Minji pov
"Camne nak jalankan misi tu?" Aku pandang younghoon sebelum aku berfikir solusinya.
Mulut aku kembungkan.
Ape eh idea? Datanglah idea. Datanglah padaku.
Come to me. Idea idea idea. Say with me. Idea idea idea.
"Hyung ada idea"
Semua pandang sangyeon .
"Okay disebabkan hyung kerja as an owner snack stand .. hyung ambil bahagian dalam menjaga pemakanan dan diet seimbang min " sangyeon menggerakkan tangannya acah macam tengah plan itu ini lah tu.
"Hurm not bad " eric mengiyakan kata kata sangyeon.
"Kalau macam tu hyung tolong pantau jadual diet min. Macam apa yang min kene buat or else" kata younghoon.
Aku angguk tanda memahami.
"Kalau camtu hyung tolong sangyeon hyung" kata jacob sambil memandang sangyeon yang dah terangguk angguk.
"Hyung dengan juyeon bahagian fitness. Kitorang pantau senaman yang kena min buat non stop" aku pandang hyunjae . Aigooo habislah aku.
"Hyung tolong bawak pegi gym. Hyunjae bayar. Deal" juyeon mengangkat thumbs up.
"Woi suka hati mak nenek kau je" hyunjae kembang kempiskan hidungnya.
"Mak nenek aku mak nenek kau jugak" balas juyeon yang taknak kalah.
"Keumanhae" sangyeon ketuk kepala dorang guna kuali 7 keturunan.
"Tapi kan sebelum tu. Boleh tak kalau nanti min nak try cover lagu and dance? Macam yang selalu ansemble team buat " aku bertanya ragu ragu.
P/s : ansemble team terdiri drpd new sangyeon kevin jacob hyunjae. Dalam ff ni dorang bukan artist. But suka cover lagu dekat ig and youtube. Thats why famous.
"Of course boleh! Kalau macam tu hyung amik bahagian training vocal" kevin pandang aku dan kami high five.
"Naiseu"
"Hyung pulak amik bahagian beauty. Which is hyung akan ajar min cara jaga muka and camne nak repair muka min" aku ketawa kecil tengok new yang bercakap ala ala diva ratu cantik di dunia.
Tapi dia memang cantik pun. As a boy.
"Hyung bahagian dance. " Q pandang aku sambil wink. Aw kiyeowo."Disebabkan im in charge in the most fashionable person among us . So hyung ajar min how to be a fashionista" aku memandang hwall dengan muka teruja.
"Kitorang nak buat apa ek?" Sunwoo dan eric pandang satu sama lain.
"Korang tolong tengokkan dia kat sekolah." Hyunjae keluarkan jari telunjuknya dan tunjuk tunjuk ke arah eric dan sunwoo.
"Tu je?" Eric mengangkat bahunya.
"Korang boleh je tolong hyung hyung yang lain nanti" sangyeon bersuara.
"And hyung akan pantau apa yang min makan. Lebih kurang macam sangyeon hyung. Tapi sangyeon hyung lebih kepada masakan"
"Whoa as expected my hyungss" aku angguk angguk sambil tepuk tangan puas hati.
"Ouh well. Kitorang memang cool camni. Untung min dapat hyung macam kitorang" kata younghoon sambil sikat ke belakang rambutnya .
Dan semua buat buat termuntah dengar statementnya.
"But sebelum tu" aku petik jari.
"Wae?" Haknyeon tengok aku sambil makan keropok. Ey makan aje budak ni.
"Tadi petang sangyeon hyung kata nak ajak keluar malam ni. Jom!!!!!"
Kataku lalu berlari masuk dalam bilik untuk bersiap diikuti hyung hyungku yang lain."Jinjja?? Yeayyyy keluar keluar yeay!!!" New dengan younghoon dah terlompat lompat macam beruk aje kat tengah ruang tamu tu.
"Aigoo menyesal aku cakap tadi" sangyeon menggosok gosok kepalanya tanda penyesalan.
"This is life hyung" jacob tepuk tepuk belakang sangyeon sambil mengunyah cereal dalam mulut.
Tbc
Gambar atas tu gambar juyeon abang ke 5
YOU ARE READING
[C] BURN BABY BURN [K-fanfic]
Randomseorang gadis yang mempunyai penampilan yang semua gadis benci iaitu . GEMUK . akan tetapi. dia dilahirkan bersama abang abangnya yang menjadi idaman ramai gadis. mampukah dia menahan cacian orang ramai bahawa dia tidak layak mempunyai abang aban...