Introducere

11 0 0
                                    

Voi incepe cu cateva citate despre care am vorbit si tot vorbit cu cine am apucat, dintr-o carte pe care am avut-o de citit pentru facultate (si singura pe care am citit-o cap coada):

"Am fost dispusa intotdeauna sa primesc in orice moment neprevazutul, mi-au placut intotdeauna schimbarile neasteptate" - Eva

"Alta deziluzie pentru tine, raspunse Evandro. Te asteptai la cel putin un castel: grote, prapastii si-apoi lacuri plumburii cu salcii plangatoare, apa care uda zidurile muceigaite ale castelului: si numarate prezente oculte; si-acolo, intr-o atmosfera plina de fosforescente si spaime, sa tainuieste de lume, cine stie? dragostea vietii tale" - Evandro

"Eva: Nu esti tu acela care m-ai adus aici: am fost impinsa...nu stiu de cine.
Evandro: Nu se spune "nu stiu de cine": se spune "de catre destin."

"Au fost clipe in care-ai izbutit sa-mi trezesti interesul; dar de atras nu tu m-ai atras, ci senzatia aceea de mister care-o impastii in juru-mi. Dar clipe rare. Te uiti la mine ca si cum m-ai supraveghea tot timpul, si asta chiar si atunci cand te arati tandru." - Eva

"Simt totusi ca, in ciuda vointei mele, e ceva care ma tine aici." - Eva

"Toate femeile [...] au tendinta de-a diminua meritele noastre si sacrificiile pe care le facem pentru ele." - Evandro

"O forta diabolica sau divina o atragea intr-acolo, ca si cum ar fi fost convinsa ca ceva inevitabil din viata ei va trebui sa se desfasoare acolo." - naratorul

"Evandro: De ce oare dragostea unei femei e intotdeauna o lupta?
Eva: Nu ma iubesti.
Evandro: Ce voiai de la mine?
Eva: Nu stii sa iubesti asa cum vrea o femeie.
Evandro: Nici un barbat nu stie sa iubeasca asa cum vrea o femeie. Iata secretul datorita caruia dragostea se perpetueaza in mod atat de dureros in lume.
Eva: Pentru ca barbatul e incapabil sa renunte la ceva.
Evandro: La ce-ar trebui sa renunt pentru a te convinge ca te iubesc?
Eva: La inteligenta ta.
Evandro: Vrei sa ma iubesti asa cum nu sunt, si sa fii iubita de mine asa cum ai putea fi de un altul, dar sa nu fie un altul, ci sa fiu tocmai eu acela care sa te iubeasca asa. In felul acesta imi explici de ce femeile iubesc adesea niste imbecili, si-apoi ii schimba repede de tot, prada tot timpul nelinistii si agitatiei; si fugiti de ceea ce va atrage cu adevarat: deoarece dragostea e o forta care ne impinge chiar si fara voia noastra spre orice lucru frumos, iar inteligenta e lucrul cel mai frumos din lume. Mai sus decat ea nu se poate merge.
Eva: Cand doi oameni se iubesc, cuvintele acestea n-au ce cauta intre ei. Sunt lipsite de interes.
Evandro: Vorbesti ca o femeie dezamagita.
Eva: Eu nu te-am inselat.
Evandro: Dragostea voastra nu-i decat curiozitate, atata si nimic mai mult.
Eva: Eu nu te-am inselat, Evandro, nu uita."

"Eva: Era ieri. De ce visam ieri sa gasesc in bratele tale ceea ce nu gasisem in bratele nimanui?
Evandro: In bratele mele sau in mine?
Eva: Simt acum ca e vorba de ceea ce n-am sa gasesc niciodata. Si e pentru prima data cand inteleg asemenea lucru. E ingrozitor. E inutil sa plec, e inutil sa raman. Au fost clipe in care-am crezut ca esti in posesia unei forte supranaturale! si nici nu stii sa-mi dai macar un lucru pe care sa-l iubesc."

"Un anumit conciliu a sustinut ca nici femeile n-au suflet" - Evandro

"Bululu: A iubi inseamna a-ti fi teama de moarte?
Eva: Eu te iubesc, Bululu. Nu stiu ce sa insemne asta. Tremur de spaima cand ma gandesc la ceea ce ar insemna sa fii iubita de tine. Si totusi, as vrea sa ma arunc la picioarele tale. Am insa impresia c-ar trebui sa strabat o intreaga lume necunoscuta pentru a ajunge sa te simt cu propriile mele maini."

"Eva: Si va tine mult?
Evandro: Nu. Cat mai putin cu putinta. Cat cea mai indelungata iubire a unei femei indragostite."

"Cuvintele sunt mai infernale decat vrajitoriile; fiindca iti fac rau, te ard pe dinauntru." - Eva

"Barbatul singur e cel mai puternic" - personaj episodic

"Ai facut ce-ai putut ca sa ma indepartezi de tine, cu fiecare ora, cu fiecare minut. Iar acuma te porti ca un las." - Eva

                                     (Massimo Bontempelli - Eva Ultima)

Acum ca aproape am facut introducerea acestei carti, pot da ultimele detalii si scopul pentru care am pus citatele de mai sus. Nu voi lua apararea femeilor, nici a barbatilor. Ce voi scrie este despre sentimentele unei persoane de sex feminin, despre ce isi doreste, despre cum gandeste si despre cum iubeste si vede iubirea.
Citatele de mai sus sunt o punere in scena, de la care imi vor porni ideile pe care le voi aborda si le voi dezbate cu varf si indesat...din perspectiva unei femei; ce-i drept, ce nu a trecut prea mult prin viata, dar care a acumulat destula experienta si isi cunoaste tipologia.

Ai ajuns la finalul capitolelor publicate.

⏰ Ultima actualizare: Feb 08, 2019 ⏰

Adaugă această povestire la Biblioteca ta pentru a primi notificări despre capitolele noi!

Cartea fara numeUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum