Ik kwam aan bij mijn dansschool. Ik trainde hier 3 keer in de week. Ik deed aan hiphop, streetdance, modern, jazz, ballet, noem maar op. Dansen was echt mijn grootste passie.
Ik stopte mijn spullen in mijn kluis en liep toen een van de danszalen in.
Nina, mijn streetdance docent, stond te prutsen aan de radio en een paar jongens en meiden uit mijn team waren er al.
Een paar danste, sommige deden rek en strek oefeningen, andere deden een warming up en een paar stonden gewoon wat te kletsen.
Ik deed mijn warming up en een paar rek en strek oefeningen.
Toen kwam Ricardo, mijn hiphop docent, de zaal binnen.
'Nina, dit moet je zien!' Riep hij opgewonden. 'Kom allemaal mee naar de kantine jongens. Dan Karaty en Jan Kooiman zijn op zoek naar een dansduo!'
Iedereen volgde Ricardo naar de kantine waar een tv stond. Shownieuws stond aan en we pakte allemaal een kruk om op te zitten.
Ik plofte neer naast Femke en zag dat ze nu nog aan het praten waren over een beroemdheid dat zwanger was.
'Hey Shar!' Begroette Femke me.
'Hé Fem!' Glimlachte ik.
Toen kwam eindelijk Jan Kooiman in beeld.
'Hoe zit dat nou met dat dansduo?' Werd er gevraagd.
'Dan en ik hadden het hier al een tijdje over. Het leek ons een super idee om een dansduo groot te maken in de danswereld. Nu Dan, na zijn Nederlands lessen en een tijdje in Nederland gewoond te hebben, een aardig woordje Nederlands kan, hebben we besloten dat het tijd werd om dit idee uit te voeren.' Antwoordde Jan.
'Oh mijn god, hij is zo knap!' Fluisterde ik tegen Femke, die knikte hevig.
'Er worden volgende week zondag audities gehouden in Rotterdam. De exacte locatie en de tijden kan je vinden op onze website. Voor de audities moet je tussen de 14 en de 18 jaar zijn, we willen namelijk een jong duo. Na de audities kiezen we een jongen en een meisje uit en die zullen we dan gaan trainen tot het perfecte droomduo! Ze zullen les krijgen van veel beroemde choreografen, grote shows geven en we hebben nog veel meer op de planning!'
'Dat klinkt fantastisch, bedankt voor het intervieuw, Jan.'
Toen gingen ze weer verder met het volgende onderwerp.
Wauw! Dat zou echt een droom zijn die uitkomt!
We lopen weer terug naar de danszaal en Nina legt ons een choreo uit.
'Lekker bezig, Shar!' Roept ze als ze kijkt hoe we de choreo tot nu toe onder de knie hebben.
Ik hou van dansen. Het geeft me zo'n lekker gevoel.
--------
De les is voorbij. Ik wil de zaal uitlopen maar word geroepen door Nina.
'Sharon, kan ik je nog even spreken?' Vraagt ze.
Ik loop naar haar toe en als iedereen weg is begint ze met praten.
'Sharon, we hebben toch zitten kijken naar shownieuws? Over dat nieuwe dansduo van Dan en Jan?' Begon Nina.
'Ja, dat lijkt me nou echt een droom die uitkomt!' Zeg ik.
'Waarom doe je geen auditie?' Vraagt Nina.
Ik weet even niks te zeggen. Auditie? Ik? Maar ik ben toch nooit goed genoeg? Waarom eigenlijk niet?
'Ons leek het ook al een goed idee!' Ricardo komt de zaal binnengelopen, gevolgd door mijn ballet docent Anne.
'Ik.. Ik weet niet..' Aarzelend keek ik de drie docenten aan.
'Kom op Sharon! Je weet dat je het in je hebt!' Zei Anna.
'We zien dat je talent hebt, Shar. Je moet het gewoon proberen.' Zei Ricardo.
Nina knikte instemmend.
Ik keek ze allemaal even aan. 'Als jullie me helpen met een choreo voor de auditie.' Zei ik met een scheve grijns.
'Doen we!' Riep Ricardo.
