Soulhee POV
Sampai sahaja di depan sekolah, eomma,aku Dan nayeon keluar Dari perut kereta
Eomma menghulurkan duit kepada aku.
"Soulhee ambik ni buat berlanja ye?"
"Banyan sangat in eomma..."
"Tak apa...Nanti kamu nak beli benda lain ke selain makanan kan? Hah..simpan jer"
"Tapi eomma.."
"Dah dah. Tak ada tapi-tapi. Pergi masuk sekolah. Nanti lambat sayang." kata eomma lalu mencium dahi aku.
Soulhee Pov END
Nayeon di belakang mereka,hanya melihat gelagat mereka berdua. Rasa sedih didalam hati nayeon mula timbul
'Eomma, nayeon ada dekat sini..' bisik hati si gadis itu.
Tiba tiba eomma menegur Nayeon
"Nayeon, hari ni eomma ada cukup-cukup je duit, so kamu tak payah makan la ya?"
"Nae......araseoyeo" balas nayeon langsung memandang ke bawah.
Soulhee memandang nayeon. Senyuman di bibir soulhee, hilang kerana kelakuan eommanya itu membuatkan dia berasa bersalah.
"Eomma, cukup!"
"Hah?"
"Hm..eomma tak rasa bersalah ke?"
"Apa kamu cuba cakap ni soulhee"
"Eomma, sekarang soulhee rasa sangat bersalah. Soulhee dah tak sanggup nak tengok Nayeon, kembar soulhee, macam ni....Setiap malam, soulhee rasa bersalah..Soulhee nak berbaik dengan Nayeon...boleh tak..."
"Apa yang.." kata eomma hairan
"Nayeon, Soulhee mintak maaf sangat sangat..soulhee rasa berdosa buat Nayeon macam tu...maafkan soulhee, nayeon.." kata Soulhee sambil memegang kedua-dua tangan nayeon.
Nayeon yang melihat tepat biji mata soulhee, menitiskan air mata. Dalam hatinya, memikirkan hal-hal dulu yang pernah dialaminya sangat sakit. Tapi kini, akhirnya permintaanya ditunaikan. Soulhee sudah berubah dan sedar kehadirannya.
"kamsa..ge-ri gu yeo soulhee-ssi...akhirnya.." kata nayeon lalu memeluk kembarnya.
"Jadi, nayeon dah maafkan soulhee?" tanya Soulhee sambil tersenyum.
"Nayeon selalu maafkan Soulhee. Yelah..awakkan kembar saya!" balas nayeon. Hatinya girang.
Soulhee tersenyum dan memeluk lengan nayeon. "Jom...hari ni dan selamanya, kita akan jadi kembar yang sebenarnya di sekolah mahupun di luar.." ucap Soulhee kepada nayeon.
Mahu sahaja melangkah ke pagar sekolah, eomma iaitu Pn. Im bersuara.
------
Sambung Next chapter guys! Comment duluuuu~
YOU ARE READING
You Are Perfect 💘[Nakook] JEON JUNGKOOK & IM NAYEON
Novela JuvenilAku dan dia memang kembar. Semua sama kan? Tetapi bagi aku kami amat berbeza...Dia cantik,comel tetapi aku?? Aku ingat mahu menjadi seperti dia tetapi...tidak boleh..dia hanya lah dia dan aku..hanyalah aku 💘