma sak, surar jag och springer upp till mitt rum igen för att packa ner det sista. Jag lägger ner min Macbook, min ipad och lite andra småsaker i min stora svarta adidas väska. Sen så kollar jag igen mitt rum för andra gången så att jag inte har glömt något. Jag hitta en gammal strumpa bakom soffan. som jag också knölar ner i min adidas väska. Så att den nästan inte går att dra igen dragkedjan på den.
Elins Perspektiv
Jag hasar mig sakta upp för sängen eftersom Omar hade kommit och väckt mig. För att idag ska vi börja flytta till Stockholm eftersom att mamma hade fått jobb där. Vi flyttar ifrån Göteborg till Stockholm. Mitt nya rum var dubbelt så stort som det jag har nu och med en walking closet. Den hade en inbygd säng i väggen så att man har större plats i rummet. Jag hoppar ur sängen och smäller upp dörren till min garderob. Jag tar fram ett par rena underkläder och ett par strumpor. Jag byter underkläder och drar på mig nya sprumpor sedan drar på mig mina chachimommas och som tröja tar jag mitt New Yorker linne det är vitt med leopard bokstäver som bildar YOLO. Eftersom att jag är en liten fryslort så drar jag på mig min huvtröja från hollister även om det är i slutet av sommarlovet. Jag börjar sminka mig lite lätt som jag gör varje dag av vana.Jag har på lite cc cream. Jag drar på lite mascara, målar och fixar till och brynen och sedan ett setting powder så att hela basen sak sätta sig. Sedan tar jag tre sprut av min Love spell från Victoria Secret. Sedan börjar jag packa ner alla mina tjgofyra stycken parfymer lite från star nature men mest från Victoria Secret. Ssedan lägger jag ner resten av mitt smink. Jag går till min garderob och börjar lägga ner alla mina kläder i fem stycken flyttlådor. Sen kollar jag genom hela rummet en extra gång så att jag ser att jag inte glömt någon. Och det hade jag inte. Jag börjar dammsuga, dammtorka och skura hela rummet. Sen ber jag flyttbubbarna att bär aut mina möbler till flyttbilen. Mitt enorma sminkbord, min soffa, inte min säng eftersom i det nya huset fanns en inbyggd. Jag hjälper en utav bygg gubbarna att bära ut mitt sminkbord och min soffa till lastbilen. Sedan när jag bärt ut alla möbler från mitt och Omars rum så går vi och äter frukost. Jag tar en baugette med lite smör, en skiva ost och lite gurka. Till dricka tar jag ett stort glas med apelsin juice.
Wilma´s Perspektiv
Jag går upp för att väcka oscar. Han har inget larm på telefonen för han tror typ att jag är hans väckarklocka. Nån gång ska jag skita i att väcka han få se vad som händer.
- oscar vakna nu, säger jag lågt som jag brukar. När han inte vaknar tar jag då trumpeten jag har gömt på hans rum och spelar den där militär "trudelutten".
- Wilma varför måste du göra så varje morgon??? skriker Oscar rakt ut.
- För att det är lika roligt varje gång, skrattar jag.
Jag hör hur han suckar bakom min rygg när jag går ut. Jag ler för mig själv. Jag älskar att reta honom. Men det går aldrig för långt, enligt mig.
Jag går ner för trappen och in i köket för att göra frukost. När jag kommer ner är det en total röra.
- OSCAAAAAR!!!!!! skriker jag.
- Vad? hör jag Oscar ropa uppifrån.
- Kom ner hit! säger jag.
- Vad är det mamma? säger Oscar sarkastiskt.
- Haha, vad är det? frågar jag och sveper armarna över köket/soptippen.
Han ser lika förvånad ut som jag är.
- Jag vet inte, säger han så man knappt hör.
- Jo det vet du, säger jag allvarligt.
- Nej det vet jag inte! nästan skriker han.
Oscars Perspektiv:
Jag fattar inte hur Wilma kan skylla detta på mig. Ja, jag kan vara lite stökig ibland men inte så stökig. Jag blir sur och går ut och sätter på mig mina skor.
- Jag går till Felix! ropar jag.
- Ok, men du får städa när du kommer tillbaka.
- Ja mamma, säger jag hånfullt.
Jag går ut genom dörren och börjar styra stegen mot Felix. Efter tio minuter är jag framme. Jag går fram till dörren och ringer på. Jag ser att det inte är Felix som öppnar dörren.
- Hej Oscar, säger Felicia.
- Hej Felicia, är Felix hemma? frågar jag.
Hon nickar och släpper in mig. Hon säger att han är uppe på sitt rum. Jag nickar och springer upp. Jag knackar och hör Felix säga kom in.
- Tja, säger jag när jag kommer in.
- Hej, vad gör du här? frågar Felix när jag har satt mig i hans säng.
- Wilma skyller saker jag inte gjort på mig, säger jag.
- Vet hur det känns, Felicia skyller saker på mig också! Systrar du vet, skrattar han lågt.
- Mmm, mumlar jag. Jag vet.
____________________________________________________________________________________________________________________________
Hej hoppas att ni mår bra<3 Jo att det kanske blir lite olika på perspektiven eftersom att vi är två som skriver. Elin skriver Elins, omars och Felixs perspektiv och Wilma skriver Wilmas,Ogges och Oscars perspektiv. Men det kanske blir ändrat sen vem vet? Allt vi8 skriver är inte sant det mesta är påhittat men vissa delar kan vara uttagna från verkligheten<3 vi hoppas på att det kommer ut ett andra kapitel ikväll eller imorgon. Hope we see you next time// Elin och Wilma<3