Ik glimlachte. Ik ga Dan Karaty en Jan Kooiman ontmoeten!
Helemaal met mijn hoofd in de wolken fietste ik naar huis. Ik had mijn oortjes in en neuriede zachtjes mee.
Stel je voor dat ik gekozen word! Dan werk ik samen met Dan Karaty en Jan Kooiman. Dan ontmoet ik mensen als Shaker en Roy Julen! Dan ga ik dansen voor duizenden mensen! Misschien wel miljoen! Als het op tv komt.
Wacht. Stop Sharon. Ik moet hier niet te veel van verwachten want dan ben ik straks weer helemaal teleur gesteld. Hoe groot is de kans dat ik gekozen word? Precies. Erg klein.
Ik zette mijn fiets in de schuur en liep naar binnen. Ik liet mijn sporttas neerploffen en rende naar de keuken.
'Mam! Ik moet je wat vertellen! Ik ga auditie doen! Heb je shownieuws gezien?' Ik sprong opgewonden op en neer.
'Ho. Rustig. Wat zei je?' Mijn moeder keek niet op van de borden die ze in de vaatwasser aan het zetten was.
'Heb je shownieuws gezien?' Zuchtte ik ongeduldig.
Mijn moeder knikte alleen maar.
Toen kon ik het niet meer houden. Opgelaten begon ik alles te vertellen.
'Dus nu ga ik auditie doen!' Eindigde ik buiten adem.
'Dat is super!' Riep mijn moeder. 'Mijn kleine meid wordt beroemd.'
'Wat? Word Shar beroemd?' Vroeg Youri spottend. Youri was mijn oudere broer, echt een eikel.
'Ja. Ik word beroemd ja. Ik ga auditie doen bij Dan Karaty en Jan Kooiman.' Zei ik overtuigd.
Youri begon te lachen, wat mij erg beledigde.
'Wat nou?!' Zei ik geërgerd.
'Denk je echt dat ze jou kiezen?' Vroeg Youri.
'Youri!' Zei mijn moeder waarschuwend.
'Ja, toevallig wel ja!' Snauwde ik.
'Dan help ik je uit je dromen kleintje.' Zei Youri met een valse grijns op zijn gezicht. Ik kreeg zin om die grijns eraf te slaan.
'Alsof ze jou wel willen!' Gilde ik. Ik balde mijn vuisten.
'Nee, daarom doe ik geen auditie. Ik zet mezelf liever niet voorschut, zoals jij altijd doet.' Youri leunde tegen de muur, nog altijd met diezelfde grijns.
'Lul! Ze willen me wel! Je bent gewoon jaloers!' Gilde ik.
'Nah, jaloers op jou? Denk het niet. Een gehandicapte ezel zonder poten danst nog beter dan jou.'
Dit was genoeg.
Met een schreeuw liet ik me boven op Youri vallen en begon hem te slaan en te schoppen. Maar, ik was vergeten dat hij sterker was dus al snel was ik degene die een dreun tegen mijn gezicht kreeg.
Mijn moeder trok me ruw van Youri af.
'Allebei stoppen en naar je kamer!' Riep ze.
Met een bloedneus en tranen in mijn ogen stampte ik de trap op naar mijn kamer. Ik háátte mijn broer. En verdomme wat deed mijn neus pijn..
Hij was gewoon jaloers.. Of meende die het.. Kon ik wel goed dansen? Was ik echt zo slecht? Ging ik mezelf niet voor schut zetten bij de auditie? Of liet ik mezelf nu alleen maar gek maken door Youri?
Ik wist het allemaal niet meer..
Heeeeeeyyyyy! Dat was het eerste hoofdstuk :). Wat vonden jullie ervan? Comment! Ideeën voor hoofdstukken zijn ook altijd welkom! Het nieuwe hoofdstuk komt snel! :)
Vote&Comment <3
JE LEEST
Het dansduo.
Teen FictionDit verhaal gaat over Sharon. Een meisje van 14 jaar, lang donkerblond haar en best klein. Haar grootste passie is dansen. Op een dag kijkt ze naar het nieuws en ziet ze dat, nu Dan Karaty Nederlands kan, hij samen met Jan Kooiman op zoek is naar ee...