KES?

4 0 0
                                    

..Setahun yang lalu....
1.2.2017
    Penyiasat terkenal iaitu Shah telah dipanggil oleh pihak polis kerana berlakunya satu kes yang berbeza daripada kes kes sebelum.
....Tempat kejadian....
    "Hello Azmin,saya mendapat tahu bahawa kes ini sangat menarik bagi saya".Shah menegur kenalan pegawai polisnya iaitu Azmin."Oh Shah,terima kasih kerana datang menolong,kes ini memang di luar jangkaan bagi pihak polis sebab itu saya meminta tolong kepada kau".Semasa berborak,Shah terlihat sebuah patung di depan rumah itu.
   Azmin mengatakan rumah ini ialah pusat bagi anak yatim dan memberitahu shah bahawa semua anak yatim telah hilang semalam berdasarkan laporan diberi oleh penjaga rumah anak yatim ini.Shah berkata"Apa! biar betul kau Azmin semua hilang!!Perkara ini sangat luar biasa"."Hah kau ingat ak nak percaya semua ni,tapi semua berubah selepas ak tengok..".Perbualan terhenti apabila penjaga rumah anak yatim itu tiba tiba menjerit dan pengsan.Semua saksi gelisah melihat perkara itu.Penjaga itu dihantar ke hospital dengan segera."Herm ini memang luar biasa,adakah ini ada kaitan dengan kejadian paranormal yang dikatakan tahyul atau benar".Shah dengan berasa ingin tahu meminta izin Azmin untuk melihat keadaan rumah.
     Keadaan rumah itu sangatlah kemas dan ini membuktikan kejadian seperti penculikan tidak berlaku.Shah memeriksa setiap bilik penduduk rumah itu dan mendapati semua barang peribadi masih ada dan tak berganjak berdasarkan laporan yang diberi oleh Azmin."Azmin,kau ada periksa tak ruang bawah tanah?.Sebab perumahan dekat sini kebanyakan mempunyai ruang bawah tanah"."Oh,kau memang cekap Shah"puji Azmin.Mereka berdua dan beberapa pegawai polis memeriksa dimana pintu ke bawah tanah."Tuan!saya telah menjumpai pintunya!". Mereka bergegas ke pintu masuk lalu terus memeriksa ruang itu.Azmin menjumpai sesuatu dan memanggil Shah."Shah ini bukan ke simbol untuk memuja tu yang pernah berlaku di Ukraine 9 tahun lepas!"kata Azmin sambil menyapu debu diatas simbol itu."Kes ini berlainan daripada kes itu kerana kes di Ukraine itu dibuat buat oleh seorang yang ketagih membunuh".Lembaga hitam disebabkan lilin kelihatan dihadapan mereka dan telah menyebabkan mereka terkejut seketika.Bayang tersebut rupanya terhasil daripada kain di belakang mereka
   Mereka keluar daripada rumah dan mengekal perimeter sekeliling rumah itu agar tiada pendatang yang tidak dingini."Hey min,Ak balik ke pejabat ak dulu dan periksa semua kejadian ini"kata Shah yang mempunyai ikhtiar untuk memecahkan kod kes misteri ini.
  Dalam perjalanan ke keretanya,Shah terlihat seorang gadis muda sedang berdiri di tepi keretanya."Adik buat apa kat sini?"."Pakcik saya siapa?"kata kata gadis itu yang telah menimbulkan banyak soalan."Pelik,kes ini pun dah pelik bagi ak,ak rasa adik ada kaitan"kata hati seorang penyiasat yang telah berhasil menyelesaikan pelbagai misteri.
    "Pakcik!pakcik!patung ap ada kat kaki pakcik?"
   Shah terkejut melihat patung dan dia menjumpai sesuatu di patung iaitu......
NEXT PART
     COMING SOON

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 11, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MeMoRi Di DaLam GeLaPWhere stories live. Discover now