H

181 14 1
                                    

Mereka tiba di salah satu restoran  yang terkenal iaitu Makchang's World.
Ini semua berkat hasil carian kevin yang tidak berputus asa mencari menu yang sesuai untuk dimakan ketika ini. Yelah jam dah nak pukul 10:30 jarang ada kedai yang bukak.

And rezeki dorang la sebab kedai ni tak tutup lagi.

Pintu kereta ditutup kasar gara gara tak sabar nak makan. Kalau lah kereta tu second hand. Rasanya dah lingkup.
"Ahjumma (makcik) kami nak order ni!" Kata hakyeon yang angkat tangan persis budak tadika. Sangyeon tutup muka sebab segan dengan perangai haknyeon.

Aigoo nasib baik memang still budak sekolah si haknyeon ni.

"Ye ahjumma datang ni. Ha nak makan apa?"  Ahjumma yang mungkin owner kedai ni menghampiri meja mereka.

"Kat sini apa yang paling famous ahjumma?" Giliran hwall bertanya sebaik sahaja matanya scan buku menu.

Begitu juga yang lain. Mereka busy scan menu tu sampai nak tertembus.

Minji pov

"Dekat sini yang paling famous mestilah makchang. Besides.. makanan second paling famous is jjampong and ramyeon 3 rasa" khusyuk semua dengar penjelasan ahjumma ni.

"Daebak ahjumma siap speaking lagi. Malu la hyunjae hyung" aku buat thumbs down pada hyunjae dan aksiku ditiru oleh eric and juyeon.

"Eh hello i terer okay speaking ni. Saja taknak tunjuk" aku tengok hyunjae hyung yang still taknak kalah.

Lantak kamu lah hyung.

"Korang nak makan apa?" Sangyeon hyung melihat kami bergilir dengan menu.

Younghoon yang duduk di tepiku menunjuk nunjuk menu .

"Min kita makan ni nak? Yang ni ke " younghoon tunjuk pada gambar miso soup dengan samgyetang.

"Wae? Hyung nak share dengan min ke?" Aku tengok younghoon angguk angguk dengan mulut dikemam .

Aigoo. Dia ni nama je hyung line. Tapi dia lah yang paling kuat aegyo antara kitorang. Dahlah paling tinggi. Paling hensem lak tu.

"Hyung takut tak habis nanti . Kita share eh? Ke min nak makan bende lain?"

"Ha okay kita share. Tapi min nak spicy cheese tteokbeokki sekali"

"Roger that ma'am" aku tergelak tengok younghoon yang buat peace di kepalanya.

"Hyung kitorang punya samgyetang , miso soup dengan spicy cheese tteokbeokki" younghoon memberitahu sangyeon.

"Yang lain?"

//skip//

Makanan semua dah sampai. Tidak ku nafikan. Disebabkan kitorang ramai. Memang jarang la tengok makanan sikit depan mata.

Penuh meja dengan makanan. Dahla 7 meja kitorang gabungkan.

Imagine lah banyak mana makanan tu.

Ada rose pasta dengan pizza favourite new hyung . Ada jugak samgyetang, tteokbeokki , makchang , kimchi fried rice , miso soup , ramyeon 3 rasa , spicy mandu  dan lain lain.

Semua : jal mogesseubnida (thanks for the food)

Notes : time makan memang sunyi sepi je suasana sampai bunyi kipas je dngar. Maklumlah terlampau berselera sampai terlupa persekitaran.
//skip//

"Gumawo hyung belanja ngehehe" semua orang mengucapkan terima kasih pada sangyeon. Yelah ingat senang ke nak jaga 12 adik?

Kalau senang cuba kau try. Nak tengok sikit.

Tapi tidak dinafikan sangyeon memang hyung yang bertanggungjawab. Dia jaga adik adiknya dengan baik.

"Ha sama sama. Jom kita kena gerak balik pergi cinema. Dh nak start" dan kami pun bergegas menuju ke firerock cinema .

//skip//

Minji pov

Astaga....

Serious lah dorang ni???

Aku tengok new , hyunjae , haknyeon dengan sunwoo.

Penuh. Tangan masing masing penuh.
Penuh dengan popcorn. Ayam goreng. Mashed potato. Kek. Aiskrim.

Yang lain pegang air je.

"Hyung? Seriouslah? Kita baru je lepas makan tadi. " aku tengok dorang atas bawah.

"Nak buat macam mana. Dah rasa nak makan beli jelah. " kata haknyeon selamba.

"Tu bukan makan namanya. Tu lahap" kata jacob hyung yang geleng geleng kepala tengok dorang.

"Kaja!" Tanganku ditarik oleh younghoon dengan Q.

Aigoo .

//skip//

"Whoa daebak." -younghoon

"Cantik giler heroin tu ! Hyung!" -eric

"Apa ni? Tak masuk akal betul" -new

"Dasar kamu katak hodoh" -sunwoo

"Weh weh belakang kau ! Lari!!!" -hyunjae

Tak boleh jadi ni. Lama aku tahan.

"Ya joyongihae! (Diam) aigoo orang nak tengok cerita ni bukannya hyung punya suara memekak. Aigoo nasib baik jauh" aku buat gaya nak baling kasut.

Yelah nasib baik jauh.

Hint:
SY -sangyeon
JC-jacob
YH-younghoon
HJ-hyunjae
JY-juyeon
K-kevin
N-new
Q
HK-haknyeon
HW-hwall
SW-sunwoo
ER-eric
MJ-minji

Kedudukan.

ER.YH.SW.JY.SY.MJ.HW.K.Q.JC.HJ.HK.N

new tu satu barisan sekali. Imaginelah.

"Hehe mian mian"

Tbc

Gambar atas tu gambar Q . Abang ke 8 ♡

[C] BURN BABY BURN [K-fanfic]Where stories live. Discover now