Chapter 1; Poor thing

20 1 1
                                    

"Your peace is more important than driving yourself crazy- trying to understand why something happened.
Let it go."

10 years later..

Di sebuah apartment.

"ASTAGAA NI KERJEAN MANUSIA KE PONTIANAK MANE NI??!!!"

"Woii diam aaa woii!! Kalau kau nak memekak baik kau keluar" jerkah Adriean.

"Halahh halahh.. Ye laa datang laa ni." Ujar Ashraf dengan muka geli.

Dia melangkah dengan berhati-hati ke arah Adriean. Bersungguh-sungguh Ashraf mengelak mayat perempuan yang terlentang di tengah-tengah ruang tamu dan mendekati Adrean.

Ashraf mencebik seketika melihat Adriean yang selamba membelek mayat yang hampir hancur ditetak.

Ashraf mencebik seketika melihat Adriean yang selamba membelek mayat yang hampir hancur ditetak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Mangsa Sandra Aleeya,22 tahun. Mangsa ditemukan oleh jirannya jam 9:00 pagi. No relatives,dia tinggal sorang.Time of death dalam lingkungan 10:30 hingga 11:00 malam. "Jelas Ashraf.

Adrean hanya mendengar sambil membelek kepala Sandra di sebelah sisi.

"Rijor mortis.."

"Ade kesan hentakkan dekat kepala..." Ujar Adrean.

"Senjata pembunuhan masih tak jumpa lagi?" Tanya Adrean.

"Belum lagi.. But from the looks of the wound.. Pembunuh ni main tikam je pastu bawak lari senjata pembunuham. Sah pembunuh nk bukan pro." Kata Ashraf dengan muka confident.

"Saya tak rasa macam tu."

Seseorang menyampuk dari belakang.

"Semua sekali 8 tikaman. 7 daripada tikaman on point dekat spot paling sakit, bahu,tangan,chest.. Dan serangan terakhir pembunuh dekat perut. Paling deep,2 kali pusingan. Pembunuh nak mangsa terseksa sebelum tamatkan riwayatnya."

"...What a poor thing."

"Akakk Kylieee!!!! Since when akak sampai? Tak nampak un??" Ujar Ashraf.

Lyea merenung tajam Ashraf sebelum meluku kepala Ashraf.

"Dah lama laa bahenol. Kau je yg selalu dtg lambat sampai dekat site. "Marah Lyea. Adrean hanya tersenyum memandang Lyea.

"What a deduction queen.." Puji Adrean dalam hati. Dia sendiri tak perasan tikaman tu.

Malas melayan kerenah si Ashraf, Kylie melangkah meninjau bilik Sandra.

C.A.G.EWhere stories live. Discover now